GESLOTEN IN WEKEN 31 EN 32

Werken in Friesland is gesloten vanaf vrijdagmiddag 28 juli (vanaf 12.00 uur) tot en met 13 augustus. Tijdens deze periode zijn wij telefonisch niet bereikbaar en worden mails niet in behandeling genomen. Heb je (technische) vragen over ons vacature- of DAS-systeem? Dan kun je contact opnemen met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92.

Andere vragen of toelating tot de categorieën in ons Dynamisch Aankoop Systeem, worden op 14 augustus weer in behandeling genomen.

Cendris (verslag 2017)

Vanuit hecht samenwerken in een professionele, collegiale en informe- le sfeer voorziet Cendris in een resultaatgericht en klantgerichte be- drijfsvoering. Het enthousiasme en menselijke aspect in het bedrijf er- voer ook Hinke Bijma, deelnemer van de Week van de Uitwisseling.

Hinke: Al zo’n 3 jaar heb ik een leuke baan als coach klantcontacten bij de Friesland Zorg- verzekeraar. Na het zien van het bericht over de Week van de Uitwisseling op intranet, besloot ik mij aan te melden. De kans om eens te mee te kijken op een soortgelijke afde- ling leek me niet alleen leuk maar ook leerzaam. En dat was het!

Het op het beursplein gevestigde bedrijf ontving vandaag 3 deelnemers die een dag kwa- men meedraaien. Een korte introductie verzorgt door Reinouw Westra, HR adviseur bij Cendris, gaf een helder beeld van de verschillende
afdelingen waarna de uitwisselaars mochten mee-
luisteren met de werknemers. “De energie en de onderlinge competitie als teams vond ik heel leuk om te ervaren en is zeker iets wat ik meeneem naar onze eigen organisatie”, aldus enthousiaste Hinke.


Na 15 jaar gewerkt te hebben besloot inmiddels gewaardeerde Teamcaptain Gerda het roer om te gooien en haar carriere bij Cendris voor te zetten. ‘De dynamiek, het contact met collega’s en me- dewerkers met z’n allen knallen om de resultaten te halen ligt mij ontzettend goed’. Reinouw voegt daaraan toe dat de cultuur binnen het bedrijf open is en Cendris haar medewerkers, zelfs al voordat ze officieel aan hun 1e werkdag zijn begonnen, een welkomstkaartje sturen namens het team.

‘De dag vloog voorbij!’, aldus Hinke. In grote lijnen is helder geworden hoe Cendris te werk gaat,
wat ze voor ogen hebben en op welke wijze ze haar medewerkers benaderen. Het investe- ren in scholing, het niet hameren op resultaten en het collegiale maakte indruk. Het orga- niseren van een meet en greet met medewerkers en meerdere gesprekken volgen zou ze als tip willen meegeven voor een volgend programma-aanbod tijdens de Week van de Uit- wisseling. Mooie tips die een waardevolle en inspirerende dag tot passend einde van de uitwisseling maakte!