Wij zijn gesloten van 23 december tot en met 3 januari!

Let op: tijdens deze periode nemen we geen nieuwe toelatingsverzoeken voor ons DAS in behandeling. Leveranciers die eerder al zijn toegelaten tot de vereiste categorieën, kunnen wel gewoon biedingen uitbrengen. Technische vragen over ons DAS of vacaturesysteem? Neem dan contact op met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92. Meer weten over onze afwezigheid? Kijk dan in de rubriek Nieuws.

Week van de Uitwisseling wederom als zeer positief ervaren!

Ter afsluiting van de Week van de Uitwisseling 2022 was op 21 juni de evaluatiebijeenkomst. Dit jaar waren we te gast bij de Rabobank in Heerenveen. Van de 57 deelnemende organisaties waren helaas maar 8 organisaties aanwezig. Mede dankzij de input die we per mail hebben ontvangen, hebben we toch een duidelijk beeld gekregen van wat er de volgende editie anders kan/moet.

Waarom deden organisaties mee?

De antwoorden op deze vraag varieerden van ‘profilering van de organisatie’ tot ‘personeelskrapte/moeilijk vervulbare vacatures’, ‘kennis delen’ en “gewoon, omdat het leuk is!’.

Wat werd er zoal georganiseerd?

  • Plenaire startbijeenkomsten.
  • Gezamenlijk lunchen (één van de deelnemende organisaties liet de deelnemers hun eigen lunch bereiden!)
  • Rondleidingen door organisatie/werkgebied.
  • Eén op één-gesprekken met vakgenoten.
  • Meerdere organisaties deden een quiz.
  • En nog veel meer!

Wat uit de feedback van medewerkers duidelijk naar voren kwam, is dat een interactieve (fysieke) bijeenkomst positiever werd ervaren dan een online bijeenkomst. Er werd ook aangegeven dat deze dag door de medewerkers tevens wordt gebruikt als netwerkmoment. Een afsluitend hapje en drankje is een gewenst element van de dag. Doe er je voordeel mee i de organisatie voor 2023!

Punten van aandacht en opvallende feitjes

  • De aanwezigen waren erg tevreden over de organisatie/communicatie door het projectteam!
  • Er deden dit jaar minder organisaties (57) en medewerkers (620) mee dan voorgaande jaren. Vooral deelnemende gemeenten merkten dit jaar een daling in het aantal aanmeldingen. Wellicht een nasleep van de coronamaatregelen en lockdowns.
  • Organisaties willen graag de deelnemerslijsten eerder ontvangen.
  • Ook dit jaar waren er weer veel medewerkers die niet kwamen opdagen, zonder zich af te melden bij de organisatie. Omdat een organisatie hiervoor wel kosten maakt, is de optie besproken om een no-show bijdrage in rekening te brengen. Ook werd er geopperd of het aanleggen van een wachtlijst mogelijk is, zodat deze medewerkers benaderd kunnen worden als er iemand afzegt.
  • Een aantal organisaties gaf aan nog contact met de aanmelders op te moeten nemen om na te vragen voor welke afdeling zijn interesse hebben in verband met de in te plannen netwerkgesprekken. Eén organisatie heeft dit opgelost om te kiezen voor 3 specifieke programma’s waarvoor deelnemers zich kunnen aanmelden.
  • Sommige organisaties zijn erg laat zijn met het bepalen van de datum en het contact leggen met de deelnemers. Dit heeft in enkele gevallen geleid tot lastminute afzeggingen. Medewerkers kunnen immers niet voor een lange periode hun agenda blokken voor een hele week (terwijl het maar om 1 Uitwisselingsdag gaat). Daarnaast leverde het ook veel extra werk op voor het projectteam. Deelnemers vroegen zich af of het wel doorging.
  • Er zijn veel wisselingen van contactpersonen bij organisaties geweest. Voorkeur van de projectgroep is daarom om 2 contactpersonen per organisatie op te geven (of een algemeen e-mailadres van de organiserende afdeling).

Noteer de Week van de Uitwisseling 2023 alvast in je agenda. Deze vindt plaats van 5 t/m 9 juni.