Wij zijn gesloten van 23 december tot en met 3 januari!

Let op: tijdens deze periode nemen we geen nieuwe toelatingsverzoeken voor ons DAS in behandeling. Leveranciers die eerder al zijn toegelaten tot de vereiste categorieën, kunnen wel gewoon biedingen uitbrengen. Technische vragen over ons DAS of vacaturesysteem? Neem dan contact op met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92. Meer weten over onze afwezigheid? Kijk dan in de rubriek Nieuws.

Vanaf 17 maart extra beveiliging Poolz-accounts

Er gaat vanaf 17 maart iets veranderen in de manier waarop je inlogt op de Poolz/Werken in Friesland-omgeving. Als jij hier een account voor hebt, dan heb je (als het goed is), inmiddels een e-mail gekregen van Poolz.

Extra beveiliging

Organisaties stellen (terecht) steeds hogere eisen aan de digitale veiligheid van hun medewerkers. Omdat binnen de Poolz-omgeving veel met privacygevoelige informatie wordt gewerkt, hebben wij Poolz opdracht gegeven om de beveiliging voor alle gebruikers op te schroeven.

Waarom two-factor authentication (2FA)?

Omdat hierdoor de omgeving beter beheersbaar en veel veiliger is tegen hacks of aanvallen van buitenaf.

Goed om te weten

Het aanscherpen van de beveiliging is al langere tijd een wens van organisaties die zijn aangesloten bij Werken in Friesland. Deze maatregel is dus niet genomen vanwege een datalek, maar proactief.

Deel je één account met collega’s?

Om te kunnen blijven inloggen met meerdere collega’s op 1 account, zou het betekenen dat jullie allemaal tegelijkertijd op 1 beeldscherm met jullie telefoons de QR-code moeten scannen. Dit is uiteraard niet praktisch (haalbaar). Jullie Administrateur kan gebruikers (e-mailadressen) toevoegen aan het account via het kopje Gebruikersbeheer. Deze kun je, als je de rol Administrateur hebt, terugvinden als je rechtsboven klikt op Mijn account > Mijn ‘naam organisatie’.

2FA herstellen

Vergeet niet om de herstelcodes goed te bewaren, zodat je (het woord zegt het al) zelfstandig de 2FA kunt herstellen. Deze komen éénmalig in beeld na scannen van de QR code. Maak er bijvoorbeeld een foto van of sla het ergens goed op.

Vragen?

Heb je nog vragen of hulp nodig? Neem dan contact op via helpdesk@poolz.nl.