Wij zijn gesloten van 23 december tot en met 3 januari!

Let op: tijdens deze periode nemen we geen nieuwe toelatingsverzoeken voor ons DAS in behandeling. Leveranciers die eerder al zijn toegelaten tot de vereiste categorieën, kunnen wel gewoon biedingen uitbrengen. Technische vragen over ons DAS of vacaturesysteem? Neem dan contact op met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92. Meer weten over onze afwezigheid? Kijk dan in de rubriek Nieuws.

Terug naar opdrachten

Medewerker Frontoffice Publiekzaken

gemeente Weststellingwerf

Standplaats: Wolvega

Aanvang uitvoering opdracht: 01-03-2025

Einddatum opdracht: 31-08-2025

Uren per week: 24 uur per week

Opdracht omschrijving

Stap jij graag in de schijnwerpers als het gezicht van de gemeente? Ben je op zoek naar een rol waarin elke dag anders is, gevuld met diverse en boeiende taken? Als Frontoffice medewerker Publiekszaken ben je niet alleen het visitekaartje van onze gemeente, maar ook de spil die verschillende aspecten van het dagelijks leven van onze inwoners ondersteunt en faciliteert. Deze rol biedt een rijk scala aan uitdagingen en kansen om te schitteren. Ben jij klaar om een cruciale rol te vervullen als het centrale aanspreekpunt voor onze inwoners? Dan verwelkomen we je graag in ons team!

Jouw functie als frontoffice medewerker: 

Als Frontoffice Medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor inwoners die het gemeentehuis bezoeken. Of het nu gaat om paspoort- en rijbewijsaanvragen, uittreksels uit het bevolkingsregister (BRP), of het aanvragen van een VOG, jij staat klaar om hen vriendelijk te woord te staan, informatie te verstrekken en ondersteuning te bieden.


Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de receptie en telefoon, waar je vragen beantwoordt, advies geeft en indien nodig doorverwijst naar de juiste interne afdeling of externe organisatie. Samen met je collega's draag je de verantwoordelijkheid voor de dienstverlening binnen publiekszaken en zorg je voor een nauwkeurige registratie van alle verzoeken en klantcontacten in ons systeem, waarbij je tevens basisgegevens vastlegt en administratieve handelingen verricht.

Waar ga je werken? 
Je gaat aan de slag in het gemeentehuis van Wolvega, binnen het team Publiek en Communicatie. Dit team is de eerste ingang voor contact met inwoners en ondernemers, beantwoordt eerstelijns vragen, verricht alle werkzaamheden op het gebied van burgerzaken en communicatie en ondersteunt de dorpen. Binnen het team heerst een informele sfeer waarin we gezamenlijk werken aan een goede dienstverlening richting onze inwoners en streven we ernaar deze dienstverlening verder te professionaliseren. Het cluster Publiekszaken bestaat hierbij uit de senior Publiekszaken, een functioneel beheerder, back-, mid- en frontofficemedewerkers.

Wat vragen we van jou? 

Jij beschikt over kennis en ervaring binnen burgerzaken. Je bent flexibel inzetbaar en mondeling communicatief en digitaal vaardig, klantvriendelijk, servicegericht, geduldig, probleemoplossend en
hebt een professionele houding. Je kunt je verdiepen in de klant en gaat op zoek naar de ‘vraag achter de vraag’ en denkt van buiten naar binnen. Tegelijkertijd ben je stressbestendig en een goede luisteraar. Voor deze functie vragen wij:

  • Een relevante afgeronde opleiding voor de functie op mbo niveau.
  • Afgeronde NVVB-modules, zoals B0, B1a en B2 of BOBZ
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring.
  • Kennis van- en ervaring met burgerzaken-gerelateerde vak-applicaties, zoals iBurgerzaken.
  • Je bent bereid volledig fysiek aanwezig te zijn op kantoor.

Je bent in ieder geval inzetbaar op de donderdagavond. De overige uren worden in overleg met jou ingedeeld op de dagen wanneer wij open zijn.

Je bent bovenal een prettige collega om mee samen te werken die past in ons dynamische team!

De planning

Start publicatie 30-01-2025
Einddatum vragen 06-02-2025
Beantwoording vragen 06-02-2025
Sluiting publicatie 07-02-2025 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 10-02-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum 12-02-2025