Let op!

Werken in Friesland beperkt aanwezig van 26 juli tot en met 10 augustus. Kijk voor meer info onder de rubriek Nieuws.

Terug naar opdrachten

Senior projectleider

gemeente De Fryske Marren

Standplaats:

Aanvang uitvoering opdracht: 05-01-2026

Einddatum opdracht: 31-12-2026

Uren per week: 24 tot 36 uur

Opdracht omschrijving

Als Sr. Projectleider Dienstverlening geef je leiding aan diverse digitaliserings projecten binnen het programma Dienstverlening. Je bent verantwoordelijk voor de integrale uitvoering, van initiatie tot implementatie en borging. Je stuurt op samenhang tussen kanalen, processen en systemen, en zorgt dat de dienstverlening voldoet aan de hoogste normen van kwaliteit, toegankelijkheid en privacy. Je vertaalt de vijf leidende principes uit de dienstverleningsvisie naar concrete projecten en resultaten:

1.           Inwoners staan centraal
2.           Dienstverlening verloopt maximaal digitaal
3.           Dienstverlening is eenvoudig en duidelijk
4.           Dienstverlening is persoonlijk
5.           Dienstverlening is transparant en betrouwbaar

Je werkt in een dynamische omgeving waarin samenwerking met interne teams, externe partners en leveranciers essentieel is. Je rapporteert aan de programmamanager Dienstverlening en werkt volgens hybride projectmanagementmethodieken (Prince2, Agile/Scrum).

De gesprekken vinden plaats op 12 december 2025

Geschikt voor ZZP-er

  • Leidinggeven aan digitaliserings projecten gericht op verbetering van de gemeentelijke dienstverlening, met focus op integratie van alle contactkanalen en het realiseren van een complete klantreis.
  • Een actieve rol in het implementeren en/of verbeteren van projectmanagementmethodieken en overdragen van kennis aan interne projectleiders.
  • Vertalen van de dienstverleningsvisie naar concrete projectplannen, planningen, mijlpalen en prioriteiten.
  • Samen met de informatieadviseurs werken aan het uitwerken van goede businesscases en projectplannen.
  • Bewaken van voortgang, risico’s, issues en afhankelijkheden.
  • Rapporteren aan stuurgroep en programmamanagement over voortgang, risico’s en bevindingen.
  • Regie voeren over leveranciers en borging van technische en functionele oplossingen binnen architectuurkaders, informatiebeveiliging en wettelijke vereisten (AVG,BIO,NIS2,WMEBV,WOO).
  • Vormgeven van de veranderaanpak en begeleiden van teams in de adoptie van nieuwe processen en systemen.
  • Verbinden van stakeholders, teams en leveranciers in gezamenlijke doelen.
  • Stimuleren van samenwerking, eigenaarschap en adoptie van nieuwe werkwijzen.
  • Bijdragen aan een organisatie die continu leert, verbetert en waarde creëert voor inwoners en medewerkers.
  • Implementeren van servicenormen, dashboards en terugkoppelstructuren zoals beschreven in de dienstverlening visie.

Op te leveren resultaten:

  • Omnichannel beleid opstellen i.s.m. informatiemanagement;
  • Doorontwikkeling zaakgericht werken, elk team werkt zaakgericht en er is een aanspreekpunt (Key-user) per team, achterstanden worden ingelopen;
  • Doorontwikkeling MijnServices (MijnDFM), implementeren Mijn Kaarten, Mijn Taken, Mijn Berichten en Mijn Notificaties;
  • Zorgen dat de lopende zaaktypes worden gekoppeld aan MijnDFM en voldoen aan de Wmebv.

De planning

Start publicatie 24-11-2025
Einddatum vragen 01-12-2025
Beantwoording vragen 02-12-2025
Sluiting publicatie 05-12-2025 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 09-12-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum 10-12-2025