Opleidingen overzicht

Trainee training: Taakmanagement in Outlook en OneNote, combiworkshop

Datum : 09/09/2020, 09:00 - 17:00
Locatie : Provincie Fryslan
Adres : Tweebaksmarkt 52, Leeuwarden
Prijs : €120.00
*de kosten zijn exclusief btw en verblijfkosten

De kosten zijn exclusief BTW en inclusief verblijfskosten

WAAR HET OM GAAT

Grote stenen, kleine stenen, rollen, paradigma’s en principes: feitelijk draait het bij Covey om de relatie tussen jezelf en jouw omgeving en hoe je omgaat met jezelf en je omgeving. Het heeft te maken met effectief en efficiënt functioneren.

  • Wees pro-actief,
  • Begin met einde in gedachten
  • Belangrijke zaken eerst

De eerste drie “habits”, hebben te maken met Plannen en Prioriteren. Zelf initiatief nemen, plannen, afspraken maken en nakomen, keuzes maken voor jezelf en je omgeving en consequent zijn, dat is waar het om gaat. Het vraagt doelen stellen, verspillers vermijden, proactief handelen en uitstel vermijden en tevens op een assertieve manier omgaan met verzoeken van je omgeving. Dat valt allemaal niet mee!Gelukkig zijn er praktische methoden en vaardigheden aan te leren die helpen om deze zaken onder de knie te krijgen. Wij hebben ze gevonden in de GTD-methode van David Allen.

TAAKMANAGEMENT IN OUTLOOK

De basis om bovenstaande doelen te bereiken is een effectieve en efficiënte planningsmethodiek; een systeem dat makkelijk is, weinig tijd en geld kost en dat overzicht en dus rust biedt. De methodiek is een zeer voor de hand liggende: een volledig geprioriteerde activiteitenlijst, die rekening houdt met een reële workload en met de reactieve taken waarmee wij in de praktijk door onze omgeving worden “opgezadeld”. De methode van de volledig geprioriteerde activiteitenlijst kan worden uitgevoerd in Outlook. Het vraagt dan wel een aantal vaardigheden, vooral in de taken-module van Outlook.

Doelen en te behalen resultaat

  • Inzicht in proactieve en reactieve taken.
  • Verschillen tussen agenda en takenlijst, tussen afspraken en taken.
  • Instellingen en opties die Outlook ‘rustiger en beheersbaarder’ maken.
  • Regels toepassen om automatische e-mailverwerking door te voeren.
  • Berichten buiten het postvak opslaan.
  • Werken met categorieën
  • Input (e-mail en telefoon) omzetten naar taken.
  • Werkwijze van “de vlaggetjes”. Wel of niet?
  • Filteren, sorteren en groeperen van taken.
  • De weergavevolgorde van taken wijzigen.
  • Prioriteiten aan taken toekennen.
  • Omgaan met begin- en eindtijden.
  • Velden toevoegen (vb. hoeveelheid werk)
  • Handig werken met de takenlijst.
  • Koppeling van Microsoft Planner en ToDo

EN DAN GECOMBINEERD MET ONENOTE

Bovenstaande taken komen vaak voort uit overleggen en projecten. Die kunnen beide erg goed worden beheerd in OneNote. Daaruit voortvloeiende taken kunnen In OneNote in de context worden aangemaakt en meteen gekoppeld aan de takenlijst in Outlook. Gecombineerd met Outlook taken is OneNote dé tool voor projectmanagement als MS Project te hoog gegrepen is.

Doelen en te behalen resultaat:

  • Het verschil tussen OneNote privé en zakelijk
  • Inzicht in het nut van OneNote
    • o Zakelijk
    • o Privé
  • Koppelingen met laptop, tablet en Smartphone
  • Mogelijkheden als persoonlijk notitieblok
  • Mogelijkheid om samen te werken in projecten
  • Mogelijkheid om te vergaderen (en notuleren)
  • OneNote en Outlook
  • OneNote en SharePoint

De opdrachtnemer zorgt voor eigen laptop en programma`s

Trainer: Roel Peeters

 

Reserveringen

€120.00