Terug naar opdrachten

Medewerker Burgerzaken

gemeente Harlingen

Standplaats: Harlingen

Aanvang uitvoering opdracht: 01-07-2021

Einddatum opdracht: 30-06-2022

Uren per week: 32

Opdracht omschrijving

De gemeente Harlingen, de stad aan het wad, is een betrouwbare en dienstverlenende organisatie, gericht op mens, werk en ontspanning. De gemeente toont zich bewust verantwoordelijk voor het welzijn van de Harlinger gemeenschap. Op de organisatie van de gemeente kan het bestuur bouwen evenals de inwoners, bedrijven, instellingen en toeristen die er graag een beroep op doen. De medewerkers van de gemeente zijn trots op hun organisatie en de resultaten die worden bereikt.

Het onderdeel Burgerzaken valt binnen het team KCC (klantcontactcentrum) en onder de afdeling dienstverlening & ondersteuning. Bij Burgerzaken werk je in een team van vier medewerkers. Je werkt nauw samen met je directe collega’s van Burgerzaken en de collega’s van de servicebalie (receptie en telefonie). 

Wij zijn op zoek naar iemand uit de regio die ons team voor vast komt versterken. Dit betekent dat de opdracht op basis van detachering of traineeship niet langer dan 1 jaar zal duren en dat wij alleen kandidaten met deze intentie zullen aannemen. 

Dit ben jij
Krijg jij energie van contact met klanten en ben je graag dienstverlenend bezig? Heb je daarnaast ruime ervaring op het gebied van burgerzaken ? Ben je flexibel en pak je snel dingen op? Kun je goed met verschillende karaktereigenschappen omgaan? Ben je positief ingesteld en heb je een gezonde dosis humor? Ben je flexibel met de te werken uren en dagen en ben je op woensdag en vrijdag beschikbaar? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

  • Je verwerkt de aanvragen en aangiften van o.a. geboorte- en overlijden, reisdocumenten en rijbewijzen, verklaring omtrent het gedrag, verhuisaangiften inclusief hervestigingen, uittreksels BRP en Burgerlijke Stand;
  • Je adviseert en informeert de burgers bij het aanvragen van documenten, zoals paspoorten, rijbewijzen, geboorte- en overlijdensaktes, et cetera;
  • Je verricht werkzaamheden als ambtenaar van de burgerlijke stand door het maken van akten inzake huwelijken, overlijden, echtscheidingen, enzovoort;
  • Je houdt de begraafplaatsadministratie bij;
  • Je houdt de aanschrijvingen van verlengingen bij.

Functie-eisen:
Je hebt een relevante opleiding op Mbo/Hbo-niveau en minimaal twee jaar ervaring met werken bij burgerzaken. Je kennis van de wet- en regelgeving op het terrein van burgerzaken en inzicht in bestuurlijke juridische procedures is ruim voldoende. Key2Burgerzaken, Key2Begraven en Key2Betalen zijn bekende applicaties voor jou.


Wat bieden wij jou?

  • Een tijdelijk contract voor een jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd;
  • Ruime mogelijkheden voor opleiding en training binnen je vakgebied;
  • Jouw salariëring vindt plaats in salarisschaal 6, wat een salaris van minimaal € 1.934,- en maximaal € 2.904,- bruto op basis van een 36-urige werkweek betekent. Eventueel is op termijn een uitloop naar schaal 7 mogelijk.

Daarnaast kun je rekenen op prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een IKB (individueel keuzebudget) van € 17,85% van je bruto maandsalaris, ABP-pensioen, collectieve ziektekostenverzekeringen, bedrijfsfitness en korting op diverse verzekeringen.
 

De planning

Start publicatie 11-06-2021
Einddatum vragen 18-06-2021
Beantwoording vragen 18-06-2021
Sluiting publicatie 18-06-2021 17:00
Beoordeling offertes (vanaf) 19-06-2021
Verwachte terugkoppelingsdatum 22-06-2021