Wij zijn gesloten van 23 december tot en met 3 januari!

Let op: tijdens deze periode nemen we geen nieuwe toelatingsverzoeken voor ons DAS in behandeling. Leveranciers die eerder al zijn toegelaten tot de vereiste categorieën, kunnen wel gewoon biedingen uitbrengen. Technische vragen over ons DAS of vacaturesysteem? Neem dan contact op met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92. Meer weten over onze afwezigheid? Kijk dan in de rubriek Nieuws.

Terug naar opdrachten

Medewerker uitkeringsadministratie

Gemeente Dantumadiel

Standplaats: Damwâld

Aanvang uitvoering opdracht: 01-04-2025

Einddatum opdracht: 01-07-2025

Uren per week: 20

Opdracht omschrijving

Jij gaat:

Als Medewerker Uitkeringsadministratie voer je administratieve werkzaamheden uit in het kader van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Denk bijvoorbeeld aan:

  • het verwerken van nieuwe aanvragen en mutatieonderzoeken;
  • het afhandelen van minimaregelingen;
  • het aanmaken van uitkeringsdossiers en het invoeren van mutaties;
  • het controleren van inkomstenformulieren en het berekenen van de te verrekenen inkomsten;
  • het verwerken van beslagleggingen en overige facturen/post;
  • het ondersteunen van de collega’s met het draaien van dagelijkse betalingsruns.

Je ondersteunt collega’s bij vragen over de betalingen en/of verrekeningen. Naast de werkzaamheden gericht op de Uitkeringsadministratie neem je deel aan projectgroepen, denk je actief mee en wordt je uitgedaagd om met verbetervoorstellen te komen.

Kortom, deze functie biedt een gevarieerd takenpakket waarbij nauwkeurigheid, efficiëntie en samenwerking centraal staan. Je speelt een essentiële rol in het waarborgen van een soepele en effectieve dienstverlening binnen onze organisatie.

Jij hebt:

  • MBO werk- en denkniveau
  • Kennis om beschikkingen/werkprocessen af te handelen rondom de Participatiewet
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden
  • Probleemoplossend vermogen
  • Een nauwkeurige en kritische instelling

Dit wordt jouw team:

Als Medewerker Uitkeringsadministratie maak je deel uit van het team ‘Uitvoering Sociaal Domein’. Binnen dit team wordt onderscheid gemaakt tussen de werkzaamheden van het gebiedsteam en de administratie/ondersteuning. Hierbij staat samenwerking op nummer één.

De medewerkers van administratie/ondersteuning vervullen een adviserende, ondernemende, verantwoordende, toezichthoudende, kwaliteit borgende en administrerende rol ten behoeve van de gebiedsteams.

Aandachtsgebieden zijn daarbij onder andere inkomensondersteuning, WMO, verhaal op onderhoudsplichtigen, terugvordering, incasseren van vorderingen, toezichthouders sociaal domein, juridisch advies en ondersteuning, Uitkeringsadministratie, kwaliteitsbevordering en accountbeheer.

Zie opdrachtomschrijving.

De planning

Start publicatie 13-03-2025
Einddatum vragen 23-03-2025
Beantwoording vragen 19-03-2025
Sluiting publicatie 23-03-2025 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 24-03-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum 23-03-2025