WERKEN IN FRIESLAND GESLOTEN

Werken in Friesland is gesloten op woensdag 12 juni i.v.m. het jaarlijkse teamuitje. Wij zijn telefonisch niet bereikbaar en mails worden niet in behandeling genomen. Heb je (technische) vragen over ons vacaturesysteem of Dynamisch Aankoop Systeem? Dan kun je contact opnemen met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92.

Andere vragen of aanvragen voor toelating tot de categorieën in ons Dynamisch Aankoop Systeem, worden op 13 juni weer in behandeling genomen.

Terug naar opdrachten

Teamleider / Projectleider Systeembeheer & Servicedesk

gemeente Heerenveen

Standplaats: Heerenveen

Aanvang uitvoering opdracht: 01-07-2024

Einddatum opdracht: 31-12-2024

Uren per week: 36

Opdracht omschrijving

Als teamleider / projectleider van Systeembeheer / servicedesk is er een combinatie van 2 grote opdrachten:

 

1 - leiding geven aan de teams servicedesk (4 personen) en systeembeheer (8-10 personen) en verantwoordelijk voor die twee taakgebieden.

De servicedesk is verantwoordelijk voor de gehele 1e lijn en een deel van de 2e lijns ondersteuning met betrekking tot ICT en digitalisering. Daarnaast zorgt de servicedesk onder andere voor uitrol van devices en thuiswerkplekken en ondersteunt ze bij problem management , changemanagement, livegang van grotere projecten en calamiteiten (prio 1). Als basis wordt topdesk gebruikt waarbij de servicedesk ook verantwoordelijk is voor een groot deel van het CMDB.

Systeembeheer is verantwoordelijk voor het onderhoud en de doorontwikkeling van de gehele infrastructuur van de gemeente; van de digitale werkomgeving (op dit moment VDI-oplossing) t/m identitymanagement, werkplekken, printers / plotters e.d., wifi, netwerk, het datacenter en het (technisch) beheer van alle informatiesystemen die daar worden gehost en ondersteund. Belangrijke onderdelen hierbij zijn servicegerichtheid, continuïteit en veiligheid. In het team zitten meerdere specialisten die zoveel mogelijk dubbelen in kennis en vaardigheden. Een IT architect zorgt voor richting en een vertaling vanuit algemene beleidskaders richting de infra- en it-architectuur. Bij de verantwoordelijkheden van het team horen o.a. ook contractmanagement, leveranciersmanagement en onderhoud & realisatie van de investeringsbegroting en grote aanbestedingen op IT-gebied.

2 - Het project 'De digitale werkomgeving van de toekomst' leiden. De gemeente Heerenveen heeft besloten om een omslag te maken naar een moderne werkomgeving. Dit besluit moet het komende jaar geconcretiseerd worden samen met o.a. gebruikersorganisatie, de afdeling I&I en specifiek systeembeheer. Het afdelingshoofd I&I is hierin de opdrachtgever. Concretisering betekent in dit project:

  • Uitwerken en realiseren van een Proof of Concept t.a.v. de moderne werkomgeving.
  • Voorbereiden van functionele keuzes m.b.t. de moderne werkomgeving en de devices (portal, ontsluiting software, aabod mobiel / laptop e.d.)
  • Uitwerken van technische en financiële consequenties rondom de technische infrastructuur (VDI-software, datacenter afschalen, beheersoftware, MDM, MAM)
  • Uitwerken van een planning voor de overgang voor de komende jaren. Dit zal op basis van personas gebeuren.

Verantwoordelijk voor:

- Het integraal leiding geven aan het team Systeembeheer & Servicedesk, inclusief goede begeleiding, coaching en opleiding van medewerkers.

- Dagelijkse aansturing 

- Verlenen van de ICT Infra diensten en servicemanagement aan de organisatie (taakgebieden van systeembeheer & servicedesk

- Realisatie binnen budget (team en project)

- Investeringsbegroting ICT

- Realisatie van project  'De digitale werkomgeving van de toekomst'

- Contract- en leveranciersmanagement

- Stakeholdermanagement

De planning

Start publicatie 07-06-2024
Einddatum vragen 11-06-2024
Beantwoording vragen 12-06-2024
Sluiting publicatie 14-06-2024 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 17-06-2024
Verwachte terugkoppelingsdatum 19-06-2024