Administratief (juridisch) medewerker Adviesteam MO
gemeente Heerenveen
Benodigde opleiding: MBO
Dienstverband: Vast/Parttime
Aantal uren per week: 24
Gepubliceerd op : 25-11-2024
Sluitingsdatum : 04-12-2024
Aan de slag met interessante vraagstukken op het gebied van de ondersteuning bij bedrijfsvoering, kwaliteit en juridisch in de meest dynamische gemeente van Friesland? Dan is deze vacature iets voor jou! Onze collega’s van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling/ Adviesteam zijn namelijk op zoek naar een collega die hen komt versterken.
Je functie
Als administratief (juridisch) medewerker verricht je alle ondersteunende werkzaamheden voor het Adviesteam MO. Het gaat dan met name om ondersteunende taken op het gebied van bezwaar- en beroepsschriften. Je boekt bezwaar- en beroepsschriften in, verstuurt ontvangstbevestigingen, zorgt voor de bewaking van termijnen, verstuurt brieven, plant afspraken, zorgt voor het bijeenzoeken van relevante stukken, dossiervorming, verzending naar de rechtbank en archivering van stukken. Binnen de beschikbare uren word je verder ingezet voor bijvoorbeeld het plannen van afspraken voor onze adviseurs, het aan- en afmelden van afdelingsabonnementen, administratieve ondersteuning bij projecten, verslaglegging tijdens onze team overleggen en het beheer van de groep van het Adviesteam op het intranet Fean@Work.
Je nieuwe team
Het Adviesteam is onderdeel van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling en bestaat uit 13 personen. Binnen het team werken adviseurs bedrijfsvoering, kwaliteit en juridisch samen om de inhoudelijke opgaven van de afdeling te implementeren. We gaan op een open en informele manier met elkaar om. Naast hard werken, vinden we plezier in het werk belangrijk. En we staan echt voor elkaar klaar. Je voelt je meteen welkom, ga daar maar vanuit! Samen werken we voortdurend aan het verbeteren van ons werk.
Ons aanbod
Wij bieden je betekenisvol werk waarin je veel vrijheid krijgt. Daarnaast krijg je bij ons volop mogelijkheden om jezelf inhoudelijk en persoonlijk te ontwikkelen. Je gaat aan de slag in een hecht team waar altijd een vakgenoot is met wie je kunt sparren. We hebben een buitengewoon goede cao.
Je arbeidsvoorwaarden bestaan uit:
- je salaris bedraagt maximaal € 3.831 bruto per maand, bij een 36-urige werkweek (schaal 7).
- je krijgt een Individueel KeuzeBudget (IKB), van 17,05% van je bruto salaris. Met het IKB kun je een deel van de arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je keuzes die bij jou passen. Denk hierbij aan de maandelijkse uitbetaling van je vakantiegeld, extra verlof kopen of je reiskosten met fiscaal voordeel uit laten betalen.
- Je krijgt per kalenderjaar 144 uur wettelijke verlof en 50,4 uur bovenwettelijke verlof (o.b.v. 36 uur per week) bovenwettelijk verlof kun je omzetten in verlofsparen
- je bouwt een goed pensioen op via het ABP.
De arbeidsovereenkomst is eerst voor de duur van 1 jaar. Bevalt het van beide kanten? Dan krijg je een vast contract. .
Over de gemeente Heerenveen
Heerenveen, de Sporthoofdstad van het Noorden en economische motor van de provincie, biedt een unieke combinatie van stedelijke dynamiek en landelijke schoonheid. Als gemeente met 21 dorpen, weidse vergezichten en bijzondere natuur, vormt Heerenveen een gouden plak waar stad en platteland samenkomen.
Met meer dan 50.000 inwoners is Heerenveen een van de grotere gemeenten van Friesland. De gemeente staat bekend om haar eigenzinnigheid, creativiteit, dynamiek en ambitie. Ondanks de vele kwaliteiten kent Heerenveen ook zijn uitdagingen. Dagelijks zetten zo’n zeshonderd professionals zich samen met de inwoners en ondernemers in voor een leefbaar, veilig en duurzaam Heerenveen.
Met een gezamenlijke inspanning streeft men elke dag naar uitmuntendheid en succes. Ontdek waarom Heerenveen een gouden toekomst tegemoet gaat.
Wil je weten waarom je toekomstige collega's trots zijn op de gemeente en wat ze te vertellen hebben over hun werk? Neem dan een kijkje op Vacatures
Je profiel
Als gemeente gaan wij Samen voor Goud. Wij zoeken daarom een collega die vanuit de persoonlijke motivatie werkt om onze gemeente en ons team beter te maken. Samen met collega’s. Maar ook samen met inwoners en ondernemers. Voor deze functie vinden wij het belangrijk dat je de volgende kennis en ervaring meebrengt:
Kennis en ervaring
- Je hebt een relevante Mbo-opleiding.
- Je kunt werken met digitale systemen en programma’s om de workflow te beheren.
- Het werken met Outlook, Word en Excel is jou bekend.
- Je communiceert mondeling en schriftelijk in begrijpelijke taal. Vooral jouw schriftelijke taalvaardigheid is prima.
- Ook is het voor jou vanzelfsprekend om samen te werken met je collega’s.
- Je organiseert je werk goed en pakt de verschillende werkzaamheden die er liggen goed op.
- Je werkt gestructureerd en bent nauwkeurig, proactief en zelfstandig.
- Je bent je bewust van het feit dat je zorgvuldig en integer dient om te gaan met persoonsgegevens.
- Kennis van bezwaar- en beroepsprocedures en de Algemene Wet Bestuursrecht is een pre.
Competenties
Je bent flexibel, creatief en zorgvuldig. Je kunt zelfstandig werken in teamverband en kunt daarbij goed plannen en organiseren. Je bent kwaliteitsbewust en stressbestendig. Je kunt helder en doelgericht communiceren, zowel mondeling als schriftelijk.
Herken jij jezelf niet in álle bovenstaande punten? Maar ben je wel ervaren en gedreven in dit vakgebied? Ook dan komen we graag met je in contact.
Heb je interesse?
Stuur dan uiterlijk 4 december 2024 een e-mail met cv en motivatie waarin je ons laat weten wat je te bieden hebt, wat je ambities zijn en welke ervaring je hebt.
Rond 6 december 2024 laten wij je weten of je bent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op 10, 11 of 12 december 2024 in ons gemeentehuis.
Goed om te weten:
- Voor de gemeente Heerenveen is diversiteit en inclusie belangrijk. Wij zijn nieuwsgierig naar jouw drive voor deze positie. Voel je te allen tijde welkom om te solliciteren, ongeacht culturele of demografische afkomst, gender of geaardheid;
- We gaan toe naar een nieuwe manier van (samen)werken; een nieuw werkconcept. Je kiest flexibel wanneer, waar en hoe je je werk doet;
- Aangezien de vacature intern wordt opengesteld, mogen ook medewerkers die via uitzendbureaus/ detacheringsbureaus bij ons werkzaam zijn hierop reageren. Zij worden echter pas in de tweede ronde meegenomen als er geen geschikte interne kandidaat kan worden benoemd;
- Voor deze functie is bij indiensttreding een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.
Heb je interesse?
Stuur dan uiterlijk 4 december 2024 een e-mail met cv en motivatie waarin je ons laat weten wat je te bieden hebt, wat je ambities zijn en welke ervaring je hebt.
Rond 6 december 2024 laten wij je weten of je bent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op 10, 11 of 12 december 2024 in ons gemeentehuis.
Wil je meer weten?
Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Jochem Sloothaak
Teammanager
j.sloothaak@heerenveen.nl
Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Heleen Post Recruiter
0641088072
heleen.post@heerenveen.nl
Online solliciteren?
Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.087300@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 04-12-2024 binnen zijn.