Terug naar vacatures

Adviseur gezond en veilig werken

gemeente Smallingerland

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Tijdelijk/Parttime 

Aantal uren per week: 24

Gepubliceerd op : 26-11-2021

Sluitingsdatum : 10-12-2021

Binnen Gemeente Smallingerland is het team Organisatie & Communicatie op zoek naar een enthousiaste

Adviseur gezond en veilig werken

(voor 24 uur per week)

Dit zijn wij
De gemeente Smallingerland is een organisatie waar mensen voorop staan en niet de regels. Wij vinden het belangrijk om maatschappelijke opgaven in samenwerking met onze inwoners en partners op te pakken. Hierin geven we ruimte om te innoveren, te experimenteren, te leren en bij te sturen in de praktijk. Onze kernwoorden zijn daarom: luisteren, durven, leren.

Het team Organisatie & Communicatie verricht werkzaamheden op beleidsmatig, adviserend en uitvoerend niveau. Dit doen wij op de taakgebieden HR-beleid, HR-advies, personeels- en salarisadministratie, organisatieontwikkeling, communicatie-advies en woordvoering. De ontwikkeling van het team binnen de nieuwe organisatie kent een focus op de integrale samenwerking tussen personeel, organisatie en communicatie en het voorbereid zijn op continue organisatie-ontwikkeling.

Dit is de functie
Gezond en veilig werken is een belangrijk thema binnen de gemeente Smallingerland. Je hebt een actieve rol in de ontwikkeling, implementatie en advisering binnen dit vakgebied, met name op operationeel/tactisch niveau. De thema's waar je je (met name) mee bezighoudt zijn welzijn, gezondheid, veiligheid, integriteit, (gewenst) gedrag en verzuimmanagement. Je hebt een belangrijke adviesrol richting directie en management op deze terreinen.

Je voorziet de organisatie van informatie met behulp van rapportages en analyses op je vakgebied, maar geeft ook voorlichting en trainingen. Zijn er nieuwe ontwikkelingen gaande op het gebied van gezond en veilig werken? Jij bent op de hoogte, overziet de consequenties voor onze organisatie en adviseert de directie en het management. Je actualiseert daarnaast bestaand arbo-beleid.

Als er arbo-gerelateerde projecten worden opgezet neem jij hierin deel. Waar nodig verricht je onderzoek en stel je (mede) projectplannen, regelingen en protocollen op. Ook zie je toe op de uitvoering van de Risico Inventarisatie en Evaluatie (RIE). Verder houdt je de informatie via ons intranetkanaal up-to-date.

Je verricht je werkzaamheden in nauwe samenwerking met de senior beleidsadviseur en de HR adviseurs. Je werkt tevens samen met een aantal preventiemedewerkers in de organisatie en coördineert waar nodig.

Dit zoeken wij
Je hebt een relevante (afgeronde) opleiding op Hbo-niveau. Je hebt meerdere jaren werkervaring binnen het thema gezond en veilig werken en arbeidsomstandigheden. Je bent thuis in relevante wet- en regelgeving, hebt sterke communicatieve vaardigheden en kunt planmatig werken. Daarnaast heb je een uitstekend ontwikkeld analytisch denkvermogen, ben je stimulerend naar anderen en in staat je functie op een energieke wijze uit te voeren.

We hebben de behoefte om meer te doen met de data en informatie die beschikbaar is. Je bent daarom handig in het omzetten van deze data en informatie naar een aansprekende presentatie en ondersteunt daarmee de onderbouwing van adviezen aan directie, management, preventiemedewerkers en directe collega's.

Dit bieden wij
Allereerst natuurlijk een fijne plek in een gezellig ambitieus team waar hard wordt gewerkt maar ook wordt gelachen. Als je bij ons aan de slag gaat, krijg je een uitdagende functie waar ruimte is voor initiatief en ontwikkeling. Daarnaast bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget , flexibele werktijden en opleidingsfaciliteiten.


Het salaris wordt in overleg bepaald op basis van opleiding en ervaring en bedraagt minimaal
€ 2.756,- (aanloopschaal 9) en maximaal € 4.494,- (standaardschaal 10) bruto. Het gaat om een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar in de generieke functie van Specialistisch medewerker D. Bij goed functioneren kan de arbeidsovereenkomst na een jaar worden omgezet naar onbepaalde tijd.


De functiewaardering is indicatief en zal in een later stadium definitief worden bepaald.

Heb je vragen?
Dan kun je over de inhoud van de functie contact opnemen met Sarah Rutten (Coördinator gezond en veilig werken). Voor informatie over de procedure kun je contact opnemen met Leo de Boer (HR  adviseur).


De selectiegesprekken vinden plaats op  13 en 16 december 2021.

Heb je interesse?
Dan ontvangen we graag uiterlijk 9 december 2021 een motivatie met CV van jou via: "Werken in Friesland".

Deze vacature wordt intern en extern gelijktijdig opengesteld. Interne kandidaten genieten conform ons werving- en selectiebeleid een voorrangspositie.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Sarah Rutten Coördinator gezond en veilig werken
0512-581234
s.rutten@smallingerland.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Leo de Boer HR adviseur
0512-581234
l.de.boer@smallingerland.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.047273@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 10-12-2021 binnen zijn.

Solliciteer