Terug naar vacatures

Adviseur Ruimtelijke Ordening

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 21-07-2022

Sluitingsdatum : 18-08-2022

De Friese gemeenten Achtkarspelen (8K) en Tytsjerksteradiel (TD) werken samen in één organisatie: 8KTD. Deze werkorganisatie is verantwoordelijk voor de uitvoerende en dienstverlenende taken van beide gemeenten. Een betrokken en informele organisatie die inspeelt op de “mienskip” (lokale samenleving) en op elkaar. Een organisatie waar nuchtere mensen werken met hart voor de zaak en er korte lijnen zijn richting bestuur en management. We zijn ambitieus en staan voor uitdagende opgaven. De gemeenten hebben samen zo’n 60.000 inwoners en tellen ruim 600 werknemers. De dienstverlening vindt plaats vanuit de gemeentehuizen in Buitenpost en Burgum. De kernwaarden zijn: plezier, mens centraal, samenwerken, verantwoordelijk en betrouwbaar.

Binnen het team Ontwikkeling en Advies Ruimte zijn we op zoek naar een:

Adviseur Ruimtelijke Ordening (36 uren)

                                     

Wat is de uitdaging?

Als Senior adviseur Ruimtelijke Ordening begeleid je complexe ruimtelijke projecten en stel je ruimtelijke onderbouwingen van plannen op (in overleg met interne- en externe deskundigen) voor afwijkingsprocedures op grond van de Wro en de Wabo en in de nabije toekomst de omgevingswet. Daarnaast behandel je individuele ruimtelijke verzoeken en ook het begeleiden van bestemmings- en wijzigingsprocedures op grond van de Wro behoort tot de functie.

Als Senior adviseur Ruimtelijke Ordening neem je naast deze taken verder deel aan organisatie overstijgende projectgroepen. De invoering van de Omgevingswet heeft vanzelfsprekend zijn invloed op de verdere ontwikkeling van de functie, zoals dat ook het geval is voor de overige functies binnen het team. De energietransitie en de ruimtelijke consequenties daarvan vragen de komende jaren nadrukkelijk aandacht, alsmede ook de woningbouwopgave en de verdieping op de omgevingsvisie.

Wie zoeken wij?

Voor deze uitdagende functie zoeken we iemand die in staat is adequaat gestalte te geven aan de functionele relatie met leidinggevende, portefeuillehouders, colleges, gemeenteraden en externe partijen. Je weet dus gemakkelijk te communiceren op verschillende niveaus. Een flexibele instelling en de bereidheid om binnen onze afdeling zo nodig andere taken op te pakken zijn binnen het team logische kernwaarden die ook verwacht worden van de nieuwe Adviseur Ruimtelijke Ordening.

Wie ben jij?

Voor deze functie zoeken we iemand die voldoet aan het volgende profiel:

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante Hbo-opleiding;
  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau;
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Je voldoet aan de kwaliteitscriteria VTH;
  • Je bent politiek sensitief en je bewust van de omgeving waarbinnen je opereert;
  • Je bent in staat op verschillende niveaus te communiceren;
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij beheersing van de Friese taal een pré is.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische omgeving waarin je kunt groeien en door ontwikkelen. Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor de duur van één jaar, met de intentie van een vast dienstverband.

Het salaris bedraagt minimaal € 3.090,- en maximaal € 4.671,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 10, CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties, salarispeil 1 april 2022). Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal.

We hebben goede arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris. In dit budget is onder andere de vakantietoeslag, de eindejaarsuitkering en de levensloopbijdrage opgenomen. Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ook ontvang je jaarlijks een algemene netto onkostenvergoeding van € 350,- bij een fulltime dienstverband en heb je naast het wettelijk verlof van 144 uren ook nog 36 uur extra verlof op jaarbasis bij een fulltime dienstverband. Bij deeltijd is dit naar evenredigheid. Daarnaast ontvang je op basis van de CAO een bijdrage in de kosten van de zorgverzekeraar. 

Heb je interesse?

Stuur dan uiterlijk 18 augustus a.s. jouw motivatie en cv! De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 25 augustus a.s. We vragen je hier rekening mee te houden.

Ten slotte kan het zijn dat we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je vragen.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Rob Tax
06-18300153
r.tax@t-diel.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
HRM

infohrm@t-diel.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.052516@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 18-08-2022 binnen zijn.

Solliciteer