Terug naar vacatures

Algemeen beleidsmedewerker EZ

gemeente Opsterland

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 08-09-2021

Sluitingsdatum : 23-09-2021

Alle ruimte en beweging in Opsterland

Opsterland, een prachtige gemeente, waar je behalve de 16 bruisende en karakteristieke dorpen uitgestrekte natuur vindt. Grasland, heide, de bekende Zeven Wouden en veengebieden worden er doorkruist door kanalen. Samen met de dorpen, plaatselijke belangen en onze collega’s zorgen wij ervoor dat Opsterland een prettige gemeente is om te wonen, werken en te verblijven.

We investeren in de kwaliteit van de eigen organisatie. Een slagvaardige organisatie die doet wat echt nodig is voor de dorpen en inwoners. In Opsterland willen we graag samen met anderen onze doelen bereiken.

De wereld krijgt in een steeds hoger tempo te maken met veranderingen. Geen organisatie of bedrijf dat kan daar in zijn isolement op inspelen. Ook de overheid heeft niet meer de sturende en bepalende rol van vroeger en werkt steeds meer – vaak in tijdelijke samenwerkingsverbanden en buiten de reguliere lijnstructuur - samen met diverse partijen aan uitdagende opgaven.

Binnen het Ruimtelijk domein is een vacature ontstaan voor een:

Algemeen beleidsmedewerker EZ

(36 uur)

Economie is meer dan economische zaken (EZ). Het raakt de manieren waarop mensen hun salaris, inkomen en werk hebben, houden, kwijtraken en verdienen. Economische zaken is een klein taakveld in feitelijke zin, met een grote impact.

Waar hebben wij jou voor nodig?

  • Je zorgt voor een ondernemersloket voor een eerstelijnsvoorziening voor ondernemers. Je werkt hierin achter de schermen samen met het KCC, EZ, het Sociaal Domein (Werk & Inkomen, gebiedsteams) en Bureau Zelfstandigen Fryslân. Je zorgt voor een intake en snelle beantwoording van de ondernemersvragen via de meest geëigende specialist.
  • Je investeert intern in de integrale samenwerking met de verschillende afdelingen in een breed gedragen ondernemersgerichte aanpak. Je werkt daarnaast nauw samen met de beleidsmedewerker Recreatie & Toerisme.
  • Je versterkt het organiserend vermogen van de ondernemersverenigingen.
  • Je ondersteunt en begeleidt ondernemers met problemen in hun reis langs de verschillende afdelingen. Je gebruikt deze casuïstiek voor de versterking en verbinding binnen het ondernemersloket.
  • Economische beleidsvraagstukken en samenwerking in regionaal verband zijn jouw aandachtpunten. Je zorgt ervoor aangesloten te blijven op regionale ontwikkelingen via Ynbusiness, de provincie, NOM en andere belanghebbende organisaties. Je communiceert  naar ondernemers via periodieke nieuwsbrieven, voorlichtingscampagnes en een website die uitnodigt en toegankelijk is voor ondernemers.
  • Door o.a. contacten, gesprekken, inventarisaties, sociale media, etc. ben je voortdurend bezig om uit te vinden wat ondernemers echt nodig hebben en acteer je hierop.
  • Je ondersteunt startende ondernemers met voorlichting en een basiscursus. Je doet dat zo mogelijk op OWO- of Zuidoost- Friesland schaal.
  • Je bent de bedrijvencontactfunctionaris en werkt daarbij nauw samen met de cluster communicatie.

Welke functie-eisen hebben wij?

  • Je beschikt over een relevante HBO opleiding;
  • Je hebt ervaring in een zelfstandige, marktgerichte functie;
  • Je bent bekend met de beleidsterreinen economische zaken, recreatie en toerisme en eventueel aanverwante beleidsterreinen;
  • Je energie haal je uit de onverwachte beleidsopdrachten waar vaak tijdsdruk op staat;
  • Daarnaast zijn de volgende competenties belangrijk in deze functie: resultaatgericht, creativiteit en sensitiviteit (bestuurlijk-, politiek en omgeving) , goede communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen, probleemoplossend vermogen en adviesvaardigheid.

Wat hebben wij jou te bieden?

Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het brutosalaris maximaal € 4.494,-- bruto per maand (functieschaal 10) bij een fulltime dienstverband. Dit is exclusief 17,05% aan secundaire arbeidsvoorwaarden in het kader van het individueel keuzebudget.

Verdere informatie en procedure:

Voor nadere informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Georg Dümmer, teammanager Samen werken (0512-386570). Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met Wim van Geel, adviseur P&O (0512-386251). Sollicitaties zijn welkom tot en met 23 september 2021 en kun je richten aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Opsterland via onderstaande sollicitatieknop.

De eerste gesprekken worden in week 39 gepland.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Georg Dummer teammanager Samen werken

georg.dummer@opsterland.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Wim van Geel HR adviseur
0512-386251
wim.van.geel@opsterland.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.045723@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 23-09-2021 binnen zijn.

Solliciteer