Terug naar vacatures

Archivaris

gemeente Harlingen

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Tijdelijk/Fulltime 

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 01-02-2023

Sluitingsdatum : 28-02-2023

Wil jij aan de slag voor meerdere gemeenten als Archivaris? Gemeente Harlingen en gemeente Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel slaan de handen ineen. Gezamenlijk zoeken we een:

Archivaris (36 uren per week) 

Dit zijn wij:
De gemeente Harlingen, de stad aan het wad, is een betrouwbare en dienstverlenende organisatie, gericht op mens, werk en ontspanning. De gemeente toont zich bewust verantwoordelijk voor het welzijn van de Harlinger gemeenschap. Op de organisatie van de gemeente kan het bestuur bouwen evenals de inwoners, bedrijven, instellingen en toeristen die er graag een beroep op doen. De medewerkers van de gemeente zijn trots op hun organisatie en de resultaten die worden bereikt.

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken samen om zelfstandig te blijven. Wij hebben hiervoor een werkmaatschappij opgericht die in opdracht van beide gemeenten de uitvoerende en dienstverlenende taken uitvoert. We streven naar een netwerkorganisatie waar collega’s samenwerken op basis van vertrouwen en waar de verantwoordelijkheden laag in de organisatie liggen. De wensen en behoeften van onze inwoners op het gebied van wonen, werken, ondernemen en samen leven staan centraal in alles wat we doen.   

Dit ben jij:

Zowel gemeente Harlingen, als gemeente Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel, zijn volop aan het bouwen aan hun informatiehuishouding.

Als archivaris heb je een toezichthoudende rol, waarbij je beheerder wordt van de gemeentelijke archiefplaatsen en (toekomstige) e-depots. Je bent in staat om een brug te slaan tussen de laatste digitale ontwikkelingen en de behoeftes binnen gemeente Harlingen en de gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel. Je bouwt relaties op met de verschillende belanghebbenden binnen de gemeentes en je bent in staat om het draagvlak te vergroten voor goed informatie- en archiefbeheer. Als archivaris ben je verantwoordelijk voor de verzorging en (door)ontwikkeling van (digitale) informatieproducten- en diensten. Je rapporteert over een modern en vernieuwend archiefbeeld en bericht hierover aan het college en stelt zo nodig verbeterplannen op. Qua persoonlijkheid ben je iemand die innovatief  en pragmatisch is ingesteld en niet te vergeten een gezonde dosis humor!

Dit ga je doen  

  • Je houdt toezicht op de openbaarheid, permanente bewaring en vernietiging van analoge en digitale documenten en gegevens; 
  • Je zorgt ervoor dat de archieven veilig bewaard, geordend zijn en vooral dat ze betrouwbaar en toegankelijk zijn en zoveel mogelijk gebruikt worden;
  • Je bewaakt de kwaliteit van de gegevensopslag en bijhorende processen;
  • Je voert audits en KPI-metingen uit op het beheer van de niet-overgedragen en overgedragen archieven (archieftoezicht); 
  • Je toetst (nieuwe) werkprocessen en protocollen op archief wettelijke aspecten bij de aansluiting van de aangesloten zorgdragers;
  • Je bent inhoudelijk aanspreekpunt voor de medewerker semi-statische en openbare archieven en eventueel vrijwilligers, nu of in de toekomst, bij het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden; 
  • Je draagt zorgt voor het verwerken van (landelijke) wijzigingen in de lokale archiefverordening en de advisering over de toepassing van deze verordening;
  • Inrichten en voorzitten van het Strategisch informatie overleg (SIO) 

Wie ben jij?   

Voor de functie van Archivaris zoeken wij iemand die voldoet aan het volgende profiel:    

  • Je hebt een relevante afgeronde HBO opleiding, in bijvoorbeeld de richting van informatiemanagement of  Archivistiek.
  • Je hebt praktische en theoretische kennis van (digitale) informatievoorziening
  • Je beschikt over de vaardigheid om toekomstvisie van e-depots, digitale archivering en ontwikkelingen uit te werken, deze te vertalen naar een plan van aanpak en deze tevens door te ontwikkelen;
  • Pre; Kennis van zaaksysteem Corsa/Liber en Djuma en kennis van kwaliteitssystemen.

Voldoe je niet volledig aan het gevraagde functieprofiel, maar ben je wel gemotiveerd en beschik je over de juiste competenties, ook dan ontvangen wij graag je sollicitatie met uitgebreide motivatie!

Wat bieden wij jou?   

Wij bieden een uitdagende functie voor 2 verschillende gemeentes en waarin je kunt groeien en door ontwikkelen. Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor de duur van één jaar, met de intentie van een vast dienstverband.   

De functie is ingeschaald in schaal 10 CAO gemeenten. Het salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en bedraagt minimaal € 3090,- en maximaal € 4671,- bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek.

Je komt in dienst bij de gemeente Harlingen. Binnen de gemeente Harlingen is er een informele werkomgeving en binnen deze prachtige organisatie bieden we ook nog mooie arbeidsvoorwaarden. Naast een goed salaris biedt gemeente Harlingen een aantrekkelijke extra voorwaarde van 17,85% Individueel Keuze Budget (IKB) boven op je bruto jaarsalaris. Dit IKB kun je naar eigen wensen inzetten. Naast het IKB is er binnen de gemeente Harlingen een tijdelijke reiskostenregeling op basis van €0,19 per km tot een maximum van 75km enkele reis.

Ben je enthousiast?   

Reageren op de vacature kan tot en met 28 februari 2023 via de website www.werkeninfriesland.nl!

Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met  Almar Elkhuizen Teamleider dienstverlening gemeente Harlingen via 06-25717077 of met Annet Sijbesma, teamleider Informatisering en Automatisering gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel via 0511-460764.

Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Annemarijn Bok, HR adviseur gemeente Harlingen via 06-25717106.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Almar Elkhuizen Teamleider dienstverlening
0625717077

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Annemarijn Bok HR-adviseur
06-25717106


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.055892@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 28-02-2023 binnen zijn.

Solliciteer