Assetmanager
Gemeente Tytsjerksteradiel
Gepubliceerd op : 19-11-2024
Sluitingsdatum : 03-12-2024
Kom te wurkjen op it meast Daaldersk Plak fan Fryslân!
Over Gemeente Tytsjerksteradiel
Bij gemeente Tytsjerksteradiel werk je niet zomaar ergens: je werkt op in Daaldersk Plak! We zijn een prachtige Friese plattelandsgemeente met 33.000 inwoners en zeventien dorpen, waar je elke dag de kans krijgt om impact te maken. Dicht bij onze gemeenschap en in een omgeving waar innovatie en traditie hand in hand gaan.
Vanaf 1 januari 2025 begint Tytsjerksteradiel aan een nieuw hoofdstuk als zelfstandige gemeente. We zijn ‘prettig eigenwijs’ en doen dingen graag op onze eigen manier. Hier vind je ruimte voor initiatief, creativiteit en verantwoordelijkheid, terwijl je tegelijkertijd geniet van de mooiste plekjes die Fryslân te bieden heeft.
Om samen vorm te geven aan onze nieuwe koers zoeken we enthousiaste mensen.
Mei-inoar wurkje oan in krêftige organisaasje!
De functie
Als Assetmanager ben jij de spin in het web als het gaat om de vastgoedinformatie en de contractvorming. Je zorgt voor inzicht en overzicht in de vastgoedportefeuille en bent verantwoordelijk dat deze informatie verzameld wordt en actueel blijft. In het eerste jaar zul je vooral bezig gaan met het op orde maken van de vastgoedinformatie en het, in samenwerking met de juristen grondzaken, herzien van oude contracten. Hiervoor werk je nauw samen met Financiën, de beheerafdeling, de Coördinator Maatschappelijk Vastgoed van Sociaal Domein en de juristen Grondzaken. Hierbij word je ondersteund door de medewerker Grondzaken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het optimaal inzetten van de vastgoedportefeuille en houd je je bezig met het uitwerken van strategische doelen op tactisch niveau.
Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken:
- Optimaliseren van het gebruik van de vastgoedportefeuille en ervoor zorgen dat deze efficiënt wordt ingezet;
- Sturen op vastgoed op tactisch niveau, waarbij vastgoedbeleid wordt ontwikkeld en uitgevoerd;
- Zorgen voor vastgoedbeleid dat aansluit bij de strategische doelstellingen van de gemeente;
- Controleren, samen met juristen Grondzaken, dat alle vastgoedcontracten voldoen aan wettelijke en contractuele vereisten;
- Faciliteren van de ruimtevraag van beleidsafdelingen, waarbij de behoeften van de organisatie worden afgestemd op beschikbare vastgoedmiddelen;
- Bewaken en verbeteren van processen rondom contractvorming en -beheer om deze zo efficiënt mogelijk te laten verlopen;
- Toezicht houden, samen met medewerkers Grondzaken, op de uitvoering van acties die voortkomen uit het vastgoedregistratiesysteem;
- Regisseren van de aankoop van vastgoed bij huisvestingsvraagstukken en de verkoop van overtollig vastgoed.
Jij draagt bij aan een efficiënt gebruik van de gemeentelijke vastgoedportefeuille en zorgt voor de strategische inzet ervan. Ook bewaak je de juiste contractvorming en procesoptimalisatie. Dit zorgt voor transparantie en een effectieve samenwerking binnen de gemeente. Jij helpt de organisatie om elke dag vooruitgang te boeken, en doet dat met een gezonde dosis lef en creativiteit – sa dogge wy dat!
Wat bieden wij?
Een unieke kans om te werken in de mooiste gemeente van Fryslân!
Werken bij Tytsjerksteradiel betekent werken op in Daaldersk Plak – een plek waar je zowel professioneel als persoonlijk kunt groeien.
We bieden je:
- Een salaris tussen € 3.602,00 en € 5.313,00 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, functieschaal 10, cao Gemeenten. Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal;
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 uur per week voor een periode van een jaar met uitzicht op een vast Daaldersk Plak;
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken;
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris, extra verlofuren en deelname aan de pensioenregeling bij het ABP;
- Een cultuur waar jouw ideeën en initiatieven worden gewaardeerd en je elke dag met plezier naar je werk gaat;
- Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling door middel van trainingen en coaching.
Wie zoeken wij?
Een assetmanager die overzicht houdt over de gemeentelijke vastgoedportefeuille en sterk is in procesoptimalisatie. Je kunt goed samenwerken met verschillende afdelingen, hebt een sterk analytisch vermogen en je bent in staat om strategische doelen te vertalen naar concrete acties. Je bent niet bang om nieuwe wegen in te slaan en houdt ervan om samen te werken in een dynamische omgeving waar elke dag anders is.
Wat vragen we van jou:
- Hbo werk- en denkniveau in de richting van vastgoedkunde;
- Minimaal twee jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
- Juridische vastgoedkennis;
- Ervaring met het aansturen en implementeren van processen;
- Affiniteit met vastgoeddata;
- Inzicht in bestuurlijke, ambtelijke en maatschappelijke verhoudingen;
- Lef en creativiteit om nieuwe oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken;
- Een positieve houding ten opzichte van de Friese taal (passieve beheersing van de Friese taal is een pré).
Solliciteer nu!
Bisto klear om te wurkjen op in Daaldersk Plak? En wil je bouwen aan een gemeente die voorop wil lopen, durft te dromen en waarin mensen centraal staan? Bij gemeente Tytsjerksteradiel doen we het op onze eigen manier. Past dat by dy? Solliciteer dan voor 4 december a.s. en bouw mee aan onze toekomst!
Voor vragen inhoudelijk over de functie kun je contact opnemen met Fedde Wielstra, teamleider Ontwikkeling & Advies Ruimte, f.wielstra@t-diel.nl. Voor overige vragen mag je contact opnemen via recruitment@8ktd365.nl.
De sollicitatiegesprekken voor deze functie vinden plaats op 12 december a.s.
Ten slotte vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je.
Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Bij gemeente Tytsjerksteradiel doen we het op onze eigen manier. Past dat by dy?
Solliciteer dan nu en bouw mee aan onze toekomst!