WERKEN IN FRIESLAND GESLOTEN

Werken in Friesland is gesloten vanaf vrijdagmiddag 22 december (vanaf 12.00 uur) tot 2 januari. Tijdens deze periode zijn wij telefonisch niet bereikbaar en worden mails niet in behandeling genomen. Heb je (technische) vragen over ons vacaturesysteem of Dynamisch Aankoop Systeem? Dan kun je contact opnemen met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92.

Andere vragen of aanvragen voor toelating tot de categorieën in ons Dynamisch Aankoop Systeem, worden op 2 januari weer in behandeling genomen.

Terug naar vacatures

Beleidsmedewerker burgerzaken

gemeente De Fryske Marren

Benodigde opleiding: HBO

Dienstverband: Vast/Fulltime

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 13-05-2024

Sluitingsdatum : 02-06-2024

Houd je ervan bedrijfsmatig te denken en handelen en beleid te vertalen naar uitvoering? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als beleidsmedewerker burgerzaken ben je betrokken bij verschillende aspecten van burgerzaken en speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze dienstverlening richting de inwoners.

Salaris                  € 5.247, schaal 10 cao gemeenten 
Niveau                 Hbo 

Aantal uur           36  

Jouw team 

Als beleidsmedewerker burgerzaken ben je werkzaam binnen het cluster inwoners. Dit cluster ondersteunt het klanten contact centrum (KCC) balie en bewaakt de kwaliteit van de publieke dienstverlening. Het team is verantwoordelijk voor complexe en specialistische burgerzakenproducten zoals Burgerlijke Stand, het Internationaal Privaatrecht, de kwaliteitszorg van de Basisregistratie Personen, adresonderzoek, huwelijken, naturalisatie en verkiezingen. Hierbij proberen we om alle veranderingen in het vakgebied en de toenemende digitalisering op een juiste manier vorm te geven. Uiteraard allemaal met als doel om onze inwoners zo optimaal mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Jouw werk 

Als beleidsmedewerker burgerzaken ben je betrokken bij verschillende aspecten van burgerzaken en speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling en advisering van beleid. Je houdt ervan bedrijfsmatig te denken en handelen en beleid te vertalen naar uitvoering. Je herkent hierbij de verschillende belangen en durft hierin keuzes te maken. Je vertoont lef! Je bent een breed georiënteerde specialist burgerzaken met de verantwoordelijkheid voor diverse werkzaamheden. Zo adviseer en rapporteer je samen met je collega's over de jaarlijkse BRP- en PNIK audit, waarbij je ervoor zorgt dat de gemeente voldoet aan de vereisten op het gebied van bevolkingsregistratie en persoonsgegevens. Je bent een verbinder en hebt samenwerken hoog in het vaandel staan.

Daarnaast verzorg je de afstemming met relevante partners op het terrein van inwonerszaken. Je behandelt complexe aanvragen of verzoeken op ditzelfde terrein, waaronder verkiezingen en inhoudelijke zaken. Je vervult de rol van projectleider verkiezingen en weet mensen op een daadkrachtige en tactvolle manier mee te krijgen in jouw visie. Dit doe je vanuit jouw klant- en oplossingsgerichte instelling.

Je bent het aanspreekpunt van het cluster inwoners voor de teammanager KCC en krediethouder van het KCC. Dit betekent dat je de financiële verantwoording en legesbeheer verzorgt. Ook behandel je bezwaar-  en beroepschriften en vertegenwoordig je hierbij de gemeente.

Jouw ervaring en kennis op het gebied van informatiebeveiligingsbeleid, zelfevaluaties én verkiezingen komt goed van pas in deze rol! Je staat open voor persoonlijke ontwikkeling in je werk en vindt dit ook belangrijk. Zo heb je mogelijk al ervaring met het systeem Key2Burgerzaken of heb je de potentie om dit snel eigen te maken. 

Jouw taken en verantwoordelijkheden 

De werkzaamheden waar jij verantwoordelijk voor bent op een rijtje: 

  • Je houdt je bezig met de beleidsontwikkeling- en advisering op het terrein van burgerzaken;
  • Je adviseert en rapporteert samen met je collega’s over de jaarlijkse BRP- en PNIK audit;
  • Je verzorgt de afstemming met relevante partners op het terrein van inwonerszaken en behandelt complexe aanvragen of verzoeken;
  • Je bent kredietbeheerder van het KCC en verzorgt de financiële verantwoording en legesbeheer;
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente in de behandeling hiervan;
  • Je bent het aanspreekpunt van het cluster inwoners voor de teammanager Klanten Contact Centrum.
  • Je bent projectleider verkiezingen.

Jouw profiel 

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau en inzicht in maatschappelijke vraagstukken;
  • Je hebt werkervaring binnen een gemeente in een vergelijkbare omgeving;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het voeren van bezwaar- en beroepszaken en civiele procedures op het gebied van personen- en familierecht of burgerlijke stand;
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare.

Ons aanbod 

Enerzijds werk je aan beleidszaken, anderzijds richt je je op de uitvoering en operationele zaken. Divers, verantwoordelijk, interessant en belangrijk werk!

Daarnaast bieden wij:  

  • Een werkplek in een informele en dynamische omgeving met leuke collega's. 
  • Een salaris van maximaal € 5.247 bruto per maand (schaal 10 cao gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek. 
  • 27 vrije dagen op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een contract voor een jaar, dat we daarna - bij goed en volledig functioneren - graag omzetten naar een vast contract. 
  • Keuzevrijheid: een Individueel Keuze Budget – bundeling van het vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof – van circa 17,05% van je brutosalaris, waarin je keuzes kunt maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen. 
  • Pensioenopbouw bij het ABP. 
  • De keuze om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering. 
  • Groeikracht: een organisatie met veel ruimte voor ontwikkeling. 
  • Hybride werkomgeving: wanneer je functie het toelaat, flexibele werktijden en de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken. Wij kennen een thuiswerkvergoeding van € 3,- per thuiswerkdag op declaratiebasis.
  • Volledig gefaciliteerd aan de slag: telefoon en laptop van de zaak.   

Meer weten?

Heb je na het lezen van deze vacature inhoudelijke vragen over de functie of het team? Neem dan contact op met Hilda Schat, teammanager KCC, via e-mail h.schat@defryskemarren.nl.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Stuur een Whatsappbericht naar 06-81948027 en onze adviseur werving & selectie, Kim Petersen, neemt dan contact met je op.

Enthousiast geworden? 

Past deze baan bij je en herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan jouw motivatie en cv vóór 3 juni 2024 via onderstaande link.

Voor deze vacature hanteren wij als sluitingsdatum 2 juni 2024. Sollicitaties worden echter direct door ons doorgenomen. Ben jij wellicht de geschikte kandidaat, dan plannen we graag een kennismakingsgesprek met je in.

De vacature gaat offline wanneer wij een nieuwe collega hebben aangenomen. Ben je enthousiast, reageer dan zo spoedig mogelijk!

Overige informatie

Voor (nieuwe) medewerkers is een verklaring omtrent het gedrag (VOG) vereist.

Wij zijn gemeente De Fryske Marren 

Wij denken graag in mogelijkheden. Hier kijken we naar wat er wél kan. We durven niet-alledaagse initiatieven aan. Maar net zo goed te stoppen met wat niet werkt. Wat daar voor nodig is? Ondernemerschap, duidelijkheid en lef. Tegelijkertijd zijn we flexibel. We verstaan de kunst van het meebewegen, maar houden onze eigen rol daarbij goed voor ogen. Wij zijn er in de eerste plaats voor iedereen die in onze gemeente leeft en werkt. 

We vormen samen een ambitieuze organisatie, die graag vooruit wil. Met bijna 700 medewerkers ervaren we hier een plezierige sfeer van collegialiteit, ruimte om ons werk te doen en betrokkenheid. En: een drive om deze organisatie nog beter te maken.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Hilda Schat teammanager KCC
14 05 14
h.schat@defryskemarren.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Kim Petersen adviseur werving en selectie
06 - 81 94 80 27
k.petersen@defryskemarren.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.070243@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 02-06-2024 binnen zijn.

Solliciteer