Beleidsmedewerker vergunningen Omgevingswet
gemeente De Fryske Marren
Benodigde opleiding: HBO
Dienstverband: Vast/Parttime
Aantal uren per week: 32-36
Gepubliceerd op : 16-12-2024
Sluitingsdatum : 16-01-2025
Heb jij hart voor ruimtelijke kwaliteit en wil jij graag een bijdrage leveren aan het uitvoeren van een prachtig plan? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Jouw team
Team vergunningen, toezicht en handhaving (VTH) is een betrokken team dat bestaat uit 45 collega’s. Binnen het cluster vergunningen werk je met zo’n 20 collega’s . In ons team sta je er nooit alleen voor en staat de deur altijd open om even te sparren of inzichten met elkaar te delen. We vinden een goede sfeer belangrijk en gaan informeel met elkaar om, zowel binnen het team als binnen de organisatie. Humor speelt hierbij een grote rol. Onze relatie met de inwoners van gemeente De Fryske Marren staat centraal in ons werk. We werken hard en hebben hart voor het werk dat we doen.
Jouw werk
Als beleidsmedewerker vergunningen Omgevingswet ben je bij team VTH bezig met beleidsadvisering op het terrein van omgevingsrecht en behandel je vooroverleggen en complexe aanvragen omgevingsvergunning. Daarnaast begeleid je procedures van omgevingsplannen. Vaak passen plannen in het omgevingsplan, maar soms ook niet. Houdt het hier dan op? Zeker niet! Je onderzoekt de mogelijkheden om via procedures toch tot een oplossing te komen en streeft daarbij naar een verbetering van de ruimtelijke kwaliteit. Bij het uitvoeren van de procedures is het jouw uitdaging om de initiatiefnemer zo goed mogelijk te begeleiden in dit proces. Met jouw betrokken en actieve houding denk je graag mee.
Vanuit jouw rol heb je te maken met verschillende belangen. Wanneer er een plan ter inzage ligt, krijg je te maken met belanghebbenden met elk hun eigen zienswijze. Het is belangrijk dat je de verschillende belangen herkent en de juiste afwegingen maakt. Je werkt accuraat en zorgvuldig bij het afhandelen van binnenkomende aanvragen. Als beleidsmedewerker vergunningen ben je in staat de procedures en regels helder te verwoorden. Je neemt deel aan ruimtelijke projecten en vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures. Hierbij komt jouw juridische kennis goed van pas!
Hoewel je zelfstandig kunt werken, is samenwerking met jouw team en collega’s eveneens van groot belang. Je draagt positief en actief bij aan de ontwikkeling van het team en biedt ondersteuning aan collega’s waar nodig.
Jouw taken en verantwoordelijkheden
De werkzaamheden waar jij verantwoordelijk voor bent op een rijtje:
- Het adviseren op het gebied van omgevingsrecht en het behandelen van complexe omgevingsaanvragen, waarbij het zwaartepunt ligt bij het ruimtelijke ordeningsdeel;
- Je coördineert de integrale vergunningverlening.
- Het vertegenwoordigen van de gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures;
- Het teambreed meedenken over kwaliteitsverbetering en procesinrichting;
- Het meedraaien in projecten en het opstellen van beleidsstukken.
Jouw profiel
- Je hebt hbo/wo werk- en denkniveau in de richting van omgevingsrecht en/of planologie.
- Je voldoet aan de VTH-kwaliteitscriteria of bent bereid hieraan te voldoen.
- Je beschikt over overtuigingskracht, besluitvaardigheid en bestuurlijke sensitiviteit.
- Je hebt oog voor kwaliteit, analytisch vermogen en kunt goed in teamverband werken.
- Je kunt goed samenwerken met verschillende stakeholders en bent zowel schriftelijk als mondeling vaardig.
- Je hebt een oplossingsgerichte en open houding.
- Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of wilt dit leren).
Ons aanbod
- Een werkplek in een informele en dynamische omgeving met leuke collega's.
- Een salaris van maximaal € 5.313 bruto per maand (schaal 10 cao gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
- 27 vrije dagen op basis van een 36-urige werkweek.
- Een contract voor een jaar, dat we daarna - bij goed en volledig functioneren - graag omzetten naar een vast contract.
- Keuzevrijheid: een Individueel Keuze Budget – bundeling van het vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof – van circa 17,05% van je brutosalaris, waarin je keuzes kunt maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen.
- Pensioenopbouw bij het ABP.
- De keuze om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering.
- Groeikracht: een organisatie met veel ruimte voor ontwikkeling.
- Hybride werkomgeving: wanneer je functie het toelaat, flexibele werktijden en de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken. Wij kennen een thuiswerkvergoeding van € 3,- per thuiswerkdag op declaratiebasis.
- Volledig gefaciliteerd aan de slag: telefoon en laptop van de zaak.
- Een informele sfeer.
Enthousiast geworden?
Past deze baan bij je en herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan jouw motivatie en cv vóór 17 januari via de knop 'Solliciteer'.
Voor deze vacature hanteren wij 16 januari als sluitingsdatum. Sollicitaties worden direct door ons doorgenomen. Ben jij wellicht de geschikte kandidaat, dan plannen we een (kennismakings)gesprek met je in. Tijdens de kerstvakantie zijn we niet bereikbaar voor vragen, maar kan je uiteraard wel je sollicitatie insturen.
De vacature gaat offline wanneer wij een nieuwe collega hebben aangenomen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Wil je meer weten?
Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Antje Tack
Teammanager vergunningen, toezicht en handhaving
06 54 78 68 03
a.tack@defryskemarren.nl
Online solliciteren?
Heb je interesse in deze vacature? Je sollicitatie kun je indienen via de website van : webformulier openen