Terug naar vacatures

Beleidsontwikkelaar WMO

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Parttime 

Aantal uren per week: 32

Gepubliceerd op : 06-04-2021

Sluitingsdatum : 20-04-2021

De Friese gemeenten Achtkarspelen (8K) en Tytsjerksteradiel (TD) werken samen in één organisatie: 8KTD. Deze werkorganisatie is verantwoordelijk voor de uitvoerende en dienstverlenende taken van beide gemeenten. Een betrokken en informele organisatie die inspeelt op de “mienskip” (lokale samenleving) en op elkaar. Een organisatie waar nuchtere mensen werken met hart voor de zaak en er korte lijnen zijn richting bestuur en management. We zijn ambitieus en staan voor uitdagende opgaven. De gemeenten hebben samen zo’n 60.000 inwoners en tellen ruim 600 werknemers. De dienstverlening vindt plaats vanuit de gemeentehuizen in Buitenpost en Burgum. De kernwaarden zijn: plezier, mens centraal, samenwerken, verantwoordelijk en betrouwbaar.                                                          

Binnen het team Ontwikkeling en Advies Sociaal zijn we op zoek naar een:

Beleidsontwikkelaar Sociaal, aandachtsgebied WMO (32 uur per week)

Wat is de uitdaging?

Je ontwikkelt en implementeert beleid binnen de kaders van het Beleidskader Sociaal Domein en het bijbehorende Uitvoeringsprogramma, op het gebied van de WMO.

In ons team zijn naast jouzelf nog twee beleidsontwikkelaars die zich vooral richten op de WMO. We willen in goed overleg komen tot een nadere taakverdeling. Dit hangt mede af van de kennis, ervaring en wensen die jij met je meebrengt. Je kunt daarbij denken aan taken op het gebied van de Wvggz, beschermd wonen, begeleiding, hulpmiddelen of vervoer.

Wie zoeken wij?

We zoeken een beleidsontwikkelaar WMO met kennis van en een visie op de ontwikkelingen in het sociaal domein. Een enthousiaste collega die de komende jaren wil bijdragen aan de doorontwikkeling van de WMO. Je doet dit in nauwe samenwerking met de collega’s uit ons beleidsteam en daarbuiten: de sociaal werkers in de gebiedsteams, de collega’s uit de bedrijfsvoering van het sociaal domein en onze externe (zorg)partners.

Je bent het aanspreekpunt voor diverse onderwerpen en neemt deel aan lokale en regionale overleggen hierover. Je signaleert ontwikkelingen en vertaalt deze naar onze gemeente. Voor de colleges en de raden ben je zowel een gesprekspartner als adviseur. Je leidt of neemt deel aan projecten. Je levert een relevante bijdrage aan de planning & control cyclus van de beide gemeenten.                                                                                                                                           

Wie ben jij?

Voor deze functie zoeken we iemand die voldoet aan het volgende profiel:  

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding; 
  • Je hebt relevante werkervaring, bij voorkeur in een soortgelijke (beleids)functie bij een gemeente;
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving en gemeentelijke verantwoordelijkheden op het gebied van de WMO;
  • Je kunt goed plannen en overzicht houden, ook als de druk hoog is;
  • Je hebt goede adviesvaardigheden en politieke sensitiviteit;
  • Je bent communicatief vaardig, resultaatgericht en weet te verbinden;
  • Je vertaalt externe ontwikkelingen naar de organisatie en bent daarbij proactief, daadkrachtig en tactvol in je handelen; 
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij actieve beheersing van de Friese taal een pre is.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische omgeving waarin je kunt groeien en door ontwikkelen. Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor de duur van één jaar, met de intentie van een vast dienstverband.

Het salaris bedraagt minimaal € 2.973 en maximaal € 4.494 bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 10, CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties). Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal.

We hebben goede arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris. In dit budget is onder andere de vakantietoeslag, de eindejaarsuitkering en de levensloopbijdrage opgenomen. Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ook ontvang je jaarlijks een algemene netto onkostenvergoeding van € 350,- bij een fulltime dienstverband en heb je naast het wettelijk verlof van 144 uren ook nog 36 uur extra verlof op jaarbasis bij een fulltime dienstverband. Bij deeltijd is dit naar evenredigheid. Daarnaast ontvang je op basis van de CAO een bijdrage in de kosten van de zorgverzekeraar. 

Ben je enthousiast?

Stuur dan uiterlijk 20 april a.s. jouw motivatie en cv naar sollicitaties.043216@werkeninfriesland.nl. De kennismakingsgesprekken vinden plaats in de week van 26 april a.s. We vragen je hier rekening mee te houden.

Wanneer hier aanleiding toe is, kunnen we je vragen deel te nemen aan een assessment.

Ten slotte kan het zijn dat we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je vragen.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Sippy van der Meer

si.vandermeer@achtkarspelen.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
HRM

infohrm@t-diel.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.043216@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 20-04-2021 binnen zijn.

Solliciteer