Terug naar vacatures

Communicatiestrateeg

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Parttime 

Aantal uren per week: 32-36 uur

Gepubliceerd op : 16-02-2021

Sluitingsdatum : 02-03-2021

De gemeente Súdwest-Fryslân is op zoek naar een Communicatiestrateeg.

Als communicatiestrateeg

Ben je verantwoordelijk voor de (advi­sering over de) strategische communicatie van de gemeentelijke organisatie en het gemeentebestuur. Kun jij opdrachten omzetten in een aansprekende communicatiestrategie?  Ben jij een snelle denker met een stevige persoonlijkheid, die tegen een stootje kan. Schakel jij makkelijk tussen binnen en buiten en tussen bestuur en organisatie. En wil jij met jouw ervaring en vakkennis een enthousiaste bijdrage leveren het team Communicatie én de gemeente Súdwest-Fryslân? Dan is deze functie iets voor jou!

Deze strategische communicatie bepaalt momenten voor zowel de interne als de externe communicatie (concern­communicatie). Team Communicatie zet op deze manier de beleidslijnen uit die aangeven op welke wijze de gemeentelijke organisatie zich wil profileren. Dit bekent dat je goed kunt omgaan met verschillende belangen op lokaal, regionaal, ambtelijk en bestuurlijk niveau.
Je bent ook verantwoordelijk voor de strategische advisering bij persvoorlichting en het dagelijks te woord staan van de media.

Team Communicatie

Verbinding zoeken met inwoners en mei-inoar bouwen aan een samenleving waar het prettig wonen en werken is. Daar staat de gemeente Súdwest-Fryslân voor.

Team Communicatie richt zich op een zo goed mogelijk contact met de inwoners, ondernemers en samenwerkingspartners. Het team bestaat uit communicatieprofessionals, allemaal met eigen kennis en expertise op het gebied van strategie, advies, online communicatie en uitvoering. Met elkaar leveren wij een bijdrage aan de communicatiedoelstellingen van de gemeente Súdwest-Fryslân.  Het coalitieakkoord is leidend voor de inrichting en ambities van team Communicatie. Het team communicatie bestaat uit ongeveer 11 medewerkers.

Wat ga je doen

Het adviseren van bestuur als het gaat om  communicatievraagstukken is jouw hoofdtaak. Daarnaast ga je je bezighouden met communicatie strategieën voor complexe projecten en programma’s . Je bent ook verantwoordelijk voor de strategische advisering bij persvoorlichting en het dagelijks te woord staan van de media. Je overziet de dossiers van de bestuurders en je hebt meerdere complexe, maar afgebakende dossiers onder je hoede. Je bepaalt de communicatiestrategie voor meerdere complexe dossiers en zoekt daarin de samenhang, oftewel je bent verantwoordelijk voor de samenhang in het communicatieadvies van het gehele college van B&W.

Je staat stevig in je schoenen en durft buiten gebaande paden te gaan. Je neemt je omgeving op inspirerende wijze mee. We verwachten van jou dynamiek, vernieuwing, daadkracht, ontwikkeling en politieke sensitiviteit.

Profiel
Je bent iemand die:

  • HBO werk- en denkniveau heeft;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden heeft;
  • ervaring heeft in het werken als communicatieprofessional in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • goed op strategisch niveau kan werken en denken én weet tegelijkertijd van aanpakken; dat vraagt een wendbare houding; je beweegt je soepel in het complexe speelveld van publiek, media en politiek en bestuur;
  • zich samen met de bestuursadviseurs inzet voor het in positie brengen - en houden - van de bestuurders, door te helpen bij de bestuurlijke rol en taken in de buitenwereld. De basis hiervoor zijn issue-/omgevingsanalyses, om belangen en uitgangspunten van betrokken partijen inzichtelijk te maken;
  • goed kan schrijven;
  • verantwoordelijk is voor de strategische advisering bij persvoorlichting en dagelijks de media te woord staat;

Wij bieden

  • Een  uitdagende functie ingedeeld in het functieprofiel Adviseur II, waaraan een salaris verbonden is van € 3.920,- (aanloopschaal  11A) en maximaal € 5.872,-bruto per maand (functieschaal 12) bij een 36-urige werkweek, exclusief een individueel keuze budget(IKB) van 17,05%;
  • Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder vrij besteedbaar budget via IKB, opleidingsmogelijkheden en flexibele werktijden.

Spreekt het bovenstaande je aan? Ben jij die enthousiaste communicatiestrateeg die lef toont, van doorpakken weet en inspireert? Dan willen wij graag met je in gesprek!

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dirkje de Vries, Teammanager Communicatie, via 14 0515.

Je sollicitatiebrief en cv kun je tot en met dinsdag 2 maart 2021 via de mail sturen naar sollicitatie@sudwestfryslan.nl onder vermelding van vacaturenummer COM-2021-2e.


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitatie@sudwestfryslan.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 02-03-2021 binnen zijn.

Solliciteer