Terug naar vacatures

Consulent Inkomen

sozawe-nw-fryslan

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Tijdelijk/Parttime 

Aantal uren per week: 24-36

Gepubliceerd op : 08-09-2020

Sluitingsdatum : 21-09-2020

Team Inkomen is de inwoners van Noardwest Fryslân van dienst die (tijdelijke) inkomensondersteuning en/of financiële voorzieningen nodig hebben. Door te voorzien in een bestaansminimum, zorgen we ervoor dat meedoen in de samenleving mogelijk blijft. We adviseren over de inkomens- en financiële ondersteuningsmogelijkheden vanuit de Participatiewet en verstrekken deze correct en op maat. We signaleren en verwijzen. En werken samen met onder andere gebiedsteams, schuldhulpverleners en bewindvoerders. Zo zorgen we ervoor dat sociale ondersteuning wérkt.

Ondersteun en help jij graag inwoners en cliënten in Noardwest Fryslân met hun vragen over de door ons uitgevoerde regelingen en houd je rekening met hun behoeften en belangen? Heb je ruime kennis van de Participatiewet, aanverwante wet- en regelgeving en voorliggende voorzieningen? Ben je vaardig op het gebied van gespreksvoering, adviseren, doorverwijzen en opstellen van rapportages en beschikkingen? Kun je goed samenwerken en ben je resultaatgericht?

                                                         Laat ons dat weten! Wij zoeken een

                                                      CONSULENT INKOMEN (allround) m/v (2 fte)

                                                                    24 – 36 uur per week 

                                            Voor de duur van een jaar, met mogelijkheid tot verlenging.

Dit verwachten wij van je:

Als ervaren consulent Inkomen weet jij alles van uitkeringen en bijzondere bijstand. Jij bent in staat de inwoners en cliënten perfect te adviseren over voorzieningen, zodanig dat zij zich gerespecteerd, gehoord en begrepen voelen. Jij bent de professional die binnen de kaders en als het nodig is maatwerk kan leveren.

  • Je adviseert en verleent (im)materiele zorg aan burgers/cliënten;
  • geeft voorlichting en verwijst cliënten door naar gespecialiseerde hulpverleningsinstanties;
  • voert gesprekken met cliënten tijdens de aanvraag- en onderzoeksfase en aanvragen levensonderhoud;
  • onderzoekt, adviseert en stelt rapportages en beschikkingen op betreffende (voortzetting van) uitkeringen/voorzieningen;
  • adviseert over terug- en/of afbetalingsregelingen van cliënten;
  • ondersteunt in bezwaar- en beroepszaken, fraudeonderzoek en bij niet nakomen van arbeidsverplichtingen;
  • biedt administratieve ondersteuning in bezwaar- en beroepszaken;
  • stelt adviezen op inzake fraudeonderzoeken;
  • voert collegiale toetsing uit;
  • neemt deel aan (werkgroepen)overleg inzake ontwikkelingen in het sociaal domein/keten en de consequenties in de uitvoering.

Wat breng je in?

  • Aantoonbaar hbo werk- en denkniveau;
  • je hebt 3 tot 5 jaar recente en relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
  • actuele kennis op het gebied van de Participatiewet, aanverwante wet- en regelgeving en voorliggende voorzieningen; 
  • je hebt affiniteit en ervaring met de omgekeerde toets;
  • ervaring met GWS/Suite4WIZ, PKO, Suwinet, Key GBA-v/BRP, Schulinck/Grip op Participatiewet en Dis4all.

Dit bieden we je

  • De ruimte om initiatieven te nemen in een organisatie die bezig is met innovatie;
  • het vertrouwen dat je als ambassadeur van onze organisatie optreedt;
  • een tijdelijk dienstverband/payrollverband voor de duur van een jaar, bij goed; functioneren is de intentie om over te gaan tot verlenging;
  • een salaris, afhankelijk van kennis, opleiding en ervaring, ingedeeld in schaal 8, Cao SGO;
  • een Individueel Keuze Budget met daarin vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk verlof en levenslooptoelage. Dit is een vrij besteedbaar budget van circa 17,05% van jouw bruto jaarsalaris;
  • ruimte voor plaats en tijd onafhankelijk werken, werktijden en –dagen in overleg te bepalen.

Interesse?

Nadere inlichtingen over de inhoud van de functie kun je verkrijgen bij Marius Jellema, directeur, tel. 0517 380 212 Voor informatie over de procedure en arbeidsvoorwaarden kun je contact opnemen met Joke van Triest, HRM adviseur, tel. 06 2382 2972

Sollicitatie

Jouw motivatie en curriculum vitae kun je tot en met maandag 21 september 2020 insturen via de website www.werkeninfriesland.nl 

De gesprekken vinden eind september/begin oktober en mogelijk op een aangepaste wijze plaats.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Marius Jellema directeur
0517 380212
secretariaat@sozawe-nw-fryslan.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Joke van Triest HRM adviseur
06 2382 2972
j.vantriest@sozawe-nw-fryslan.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.039808@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 21-09-2020 binnen zijn.

Solliciteer