Terug naar vacatures

Consulenten Sociaal Domein verstrekkingen en voorzieningen

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 32-36

Gepubliceerd op : 17-01-2023

Sluitingsdatum : 05-02-2023

De Friese gemeenten Achtkarspelen (8K) en Tytsjerksteradiel (TD) werken samen in één organisatie: 8KTD. Deze werkorganisatie is verantwoordelijk voor de uitvoerende en dienstverlenende taken van beide gemeenten. Een betrokken en informele organisatie die inspeelt op de “mienskip” (lokale samenleving) en op elkaar. Een organisatie waar nuchtere mensen werken met hart voor de zaak en er korte lijnen zijn richting bestuur en management. We zijn ambitieus en staan voor uitdagende opgaven. De gemeenten hebben samen zo’n 60.000 inwoners en tellen ruim 600 werknemers. De dienstverlening vindt plaats vanuit de gemeentehuizen in Buitenpost en Burgum. De kernwaarden zijn: plezier, mens centraal, samenwerken, verantwoordelijk en betrouwbaar.

Binnen het team sociaal domein verstrekkingen en voorzieningen zijn wij op zoek naar:

Consulenten Sociaal Domein verstrekkingen en voorzieningen (32-36 uur)

Het team Sociaal Domein Verstrekkingen & Voorzieningen verleent diensten aan de inwoners van beide gemeenten en voor de beide gemeentelijke organisaties. Het team Sociaal Domein Verstrekkingen & Voorzieningen, vormt een belangrijke schakel tussen team gebiedsteams en team bedrijfsvoering binnen het Sociaal Domein. Het team bestaat uit zelfstandige, kundige en betrouwbare professionals die ieder vanuit hun eigen specialisme verantwoordelijk zijn voor de integrale dienstverlening binnen het sociaal domein.  

Wat is de uitdaging?

De consulenten sociaal domein binnen team verstrekkingen en voorzieningen met aandachtsgebied inkomen zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het afhandelen van alle aanvragen op het gebied van inkomen. Er wordt binnen het team naar een integrale aanpak gestreefd om de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren, de kwetsbaarheid te minimaliseren en de kosten te verlagen.

Om lopende taken en toekomstige ontwikkelingen te kunnen realiseren, zijn we binnen het team Sociaal Domein verstrekkingen en voorzieningen op zoek naar een professional die zijn/haar toegevoegde waarde op onderstaande taken kan inbrengen:

  • Handelt zelfstandig meldingen en aanvragen in het kader van het Sociaal Domein (Participatie, IOAW en gemeentelijke minimaregelingen) af;
  • Toetst zelfstandig rapporten en beschikkingen aan de wet- en regelgeving;
  • Stelt het recht op de aangevraagde verstrekking en- of voorziening vast;
  • Stelt zelfstandig brieven, rapportages en beschikkingen op;
  • Voert zelfstandig rechtmatig en doelmatigheid (her) onderzoeken uit in samenwerking met handhaving;
  • Voert de wet bestuurlijke boete uit;
  • Stelt zelfstandig (her-) indicatie op;
  • Voert rekenkundige werkzaamheden uit;
  • Voert beëindigingsonderzoeken uit en eventuele invorderingsonderzoek;
  • Verricht de poortwachter taak/ handhaving ter voorkoming van oneigenlijk/ misbruik van verstrekkingen en- of voorzieningen;
  • Voert procedures, richtlijnen en regelingen uit op een complex en breed terrein van het Sociaal Domein.

Wie ben jij?

Voor deze functie zoeken we iemand die voldoet aan het volgende profiel:

  • Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op tenminste Hbo-niveau;
  • Je hebt bij voorkeur juridische kennis en ervaring met de wet- en regelgeving;
  • Je bent klantgericht en communicatief zeer vaardig;
  • Je hebt een resultaatgerichte instelling en kunt procedureel en procesmatig denken en handelen;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep;
  • Je kunt goed samenwerken;
  • Je bent goed in staat om zelfstandig te werken;
  • Je bent in staat besluiten te concretiseren en helder toe te lichten;
  • Je hebt kennis van het applicatiesysteem Civision Samenleving (pré);
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pre is.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische omgeving waarin je kunt groeien en doorontwikkelen. Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor de duur van één jaar, met de intentie van een vast dienstverband.

Het salaris bedraagt minimaal € 2.581,- en maximaal € 3.732,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 8, CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties, salarispeil 1 april 2022).

We hebben goede arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris. In dit budget is onder andere de vakantietoeslag, de eindejaarsuitkering en de levensloopbijdrage opgenomen. Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ook ontvang je jaarlijks een algemene netto onkostenvergoeding van € 350,- bij een fulltime dienstverband en heb je naast het wettelijk verlof van 144 uren ook nog 43,2 uur extra verlof op jaarbasis bij een fulltime dienstverband. Bij deeltijd is dit naar evenredigheid. Daarnaast ontvang je op basis van de CAO een bijdrage in de kosten van de zorgverzekeraar.  

Ben je enthousiast?

Stuur dan uiterlijk 5 februari jouw motivatie en CV. De gesprekken vinden plaats op 13 februari. We vragen je hier rekening mee te houden.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Henk Bats Teamleider

h.bats@t-diel.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
HRM

infohrm@t-diel.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.056450@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 05-02-2023 binnen zijn.

Solliciteer