Terug naar vacatures

Financieel Expert

gemeente Opsterland

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 25-11-2022

Sluitingsdatum : 09-12-2022

 Alle ruimte en beweging in Opsterland
Opsterland, een prachtige gemeente. In het unieke cultuurlandschap van de gemeente vind je de 16 bruisende en karakteristieke dorpen en de uitgestrekte natuur. Samen met de dorpen, plaatselijke belangen, het bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en onze collega’s zorgen wij ervoor dat Opsterland een prettige gemeente is om te wonen, werken en verblijven.

We investeren in de kwaliteit van de eigen organisatie. Een slagvaardige organisatie die doet wat echt nodig is voor de dorpen, inwoners, bedrijven en maatschappelijk organisaties. In Opsterland willen we graag samen met anderen onze doelen bereiken.

Het team Ontwikkeling Ruimtelijk Domein houdt zich in de meest brede zin bezig met de inrichting van de ruimte in Opsterland. Het team bestaat uit disciplines ruimtelijke ordening, landschap, wonen, milieu & duurzaamheid, economische zaken, recreatie & toerisme, vastgoed en integrale strategische advisering. Het team levert ondersteuning en advies voor zowel algemene beleidsdoelstellingen en visies van de gemeente zelf als voor de diverse programma’s en projecten binnen de gemeente, zoals de invoering van de Omgevingswet en landschappelijke opgaven. Hierbij wordt samengewerkt met de teams Ontwikkeling Sociaal Domein, waar de maatschappelijke beleidsvelden zijn ondergebracht, en Fysiek Beheer. Het team heeft circa 30 collega’s die ervoor willen gaan om een hecht en sterk team te bouwen.

Gezien het financiële volume en de complexiteit van de financiële functie is er voor de afdeling behoefte aan een:

FINANCIEEL EXPERT (36 uur per week)

Je  rol
Als financieel expert heb je een belangrijke adviserende en signalerende rol bij het op orde houden van de financiële stromen (monitoren, bewaken, signaleren, analyseren) binnen het ruimtelijk domein. 

  • Je signaleert tijdig (financiële) knelpunten en draagt voorstellen tot verbetering / oplossingen aan;
  • Je adviseert over - en werkt mee aan - financiële vraagstukken (bijv. omgevingswet, gemeenschappelijke regelingen, grondexploitatie) binnen je team;
  • Je bent aanspreekpunt en coördineert v.w.b. interne controle binnen het ruimtelijk domein;
  • Je bepaalt tarieven en stelt de verordeningen op binnen het ruimtelijk domein;
  • Je verzorgt managementrapportages en werkt aan de ontwikkeling van ken- en stuurgetallen;
  • Je ondersteunt bij de aanlevering van gegevens ten behoeve van de jaarrekening, de begroting en rapportages;
  • Je ondersteunt en adviseert de bij de uitvoering van het budgetbeheer.

Wat je meeneemt

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Je beschikt over meerjarige relevante werkervaring binnen het ruimtelijk domein;
  • Je bent onafhankelijk en beschikt over een groot probleemoplossend vermogen;
  • Je bent analytisch en kunt goed hoofd- en bijzaken scheiden;

Dit kun je van ons verwachten

  • Een superleuke uitdagende en dynamische functie waarin we jou kansen bieden jezelf verder te ontwikkelen. We investeren graag in jouw persoonlijke ontwikkeling met bijvoorbeeld diverse opleidings- en trainingsmogelijkheden. Je ideeën en initiatieven worden op prijs gesteld en je krijgt ruimte en vertrouwen om deze vorm te geven.
  • Het werken bij gemeente Opsterland is uniek en veelzijdig en daar zetten we uiteraard iets tegenover. Naast salaris, hebben we binnen de gemeente een vrij besteedbaar budget: je Individueel Keuze Budget (IKB). Het IKB is in totaal 17,05% van je salaris. Dit geld kun je inzetten voor bijvoorbeeld extra vrije dagen of de aanschaf van een fiets.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het brutosalaris maximaal € 4.671,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een fulltime dienstverband.
  • Daarnaast bieden we jou een laptop van de zaak, mobiele telefoon, korting op diverse verzekeringen en de opbouw van keuzepensioen bij ABP pensioenfonds.
  • We hebben flexibele werkuren en bieden de mogelijkheid thuis te werken. In overleg met je collega’s kun je privé en werk goed combineren.
  • Een arbeidsovereenkomst van een jaar en wanneer we een match zijn, wordt deze omgezet in een vaste overeenkomst.

Informatie en sollicitatie
Voor nadere informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Oeds Holthuis, teammanager Ontwikkeling Ruimtelijk Domein (06-23360482). Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met Wim van Geel, adviseur P&O (06-83701998). Sollicitaties zijn welkom tot en met 9 december 2022 en kun je richten aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Opsterland via onderstaande sollicitatieknop.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen wel!


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Oeds Holthuis Teammanager Ruimtelijk Domein
06-23360482

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Wim van Geel HR adviseur
06-83701998


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.055242@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 09-12-2022 binnen zijn.

Solliciteer