Terug naar vacatures

Functioneel beheerder aandachtsgebied DIV

gemeente Weststellingwerf

Benodigde opleiding: MBOplus 

Dienstverband: Vast/Parttime 

Aantal uren per week: 22

Gepubliceerd op : 10-06-2021

Sluitingsdatum : 30-06-2021

Functioneel beheerder aandachtsgebied DIV    

 (22-26 uur per week -  gemeentehuis Wolvega)

Ken jij het vak Functioneel Applicatiebeheerder en dan vooral op het gebied van DIV? Dan kan jij ons team Documentaire Informatievoorziening (DIV) goed ondersteunen. Met jouw affiniteit met ICT weet jij je weg te vinden in het Zaaksysteem en help jij je collega’s.

De inhoud van je werk
Als applicatiebeheerder ben je er voor je collega’s. Jij helpt ze bij het gebruiken van de applicaties op het gebied van digitaal zaakgericht werken. Jij weet hen te stimuleren en te helpen om de software optimaal te benutten en te gebruiken. Jij begrijpt het DIV vak en hebt ook gevoel bij de ICT kant hiervan. Samen met je collega’s los jij de dagelijkse problemen op zodat iedereen weer zijn of haar werk kan doen. Je collega’s die het systeem gebruiken bevinden zich in drie gemeenten  Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland. Wij hebben namelijk een samenwerkingsverband met elkaar. Jij werkt vanuit de locatie Wolvega en soms vanuit een van de andere locaties.

Jij houdt je daarnaast bezig met het geven van uitleg en trainingen over het systeem van Zaakgericht werken. En doet ook voorstellen waar we kunnen verbeteren en vernieuwen. Dit doe je samen met je twee collega functioneel applicatiebeheerders.

Bij de gemeente Weststellingwerf én binnen de OWO gemeenten werk je mét mensen én voor mensen
Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden. We zijn een open organisatie met veel ruimte voor talent en talentontwikkeling.

Je komt te werken op de derde etage  van ons gemeentehuis in Wolvega. Binnen team DIV heerst een informele sfeer. In verband met Covid-19 werken wij nu voornamelijk thuis, maar vindt de postregistratie en archivering wel op locatie plaats. De afdeling OWO-bedrijfsvoering bestaat uit verschillende teams: team Personeels- en Salarisadministratie/Financiële Administratie/inkoop/verzekeringen+(PSA/FA+), team Informatisering & Automatisering (I&A) en team Documentaire informatievoorziening (DIV). Werken voor een OWO-afdeling betekent werken voor drie gemeenten met 80.000+ inwoners, veel interne en externe klanten en dat brengt vraagstukken en uitdagingen met zich mee. Kortom een inspirerende werkomgeving!

Wat breng je mee?
Flexibiliteit, want geen dag is namelijk hetzelfde. Je weet nooit wat er komt aan vragen en storingen. Een uitdaging ga jij dan ook niet uit de weg. Jij hebt kennis van systemen en kan daardoor gemakkelijk overzien wat er nodig is wanneer applicaties gekoppeld moeten worden met het archiefsysteem. Jouw deelname in projectgroepen is dan ook van toegevoegde waarde, omdat we jouw kennis nodig hebben. Het gaat je gemakkelijk af om contacten te leggen met je collega’s die vragen hebben. Je neemt ook gemakkelijk initiatief om tot een oplossing te komen.

Daarnaast:

  • Een relevante Mbo+/Hbo opleiding gericht op Informatiemanagement/ICT
  • Ervaring op het vakgebied en het is een voordeel wanneer dit binnen een overheidsorganisatie is
  • Ervaring met de applicaties zoals iWriter, Kofax, iZaaksuite en/of iDocumenten (Alfresco). Heb je dit niet? Dan leren we het je graag.

Dit kun je van ons verwachten

  • Je komt binnen een gezellig team te werken, waar collega's elkaar kennen en makkelijk aanspreken. Maar daarmee krijg je geen brood op de plank.
  • een arbeidsovereenkomst voor 22-26 uur per week, ook aanspraak mag maken op:
  • een bruto maandsalaris van maximaal € 3.520 (schaal 8 cao Gemeenten) op basis een 36-urige werkweek, afhankelijk van opleiding en ervaring. De functie zit in een herwaarderingstraject.
  • volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen,
  • een jaarcontract, met de intentie tot omzetting naar vast dienstverband.
  • een reiskostenvergoeding van € 0,14 per kilometer gedurende het jaarcontract.
  • een vrij besteedbaar budget (Individueel Keuze Budget) van 17,05% bovenop je salaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw budget besteedt.

Ben jij de informatieconsulent die wij zoeken?
Stuur dan uiterlijk 30 juni 2021 je motivatie en cv via de sollicitatiebutton op deze website. De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 8 juli 2021.

Wil je eerst meer informatie over de vacature Functioneel Beheerder ? Mariska Fuller-Huizing, Teamleider  DIV, staat je graag te woord via 0648346437 HR-adviseur Priscilla Schipper vertelt je met plezier meer over onze arbeidsvoorwaarden en de wervingsprocedure via 0561 - 691 295.


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Je sollicitatie kun je indienen via de website van : webformulier openen

Solliciteer