Blijf op de hoogte!

Ben jij al geabonneerd op onze maandelijkse nieuwsbrief? Inschrijven kan heel eenvoudig via de pagina 'Nieuws'

Terug naar vacatures

Functioneel Beheerder – Sociaal Domein (Hybride)

Gemeente Leeuwarden

Gepubliceerd op : 25-11-2024

Sluitingsdatum : 04-12-2024

Wat ga je doen

Voor de sector Informatiemanagement (IM) van het Shared Service Centrum van gemeente Leeuwarden zijn we op  zoek naar een Functioneel Beheerder voor 32 tot 36 uur per week. 
  
Je gaat als functioneel beheerder aan de slag binnen één van onze Serviceteams. Dit team voert het functioneel beheer uit van verschillende applicaties, waaronder Suites voor het Sociaal Domein, PKO Kennissysteem en verschillende randapplicaties en koppelingen voor gemeente Leeuwarden en meerdere partnergemeenten voor het Sociaal Domein.Dit team houdt zich bezig met het beheer en doorontwikkeling van de informatiesystemen, (rand)applicaties en koppelingen die de bedrijfsvoering van het Sociaal Domein in de keten ondersteunen. Samen met de andere Functioneel Beheerders, informatie-adviseurs, Key Users en de Product Owners werk je mee aan het optimaal en ongestoord laten verlopen van kritische bedrijfsprocessen.  

Als Functioneel Beheerder ben jij de persoon die de vertaalslag weet te maken van de wensen en behoeftes van de gebruikers naar de functionaliteit in de applicatie(s). Jij kunt goed vanuit processen denken en hebt hierin tevens een adviserende rol naar de aanvrager(s). Overleg, afstemming en samenwerking met de Product Owners, Key Users op de afdelingen, ketenpartners én de leveranciers is in deze functie daarom erg belangrijk. Door het juist inrichten en configureren zorg jij er vervolgens voor dat alle gebruikers optimaal gebruik kunnen maken van de applicaties en dat daarmee de continuïteit, veiligheid en kwaliteit geborgd blijven.   

Samen met je teamgenoten realiseer je de toekomst en verbeter je het heden. Je bent hierdoor ‘wendbaar’, ofwel continu op zoek naar verbeteringen. Jij ziet dit niet alleen, maar gaat er ook mee aan de slag. Dit hebben we nodig om steeds beter te worden in wat we doen en mee te bewegen met de continu veranderende wereld om ons heen. Als professional weet je van nature het overzicht te bewaren. Jij overziet situaties, stelt de juiste vragen en bepaalt van daaruit welke stappen het beste genomen kunnen worden. Dit doe je natuurlijk niet zelfstandig, maar in afstemming met de mensen om je heen. Op die manier til jij samen met ons de kwaliteit van onze informatievoorziening én van het team naar een nóg hoger niveau. 

Uren per week

Minimaal: 32
Maximaal: 36

Wie ben jij

  • Een afgeronde opleiding op hbo-niveau; 
  • Minimaal één jaar werkervaring als functioneel beheerder;
  • Kennis en ervaring met de applicaties Suites voor het Sociaal Domein en PKO;
  • Kennis van en ervaring met planmatig en projectmatig werken;
  • Kennis en ervaring met het bouwen en onderhouden van rapportages is een pré;
  • (Globale) kennis van een gemeentelijke organisatie is een pré; 
  • Kennis en ervaring op het gebied van Agile werken (Scrum/Kanban) is een pré. 
 
Verder zien we graag de volgende competenties bij je terug:  
 
Je bent een goed georganiseerd persoon met lef. In een dynamische en soms hectische omgeving kun jij snel schakelen en focus behouden, zonder de noodzakelijke terugkoppeling en openheid naar je collega’s, gebruikers of leveranciers te verwaarlozen. Je hebt voldoende verantwoordelijkheidsgevoel om verschillende contacten tegelijk én proactief te kunnen onderhouden. Actieve samenwerking met je collega’s, gebruikers en de leverancier daagt jou uit. Je beschikt hierdoor over sterke communicatieve vaardigheden, zoals goed kunnen luisteren, doorvragen, afbakenen, overtuigen en het maken van duidelijke afspraken. Dit maakt jou echter niet star in je aanpak. Je hebt een leergierige houding en met jouw creativiteit weet je dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. 
 
Word je enthousiast van de vacature, maar weet je niet zeker of je aan onze functie eisen voldoet? Neem dan contact op om je mogelijkheden te bespreken. Wij zijn namelijk op zoek naar jouw kwaliteiten en sterke eigenschappen. Inhoudelijke kennis is iets wat je kunt leren. 

Waar ga je werken

Leeuwarden is een dynamische gemeente met ruim 128.000 inwoners. Een bruisende stad en de economische motor van Friesland. Deze kennisstad met ruim 89.000 inwoners is de tweede hoofdstad van Noord-Nederland. Leeuwarden is provinciehoofdstad met een prachtig historisch centrum, verrassende winkels en horeca, een goed cultureel aanbod en de modernste voorzieningen voor bewoners, studenten en ondernemers. Maar gemeente Leeuwarden is meer dan de stad. De gemeenten heeft daarnaast verschillende dorpen met allen een eigen karakter en een bloeiend verenigingsleven. Zoals je zult begrijpen zijn wij trots op onze gemeente en werken hier met veel passie voor.

Het Shared Service Centrum van de gemeente Leeuwarden ondersteunt de werkzaamheden van het bestuur en het ambtelijk apparaat. De afdeling Informatiemanagement (IM) is binnen het Servicecentrum verantwoordelijk voor het functioneel beheer, advisering en ondersteuning op het gebied van informatievoorziening. Wij helpen de medewerkers in onze gemeente dus om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de Informatievoorziening zodat we indirect een positieve bijdrage aan onze inwoners kunnen bieden.

Het team 
Je komt binnen het team functioneel beheer. Binnen dat team hebben we verschillende IV teams die elk een ander onderdeel van de organisatie bedienen. Kenmerken voor ons team zijn: Dynamisch, in ontwikkeling, en een prettige werksfeer.

Wat bieden wij

Het betreft een structurele functie waarbij we starten met een jaarcontract, dit met de intentie om deze te verlengen voor een onbepaalde tijd. Je ontvangt een salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring, van minimaal € 3.359,- en maximaal € 4.811,- (functieschaal 9, salarisschaal 1-10-2024 Cao Gemeenten) bruto per maand bij een 36-urige werkweek.
  
Naast een goed salaris kent de gemeente Leeuwarden meer aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Denk hierbij aan flexibele werktijden, een laptop, een mobiele telefoon, een gunstig pensioenfonds, kortingen op diverse verzekeringen, korting op jouw fitnessabonnement en een breed scala aan scholingsmogelijkheden.

Een extra aantrekkelijke voorwaarde is het Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop het bruto jaarsalaris. Waaraan je dit besteedt en wanneer is aan jou, denk aan extra vrije dagen of een extra uitkering in de maand(en) wanneer het jou uitkomt.  Bij de gemeente Leeuwarden werken we hybride, je bent waar het werk is, wat bij jou past en in overleg met het team. We faciliteren uiteraard een goede thuiswerkplek. Je ideeën en initiatieven worden op prijs gesteld en je krijgt ruimte en vertrouwen om deze vorm te geven. Kortom wij investeren graag in jou!


Belangstelling

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en wil je ons team functioneel beheer komen versterken? Reageer dan via de sollicitatiebutton door jouw recent cv en motivatie in te dienen. De sluitingsdatum voor de vacature is woensdag 4 december 2024.

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Dirk Bosma, teamleider Functioneel beheer, bereikbaar op 06-43365294 en/of dirk.bosma@leeuwarden.nl óf met Chantalle van Schaijk, Senior Functioneel Beheerder bereikbaar op 06-27150007 en/of chantalle.vanschaijk@leeuwarden.nl.  

Heb je vragen over de procedure dan kun je contact opnemen met Steven Jaasma, Corporate Recruiter, telefoonnummer 06-50193285 (ook Whatsapp) of steven.jaasma@leeuwarden.nl.

Deze vacature staat tegelijk intern en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid hebben interne medewerker van gemeente Leeuwarden een voorrangspositie.

De gemeente Leeuwarden let niet op leeftijd, sekse, afkomst, kleur of geaardheid. Bij ons tellen je kwaliteiten.

Om in dienst te kunnen treden bij de gemeente Leeuwarden is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.


Solliciteer direct