Wij zijn gesloten van 23 december tot en met 3 januari!

Let op: tijdens deze periode nemen we geen nieuwe toelatingsverzoeken voor ons DAS in behandeling. Leveranciers die eerder al zijn toegelaten tot de vereiste categorieën, kunnen wel gewoon biedingen uitbrengen. Technische vragen over ons DAS of vacaturesysteem? Neem dan contact op met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92. Meer weten over onze afwezigheid? Kijk dan in de rubriek Nieuws.

Terug naar vacatures

Handhaver (BOA)

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: MBO

Dienstverband: Vast

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 09-01-2025

Sluitingsdatum : 30-01-2025

Wat ga je doen?

Elke dag draag jij als Handhaver bij aan een veilige en prettige leefomgeving in Súdwest-Fryslân. Je houdt toezicht op de naleving van wet- en regelgeving en werkt nauw samen met de politie en andere gemeentelijke diensten. Met jouw zichtbaarheid in de wijken, dorpen en steden heb je een belangrijke preventieve rol en ben je het aanspreekpunt voor inwoners.

Daarnaast omvat jouw functie de volgende werkzaamheden:

  • Reageren op meldingen van overlast: Je spreekt mensen aan op ongewenst gedrag en komt met oplossingsgerichte maatregelen;
  • Zelfstandig én in teamverband werken: Je bent altijd benaderbaar en biedt ondersteuning waar nodig;
  • Optreden bij afwijkingen of overtredingen: Dit doe je op een respectvolle manier en altijd vanuit verbinding met de ander;
  • Rapporteren en registreren: Na je dienst registreer je jouw bevindingen, zodat jouw collega’s verder kunnen bouwen op jouw werk.

Kortom, deze functie biedt veel afwisseling en volop kansen om je verder te ontwikkelen. Of je nu net begint of al ervaren bent: jouw inzet maakt het verschil! Klik hier en ontdek wat het werk van een handhaver bij gemeente Súdwest-Fryslân inhoudt."

Wie ben jij

Jij staat voor een veilige en prettige leefomgeving en hebt een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Met lef en toewijding zoek je de verbinding, handel je respectvol en neem je verantwoordelijkheid. Je bent nieuwsgierig, flexibel en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Als integraal handhaver durf je op te treden bij overtredingen en houd je het overzicht, zelfs in uitdagende situaties. Je werkt oplossingsgericht, communiceert duidelijk en zorgt voor goede rapportages. Werken in onregelmatige diensten (dag, avond, nacht en weekend) is voor jou geen probleem.

Hiernaast beschik je over:

  • Mbo-werk- en denkniveau;
  • Een BOA-certificaat en rijbewijs B;
  • Bij voorkeur een geldige RTGB-certificering (of je bent bereid deze via ons te behalen);
  • Bereidheid om de opleiding HTV Handhaver Toezicht en Veiligheid (HTV) te volgen (door ons vergoed), indien je deze nog niet hebt afgerond.

Goed om te weten!

  • Een vakinhoudelijk assessment maakt deel uit van de selectieprocedure en een VOG politiegegevens wordt voor jou aangevraagd en betaald.
  • Heb je nog geen BOA-certificaat, maar zie jij deze functie wel zitten? Bekijk dan de vacature voor Leerling Handhaver

Waar ga je werken

Als Handhaver maak je deel uit van het team Toezicht en Handhaving, binnen de dienstverleningsketen Omgeving. Je standplaats is Sneek, waar je samenwerkt met een gedreven en hechte groep van circa 20 collega’s. Wij werken in een prettige en professionele omgeving waarin we elkaar ondersteunen en waar oprechte aandacht centraal staat. Jij wordt vanaf dag één goed opgevangen en begeleid, zodat je de fijne kneepjes van het vak snel onder de knie krijgt. Of je nu net begint of al ervaring hebt: samen werken we aan een veilige en prettige leefomgeving.

Wat bieden wij

  • Verantwoordelijk werk in een hecht team bij de leukste gemeente van Fryslân!
  • Afhankelijk van jouw opleiding en werkervaring bedraagt je salaris maximaal € 3.831,- bruto per maand (schaal 7, HR 21 profiel: medewerker Handhaving III) bij een volledig dienstverband van 36 uur per week. Dit is exclusief de opbouw van 17,05% individueel keuzebudget (IKB);
  • Een jaarcontract met de intentie om deze bij goed functioneren om te zetten naar een vast contract;
  • Mogelijkheid om je werkrooster per 4 weken in overleg vast te stellen en toeslagen voor onregelmatige diensten (dag, avond, nacht en weekend).
  • Uitstekende en flexibele secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskostenvergoeding woon- en werkverkeer, een uitstekende pensioenopbouw met een relatief lage werknemersbijdrage bij het ABP, een vrij besteedbaar budget binnen het individueel IKB en een telefoon;
  • Ben je fit?! In onze sportruimte mag tijdens werktijd trainen om fit te blijven;
  • 25 wettelijke vrije dagen per jaar;
  • Wil je jezelf ontwikkelen of heb je loopbaanvragen? Ons Leerhuis en WERKplaats zijn er om jou te helpen in jouw (loopbaan) ontwikkeling.


Belangstelling

"Ben jij klaar om deze uitdaging aan te gaan? Solliciteer nu en draag bij aan een veilig en leefbaar Súdwest-Fryslân!"

Stuur je sollicitatie uiterlijk op donderdag 30 januari 2025.

Voor meer info kun je mailen naar Sander Bakker, Teamcoördinator Handhaving, via s.bakker@sudwestfryslan.nl.

De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 6 februari a.s. Het is fijn als je hier rekening mee kunt houden in je planning.

NB. We vragen je om rechtstreeks te solliciteren via de website: werkenbij.sudwestfryslan.nl. Reageer je via een vacaturesite (bijv. Indeed) dan kan het voorkomen dat je sollicitatie niet (goed) aankomt en je geen reactie krijgt, dat zou zonde zijn!


Solliciteer direct