Terug naar vacatures

HR-adviseur met het aandachtsgebied ‘rechtspositie en arbeidsvoorwaarden’

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Parttime 

Aantal uren per week: 24-28

Gepubliceerd op : 18-07-2022

Sluitingsdatum : 15-08-2022

De Friese gemeenten Achtkarspelen (8K) en Tytsjerksteradiel (TD) werken samen in één organisatie: 8KTD. Deze werkorganisatie is verantwoordelijk voor de uitvoerende en dienstverlenende taken van beide gemeenten. Een betrokken en informele organisatie die inspeelt op de “mienskip” (lokale samenleving) en op elkaar. Een organisatie waar nuchtere mensen werken met hart voor de zaak en er korte lijnen zijn richting bestuur en management. We zijn ambitieus en staan voor uitdagende opgaven. De gemeenten hebben samen zo’n 60.000 inwoners en tellen ruim 600 werknemers. De dienstverlening vindt plaats vanuit de gemeentehuizen in Buitenpost en Burgum. De kernwaarden zijn: plezier, mens centraal, samenwerken, verantwoordelijk en betrouwbaar.

                                                          

Binnen het team Advies zijn we op zoek naar een:

HR-adviseur (24-28 uur)

Wat is de uitdaging?

Vanwege het vertrek van één van onze HR-adviseurs komt er binnen het team Advies/HRM een plek vrij voor een enthousiaste ervaren HR-adviseur met het aandachtsgebied ‘rechtspositie en arbeidsvoorwaarden’. Je adviseert en ondersteunt onder meer het management en de HR-adviseurs op het gebied van juridische en arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken. Zo nodig voer je gerechtelijke juridische procedures op het gebied van arbeidszaken uit. Je blijft op de hoogte van nieuwe regelgeving door deel te nemen aan regionale en landelijke bijeenkomsten en bent in staat deze nieuwe ontwikkelingen te vertalen binnen de organisatie. Naast dit aandachtsgebied ben je adviseur in de volle breedte voor een aantal teams binnen de organisatie.

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een positieve en bevlogen HR-adviseur met bij voorkeur ervaring op het gebied van arbeidsvoorwaarden en rechtspositie, dit gecombineerd met kennis over de cao Gemeenten en cao SGO.

In ons teamplan spreken we jaarlijks af welke projecten we willen realiseren. Van jou wordt gevraagd ook mee te bouwen aan het ontwikkelen en implementeren van een modern en passend HRM-beleid, met als belangrijke thema’s duurzame inzetbaarheid en strategisch personeelsbeleid.

Je hebt uitstekende communicatieve eigenschappen waarmee je gemakkelijk kunt schakelen tussen verschillende niveaus; je praat net zo gemakkelijk met onze leidinggevenden als met de medewerkers zelf. We zoeken iemand die voor iedereen toegankelijk en benaderbaar is en die het liefst met ‘beide voeten in de klei’ staat. Je beschikt over overtuigingskracht en bent samenwerkingsgericht.

Wie ben jij?

Heb jij een hbo-(juridische) opleiding afgerond, spreekt een mix van adviseren, het leiden van/deelnemen aan projecten, ondersteunende en control taken je aan? Ben je proactief, maar ook praktisch en flexibel ingesteld? Creatief, integer, collegiaal en ben je organisatie- en politiek sensitief? Weet je hoofd- van bijzaken te scheiden en geven deadlines geen stress? Dan maken we graag kennis met je!

Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pré is.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische omgeving waarin je kunt groeien en door ontwikkelen. Het salaris bedraagt minimaal € 3.406,- en maximaal € 5.021,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 10A, CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties). Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal.

We hebben goede arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris. In dit budget is onder andere de vakantietoeslag, de eindejaarsuitkering en de levensloopbijdrage opgenomen. Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ook ontvang je jaarlijks een algemene netto onkostenvergoeding van € 350,- bij een fulltime dienstverband en heb je naast het wettelijk verlof van 144 uren ook nog 36 uur extra verlof op jaarbasis bij een fulltime dienstverband. Bij deeltijd is dit na evenredigheid. Daarnaast ontvang je op basis van de CAO een bijdrage in de kosten van de zorgverzekeraar. 

Ben je enthousiast?

Stuur dan uiterlijk 15 augustus a.s. jouw motivatie en cv. De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 24 augustus a.s. We vragen je hier rekening mee te houden.

Wanneer hier aanleiding toe is, kunnen we je vragen deel te nemen aan een assessment.

Tot slot is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) voor deze functie een vereiste.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Karen de Jong Teamleider Advies
06-222520321
k.dejong@t-diel.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
HRM

infohrm@t-diel.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.052425@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 15-08-2022 binnen zijn.

Solliciteer