Terug naar vacatures

HR Business Partner

gemeente De Fryske Marren

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 32-36

Gepubliceerd op : 22-11-2022

Sluitingsdatum : 09-12-2022

Wij zijn De Fryske Marren. Een gemeente van mogelijkheden. Waar je volop de ruimte hebt. Om te ondernemen, te wonen en te werken.
De gemeente houdt van doén. “We vormen samen een ambitieuze organisatie, die graag vooruit wil.
We ervaren hier een plezierige sfeer van collegialiteit, ruimte om ons werk te doen en betrokkenheid. En: een drive om deze organisatie nog beter te maken.” 
De basis van de organisatie bestaat uit 16 deskundige en professionele teams. De directie geeft direct leiding aan 16 teammanagers.

 Het Team Bestuur en Concernadvies is een van deze 16 teams en bestaat uit 6 clusters:

  • Human Resources,
  • Juridische zaken,
  • Communicatie,
  • Inkoop en aanbesteding,
  • Verzekeringen,
  • Openbare orde en veiligheid.

Als Team Bestuur en Concernadvies hebben wij recent een nieuw 5 jaren plan met als titel: “BCA, het kloppend hart van de organisatie. Met als visie; “Onze expertise helpt jou in positie”. Om aan onze visie te werken hebben wij een drietal strategische pijlers benoemd om onze werkzaamheden aan te toetsen. De drie pijlers zijn; Snelheid, Samenwerken en Innovatie

Het HR team voor De Fryske Marren bestaat uit gedreven en enthousiaste professionals (11 collega’s), verdeeld over: advies, beleid en ondersteuning. De focus van het HR team is de ontwikkeling van de organisatie én van het team.  Het team ontwikkelt zich naar een proactief, klantgericht én effectief HR team.

Jouw werk

Gemeente De Fryske Marren is voortdurend in verandering. leiderschapsontwikkeling, strategische personeelsplanning, cultuurontwikkeling, duurzame inzetbaarheid en organisatieontwikkeling, zijn de onderwerpen waar de gemeente volop mee aan de slag is. Als HR adviseur vind jij het een uitdaging om met deze thema’s aan de slag te gaan. 
Jij bent het eerste aanspreekpunt voor directie en een aantal teammanagers als het gaat om tactische en soms strategische HR vraagstukken. Jij adviseert in de volle breedte op HR gebied.
Als betrokken en onafhankelijk adviseur weet jij precies te duiden waar het probleem zit en geef je gevraagd en ongevraagd advies. Je voorziet de directie en teammanagers van de juiste handvatten. Niet elke directeur of leidinggevende heeft hetzelfde nodig. Jij signaleert de klantbehoefte en maakt de vertaling naar toepasbare HR instrumenten en expertise binnen de teams.  
Naast dat je verantwoordelijk bent voor je eigen klanten, bouw je met het HR team aan de verdere professionalisering en positionering van HR in de organisatie. Intern stel je samen met het team de jaarlijkse werkzaamheden vast en ziet toe op een tijdige uitvoering van het HR jaarplan. Je zorgt voor verbinding tussen de verschillende disciplines binnen het HR cluster. Je richt je daarnaast op procesverbetering en het projectmatig werken.

Jouw taken en verantwoordelijkheden

  • In deze functie is het belangrijk dat jij organisatiesensitief bent.
  • Je bent een stevige, inspirerende, sparringpartner en kunt goed schakelen op verschillende niveaus.
  • Je bent procesmatig ingesteld en kan hoofd en bijzaken goed scheiden.
  • Je weet gedachtewisselingen op diverse niveaus te beïnvloeden en hebt een uitstekend gevoel voor relatiebeheer en dienstverlening.
  • Je verstaat de kunst van het meebewegen, maar houdt je eigen rol daarbij goed voor ogen.
  • Je kunt verschillende adviesstijlen toepassen. Een mix van koersvastheid en flexibiliteit. 
  • Je hebt drive om de organisatie nog beter te maken en denkt in mogelijkheden.
  • De kernwaarden van de organisatie zijn op jou van toepassing: klantgericht, resultaatgericht, ondernemend en samenwerkend.
  • Door een complex en soms chaotisch speelveld laat jij je niet van de wijs brengen. 

 Jouw profiel 

  • Heb je brede kennis van het HR-vakgebied. Je kent de ontwikkelingen, signaleert trends en anticipeert in de vorm van ideeën, voorstellen en initiatieven. 
  • Je brengt minimaal een afgeronde HBO opleiding mee in een zoals HRM of bedrijfskunde. 
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare actuele en relevante werkervaring als allround HR adviseur. Gemeentelijke ervaring is niet nodig, gevoel voor een politiek krachtenveld wel. 
  • Je hebt ervaring met het structuren van werkzaamheden.
  • Het hebben van ruime ervaring als HR-adviseur met cultuur en verandertrajecten in een pré.

Ons aanbod

Een functie waar jouw kennis en je vermogen maximaal worden aangesproken!  Veeleisend en verantwoordelijk werk, maar ook interessant en resultaatgericht!
Daarnaast bieden wij:

  • Een salaris van maximaal € 4.671 bruto per maand (schaal 10 ) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een Individueel Keuze Budget (bundeling van het vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof) van circa 17,05% van je brutosalaris waarin je keuzes kunt maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen.
  • Pensioenopbouw bij het ABP.
  • Wanneer je functie het toelaat, flexibele werktijden en de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken. 
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).

Meer weten?
Heb je na het lezen van deze vacature vragen over de functie, het team of de sollicitatieprocedure? Stuur dan een e-mail bericht naar Nathalie van der Niet, teammanager Bestuur en Concernadvies,
e-mail: n.vanderniet@defryskemarren.nl
of mobiel: 06 434 606 21

Solliciteren
Wij doen het deze keer anders. Wij willen graag kennismaken en geen brief.

Heb je interesse om te solliciteren maak dan eerst een koffie afspraak.

Dat kan vrijdag 25 november 2022 tussen 09.00 uur en 17.00 en vrijdag 2 december 2022 tussen 12.30 en 17.00 uur. Dat kan op locatie of digitaal.

Om een afspraak te maken verzoeken wij je om te reageren via solliciteren@defryskemarren.nl.
Dat mag met of zonder cv en geef je voorkeur aan welke datum en tijd je voorkeur heeft.

Na de afspraak nemen wij contact op om de eerste indruk te bespreken. Als wij beiden positief zijn dan ontvangen wij indien wij deze nog niet hebben je CV voor de verdere procedure.

Het vervolg van de procedure is nog een gesprek met een aantal collega’s uit het HR team en afsluitend het arbeidsvoorwaarden gesprek.

De vacature gaat offline wanneer wij een nieuwe collega hebben aangenomen.

Voor (nieuwe) medewerkers is een verklaring omtrent het gedrag (VOG) vereist.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Nathalie van der Niet teammanager bestuur en concernadvies
+31643460621
n.vanderniet@defryskemarren.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Antoon Pot Adviseur personeel en organisatie
+31627574557
a.pot@defryskemarren.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: solliciteren@defryskemarren.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 09-12-2022 binnen zijn.

Solliciteer