Terug naar vacatures

Inkoopadviseur Bedrijfsvoering

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Tijdelijk/Parttime 

Aantal uren per week: 28,8

Gepubliceerd op : 15-12-2020

Sluitingsdatum : 17-01-2021

De Friese gemeenten Achtkarspelen (8K) en Tytsjerksteradiel (TD) werken samen in één organisatie: 8KTD. Deze werkorganisatie is verantwoordelijk voor de uitvoerende en dienstverlenende taken van beide gemeenten. Een betrokken en informele organisatie die inspeelt op de “mienskip” (lokale samenleving) en op elkaar. Een organisatie waar nuchtere mensen werken met hart voor de zaak en er korte lijnen zijn richting bestuur en management. We zijn ambitieus en staan voor uitdagende opgaven. De gemeenten hebben samen zo’n 60.000 inwoners en tellen ruim 600 werknemers. De dienstverlening vindt plaats vanuit de gemeentehuizen in Buitenpost en Burgum. De kernwaarden zijn: plezier, mens centraal, samenwerken, verantwoordelijk en betrouwbaar.

Binnen het cluster Bedrijfsvoering zijn we per 1 maart 2021 op zoek naar een ervaren:

Inkoopadviseur Bedrijfsvoering (28,8 uren per week)

In 2018 is er binnen beide gemeenten en de werkmaatschappij een organisatie- en structuurwijziging doorgevoerd. Per 1-1-2019 zijn bijna alle gemeentelijke taken in de werkmaatschappij ondergebracht. Beide gemeenten beschikken nu alleen nog over een eigen afdeling Beheer. De organisatie is ingedeeld in 3 clusters die zijn onderverdeeld in meerdere teams en staat onder leiding van de twee gemeentesecretarissen/algemeen directeuren.

Het cluster Bedrijfsvoering speelt een belangrijke rol in de ondersteuning van de organisatie(s) en de besturen op alle taakvelden van bedrijfsvoering. De bedrijfsvoeringsfuncties zijn ondergebracht in 5 teams: Advies, Financiën, Administratie & Belastingen, Informatisering & Automatisering en Interne Diensten. Het cluster staat voor solide, betrouwbare en integrale bedrijfsvoering. Zij voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van het bestuur en de organisatie. Dagelijks zijn hiermee circa 140 mensen aan het werk. In het dagelijkse werk staat de (interne) klantvraag centraal. Het cluster wil hierbij steeds meer als de bedrijfspartner van de organisatie fungeren. Dit vraagt om een integrale manier van werken, een stevige invulling van het adviseurschap.

Deze functie maakt deel uit van de inkooporganisatie van de gemeenten Achtkarspelen, Tytsjerksteradiel en hun gezamenlijke ambtelijke organisatie. Naast deze Inkoopadviseur bestaat deze inkooporganisatie uit nog twee inkoopadviseurs met ieder hun accent (Sociaal Domein, Fysiek Domein) en een inkoopcoördinator. Deze dragen gezamenlijk het inkoopbeleid van de gemeenten uit en adviseren verschillende stakeholders op het gebied van inkoop en aanbesteding. Hiërarchisch valt deze functie onder het team Advies binnen het cluster Bedrijfsvoering.

Voor deze functie geldt dat het accent van de uit te voeren inkopen en aanbestedingen binnen het domein bedrijfsvoering ligt (denk o.a. aan IT-contracten, inhuur van personeel, facilitaire contracten). Het is echter ook mogelijk dat je wordt ingeschakeld voor aanbestedingen binnen andere domeinen.

Wat is de uitdaging?

De inkoopadviseur is de spil in inkoop- en aanbestedingsprocedures en heeft veel contact met interne en externe klanten. De inkoopadviseur is gericht op samenwerking en het behalen van resultaten. De inkoopadviseur handelt vanuit een inhoudelijke, professionele basis; houdt rekening met de wensen en belangen van de klant en weet te overtuigen als dat nodig is. De inkoopadviseur durft af te wijken van de gebaande paden en is in staat om aanbestedingen op een innovatieve manier in de markt te zetten. De inkoopadviseur is daarnaast communicatief vaardig, integer en politiek- en organisatiesensitief.

Jouw resultaatsgebieden bestaan uit:

Advisering en uitvoering

  • Het begeleiden van inkoop- en aanbestedingsprocedures (zowel Europees als onderhands) en fungeren als inkoopprocesleider binnen een inkoopteam;
  • Het vanuit je expertise adviseren over de te volgen procedure en de gunningsmethodiek, rekening houdend met thema’s als duurzaamheid, social return en het betrekken van het MKB. Je gebruikt daarbij al je kennis en vaardigheden om wensen en mogelijkheden bij elkaar te brengen;
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren over inkoop- en aanbestedingszaken;
  • Bouwen en onderhouden van relaties met interne en externe stakeholders;
  • Actief bijdragen aan de positionering en profilering van een professionele inkooporganisatie en het samen met de inkoopcoördinator, de juridisch adviseur en de andere inkoopadviseurs opstellen van een inkoopkalender (meerjarenplanning) en inkooptools;
  • Bijdragen aan het uitvoeren van spend- en rechtmatigheidsanalyses en advisering op het gebied van rechtmatigheidsvraagstukken.

Wie ben jij?

Voor deze functie zoeken we iemand die voldoet aan het volgende profiel:

  • Je beschikt over een afgeronde, relevante hbo-opleiding, aangevuld met NEVI 1 (is een pré) of andere opleidingen en cursussen op het gebied van inkoop en aanbesteden;
  • Je beschikt minimaal over drie jaar relevante werkervaring met het uitvoeren van (Europese) aanbestedingen op het gebied van IT, personeel en facilitaire diensten;
  • Je hebt voldoende kennis van de aanbestedingsregelgeving en je wilt je daarin graag verder ontwikkelen;
  • Je hebt passie voor het inkoop vak;
  • Je hebt de persoonlijke capaciteit om te kunnen fungeren als professionele partner binnen de gemeenten en om op effectieve en adequate wijze te kunnen functioneren in operationele zin;
  • Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk uitstekend uitdrukken, je bent flexibel en creatief en je kunt je werk goed plannen en organiseren;
  • Je hebt een resultaatgerichte instelling en kunt procedureel en procesmatig denken en handelen;
  • Je bent in staat om inzicht in politiek-bestuurlijke en organisatorische verhoudingen te verkrijgen;
  • Je kunt goed samenwerken en bent in staat om verbanden te leggen tussen je eigen werk, het werk van anderen en de omgeving;
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pre is.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische omgeving waarin je kunt groeien en door ontwikkelen. Het salaris voor de functie bedraagt minimaal € 2.973,- en maximaal € 4.494, - bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 10, CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties).

We staan ook open voor ambitieuze starters of kandidaten die zich graag het vak van een inkoopadviseur binnen de (gemeentelijke) overheid eigen willen maken. Schroom dan ook niet te solliciteren als je nu nog niet aan alle eisen en wensen kunt voldoen.  We hebben de mogelijkheid te investeren in je ontwikkeling wanneer we potentie in je zien. Voldoe je nog niet aan alle eisen en wensen, dan kan het zijn dat we je in eerste instantie in een aanloopschaal plaatsen en nadere afspraken maken over het doorgroeien naar de daadwerkelijke functieschaal.

Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor de duur van één jaar, met uitzicht op een overeenkomst voor onbepaalde tijd bij goed functioneren.

We hebben goede arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris. In dit budget is onder andere de vakantietoeslag, de eindejaarsuitkering en de levensloopbijdrage opgenomen. Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ben je enthousiast?

Stuur dan uiterlijk 17 januari a.s. jouw motivatie en cv naar sollicitaties.041373@werkeninfriesland.nl. De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 21 januari 2021 via Microsoft Teams. We vragen je hier rekening mee te houden.

Wanneer hier aanleiding toe is, kunnen we je vragen deel te nemen aan een assessment.

Ten slotte kan het zijn dat we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je vragen.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Folkert Rozendal Juridisch adviseur Inkoop en Aanbesteding
0511-548235
f.rozendal@t-diel.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
HRM

infohrm@t-diel.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.041373@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 17-01-2021 binnen zijn.

Solliciteer