Terug naar vacatures

Junior Consulent Inkomen

De Dienst Noardwest Fryslân

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Tijdelijk/Parttime 

Aantal uren per week: 32

Gepubliceerd op : 04-01-2021

Sluitingsdatum : 17-01-2021

Team Inkomen is de inwoners van Noardwest Fryslân van dienst die (tijdelijke) inkomensondersteuning en/of financiële voorzieningen nodig hebben. Door te voorzien in een bestaansminimum, zorgen we ervoor dat meedoen in de samenleving mogelijk blijft. We adviseren over de inkomens- en financiële ondersteuningsmogelijkheden vanuit de Participatiewet en verstrekken deze correct en op maat. We signaleren en verwijzen. En werken samen met onder andere gebiedsteams, schuldhulpverleners en bewindvoerders. Zo zorgen we ervoor dat sociale ondersteuning wérkt.

Heb jij de wens om als Consulent Inkomen aan de slag te gaan, maar mis je de ervaring? Als Junior Consulent Inkomen word je opgeleid om de inwoners en cliënten in Noardwest Fryslân te ondersteunen en helpen met hun vragen over de door ons uitgevoerde regelingen. Je wordt onderdeel van een team waarin je de ruimte krijgt om te groeien.

Kan je goed samenwerken, ben je resultaatgericht, communicatief vaardig en wil je je graag verdiepen in de Participatiewet? Wacht dan niet langer! Misschien ben jij de Junior Inkomensconsulent die wij zoeken.

                                                      Laat ons dat weten! Wij zoeken een

                                              JUNIOR CONSULENT INKOMEN (allround) m/v

                                                                   32 uur per week

                                     Voor de duur van een jaar, met mogelijkheid tot verlenging.

Dit verwachten wij van je:

Als junior consulent Inkomen ga je alles leren over uitkeringen en bijzondere bijstand. Jij wordt opgeleid om de inwoners en cliënten perfect te adviseren over voorzieningen, zodanig dat zij zich gerespecteerd, gehoord en begrepen voelen. In je functie handel je aanvragen af in het kader van de Participatiewet (PW) en aanverwante regelgeving. Daarnaast voer je rechtmatigheidsonderzoeken uit, geef je advies inzake lopende uitkeringen of de beëindiging daarvan en lever je een actieve bijdrage aan fraudebestrijding.

Daarbij ben je het directe aanspreekpunt van een groot aantal burgers en verricht je diverse administratief-juridische werkzaamheden uit, zoals het opstellen van rapportages en beschikkingen. Jij wordt de professional die binnen de kaders en als het nodig is maatwerk kan leveren.

De volgende taken ga je je eigen maken:

  • Je adviseert en verleent (im)materiele zorg aan burgers/cliënten, dit houdt in:
  • je analyseert financiële gegevens en berekent het recht op uitkering;
  • je geeft voorlichting en verwijst cliënten door naar gespecialiseerde hulpverleningsinstanties;
  • voert gesprekken met cliënten tijdens de aanvraag- en onderzoeksfase en aanvragen voor een Participatiewet uitkering;
  • onderzoekt, adviseert en stelt rapportages en beschikkingen op betreffende (voortzetting van) uitkeringen/voorzieningen;
  • adviseert over terug- en/of afbetalingsregelingen van cliënten;
  • ondersteunt in bezwaar- en beroepszaken, fraudeonderzoek en bij niet nakomen van arbeidsverplichtingen;
  • biedt administratieve ondersteuning in bezwaar- en beroepszaken;
  • stelt adviezen op inzake fraudeonderzoeken;
  • neemt deel aan (werkgroepen)overleg inzake ontwikkelingen in het sociaal domein/keten en de consequenties in de uitvoering.

Wat breng je in?

Als Junior Inkomensconsulent ben je resultaatgericht en in staat om met concrete doelen te werken. Je bent communicatief vaardig en tactvol, waarbij je rekening houdt met de behoeften en belangen van de ander. Ook ben je stressbestendig, klantgericht en integer. Verder voldoe je aan de volgende eisen:

  • Aantoonbaar hbo werk- en denkniveau;
  • bij voorkeur een afgeronde hbo-opleiding zoals sociaal juridische dienstverlening;
  • affiniteit met het sociaal domein.

Dit bieden we je

  • Een opleidingsplek om al werkend te ontwikkelen tot Consulent Inkomen;
  • de ruimte om initiatieven te nemen in een organisatie die bezig is met innovatie;
  • het vertrouwen dat je als ambassadeur van onze organisatie optreedt;
  • een tijdelijk dienstverband/payrollverband voor de duur van een jaar, bij goed; functioneren is de intentie om over te gaan tot verlenging;
  • Inschaling vindt, afhankelijk van opleiding en ervaring, plaats in de aanloopschaal 7 of functieschaal 8 met een maximum van € 3.591,- bruto per maand (bij 1.0 fte). Cao SGO;
  • een Individueel Keuze Budget met daarin vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk verlof en levenslooptoelage. Dit is een vrij besteedbaar budget van circa 17,05% van jouw bruto jaarsalaris;
  • ruimte voor plaats en tijd onafhankelijk werken, werktijden en –dagen in overleg te bepalen.

Interesse?

Nadere inlichtingen over de inhoud van de functie kun je verkrijgen bij Marieke van Holten, teamleider Inkomen, tel.0517 380 295 / 06 4072 1940. Voor informatie over de procedure en arbeidsvoorwaarden kun je contact opnemen met Joke van Triest, HRM adviseur,

tel. 06 2382 2972

Sollicitatie

Jouw motivatie en curriculum vitae kun je tot en met maandag 17 januari 2020 insturen via de website www.werkeninfriesland.nl 

De gesprekken vinden in januari 2021 en mogelijk op een aangepaste wijze plaats.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Marieke van Holten Teamleider Inkomen
0640721940
m.vanholten@sozawe-nw-fryslan.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Joke van Triest HRM adviseur
+31623822972
j.vantriest@sozawe-nw-fryslan.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.041595@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 17-01-2021 binnen zijn.

Solliciteer