Terug naar vacatures

Juridisch beleidsmedewerker

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 13-11-2020

Sluitingsdatum : 27-11-2020

De Friese gemeenten Achtkarspelen (8K) en Tytsjerksteradiel (TD) werken samen in één organisatie: 8KTD. Deze werkorganisatie is verantwoordelijk voor de uitvoerende en dienstverlenende taken van beide gemeenten. Een betrokken en informele organisatie die inspeelt op de “mienskip” (lokale samenleving) en op elkaar. Een organisatie waar nuchtere mensen werken met hart voor de zaak en er korte lijnen zijn richting bestuur en management. We zijn ambitieus en staan voor uitdagende opgaven. De gemeenten hebben samen zo’n 60.000 inwoners en tellen ruim 600 werknemers. De dienstverlening vindt plaats vanuit de gemeentehuizen in Buitenpost en Burgum. De kernwaarden zijn: plezier, mens centraal, samenwerken, verantwoordelijk en betrouwbaar.                       

Voor eenheid Toezicht & Handhaving van het team Vergunningen, Toezicht, Handhaving en Veiligheid (VTHV), van de Werkmaatschappij 8KTD, zijn wij op zoek naar een:

Juridisch beleidsmedewerker (36 uur/week)

Werkmaatschappij 8KTD

Als uitvoeringsorganisatie van de gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel verleent de Werkmaatschappij 8KTD diensten aan de burgers van beide gemeenten en voor de beide gemeentelijke organisaties. Het team VTHV is hier onderdeel van. Het team is gehuisvest in het gemeentehuis van Burgum, maar je kunt ook werkzaamheden verrichten vanuit locatie Buitenpost.

Wat is de uitdaging?

Jouw taak bestaat uit:

  • De (juridische) advisering van het team en het bestuur over concrete handhavingszaken.
  • Het voeren van juridische handhavingsprocedures, waaronder het opstellen van vooraankondigingen bestuursdwang/bestuursdwangsom, beschikkingen bestuursdwang/bestuursdwangsom, invorderingsbeschikkingen en de advisering van het bestuur hierover (Deskundigheidsgebied 9 Kwaliteitscriteria Frysk peil).
  • Het vertegenwoordigen van de gemeentes bij bezwaarprocedures en bij beroepsprocedures bij de Bezwaarschriftencommissie/ Rechtbank/ Raad van State in handhavingszaken;
  • Het vertalen van (nieuwe) ontwikkelingen (op juridisch gebied) naar (handhavings)beleid;
  • Het (mede) opstellen en bewaken van werkprocessen en protocollen van het team;

Je werkt nauw samen met diverse teams, waaronder het team Ontwikkeling en Advies Ruimte, de eenheid Vergunningen en de afdelingen Beheer van beide organisaties.

Wie zoeken wij?

We zijn op zoek naar een professional met (ruime) werkervaring binnen het vakgebied die de komende jaren bij ons blijft werken en zich ontwikkelt voordat een volgende carrièrestap wordt overwogen.

Wie ben jij?

Voor deze functie zoeken we iemand die voldoet aan het volgende profiel:

  • Je hebt een voor de functie passende HBO/Academische opleiding met aanvullende opleidingen ten minste overeenkomend met de Kwaliteitsverordening VTH;
  • Relevante werkervaring in een vergelijkbare functie is een pré;
  • Je bezit uitstekende mondelinge- en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Je bent politiek sensitief;
  • Je bent een zelfstandige werker, maar kunt ook goed teamwerk leveren;
  • Je bent stressbestendig en kunt omgaan met conflictsituaties;
  • Je hebt een flexibele en open houding en je kunt goed omgaan met veranderingen;
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pré is.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische omgeving waarin je kunt groeien en doorontwikkelen. Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor de duur van één jaar, met uitzicht op een overeenkomst voor onbepaalde tijd bij goed functioneren. Het salaris bedraagt minimaal € 2.973,- en maximaal € 4.494,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 10, CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties). Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal. We hebben goede arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris. In dit budget is onder andere de vakantietoeslag, de eindejaarsuitkering en de levensloopbijdrage opgenomen. Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ben je enthousiast?

Stuur dan uiterlijk vrijdag 27 november jouw motivatie en CV naar sollicitaties.040810@werkeninfriesland.nl. Acquisitie is toegestaan.

De gesprekken vinden plaats op donderdag 3 november, we vragen hier rekening mee te houden.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Suzan Kuypers

s.kuypers@t-diel.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
HRM
06-48170653
infohrm@t-diel.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.040810@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 27-11-2020 binnen zijn.

Solliciteer