Manager Algemene Gezondheidszorg
Veiligheidsregio Fryslân
Benodigde opleiding: WO
Dienstverband: Tijdelijk/Fulltime
Aantal uren per week: 36
Gepubliceerd op : 28-11-2024
Sluitingsdatum : 15-12-2024
Ben jij een gedreven en enthousiaste manager, heb jij leidinggevende ervaring binnen een overheidsorganisatie en spreekt werken binnen een continue veranderende omgeving jou aan? Ter versterking van het MT-Gezondheid zijn wij op zoek naar een ervaren
Manager Algemene Gezondheidszorg
36 uur per week
Standplaats Leeuwarden
- Jij bent graag maatschappelijk betrokken
Jij hebt oog voor gezondheidskansen en-ontwikkelingen in de samenleving. Samen met jouw teams werk je iedere dag aan het bevorderen van de gezondheid van de Friese inwoner. Met als doel: toewerken naar een steeds gezonder wordende generatie. - Jij bent besluitvaardig, toegankelijk en mensgericht
In deze dynamische functie kun jij je creatieve en vernieuwende kant helemaal kwijt. Je speelt graag actief in op ontwikkelingen, bedenkt oplossingen en maakt keuzes. Je bent voor iedereen makkelijk toegankelijk, maakt moeiteloos contact op verschillende niveaus en je kunt je goed inleven in (de belangen van) anderen. - Jij bent graag in beweging
Jij zit niet graag stil en dat komt goed uit in een organisatie die zich volop aan het doorontwikkelen is. We willen zo aan de ene kant beter inspelen op maatschappelijke veranderingen. En aan de andere kant kunnen we meer aandacht hebben voor de individuele medewerker. Op deze manier leggen we een stevig fundament voor een organisatie die klaar is voor de toekomst. Daarbij is preventie steeds belangrijker en zitten we in een overgang van ‘zorg naar gezondheid’.
Dit ga je doen
Als ervaren manager sta je stevig in je schoenen. Je bent gewend om de directie en het bestuur strategisch te adviseren. Daarbij heb je een uitstekend gevoel voor politieke verhoudingen. Vervolgens kun je strategische doelstellingen op een goede manier communiceren en implementeren binnen de financiële kaders. Je werkt daarbij resultaatgericht en staat voor het leveren van kwaliteit. Daarnaast weet jij een team professionals met veel ervaring en kennis te begeleiden en te coachen en het team zo professioneel verder te ontwikkelen. Verder geef je actief vorm aan de verdere samenwerking met andere GGD- en ketenpartners. Denk bijvoorbeeld aan de uitvoering van de forensische geneeskunde voor de drie noordelijke GGD-en.
En er is meer:
- Je bent verantwoordelijk voor de personele, organisatorische, financiële en materiële aspecten van de bedrijfsvoering op de afdeling.
- Je hebt een actieve rol in het netwerk bij GGD GHOR, 3Noord en LFI.
- Je draait samen met het managementteam mee in piketdiensten.
- Je bent verantwoordelijk voor een aantal bestuurlijke portefeuilles.
- Je bent verantwoordelijk voor de crisisorganisatie en GROP, liaison voor GHOR in Fryslân.
- Je versterkt de infectieziektebestrijding en pandemische paraatheid van GGD Fryslân.
- Je draagt bij aan de visieontwikkeling en verdere professionalisering van je afdeling en onze organisatie.
We zoeken een ervaren manager die ontwikkelingen vanuit de omgeving vertaalt en daarbij integraal richting geeft aan de 9 specifieke taakvelden van AGZ. Zorg voor kwetsbare, maar ook milieuvraagstukken en schaarste van artsen komen in toenemende mate aan de orde. Derhalve haal je ontwikkelingen binnen en door middel van creativiteit en innovatie bedenk je oplossingen en maak je keuzes.
Jouw team
Als je bij ons komt werken, dan kom je werken binnen de afdeling Algemene Gezondheid (AGZ). Deze afdeling houdt zich dagelijks bezig met de crisisprocessen van de GGD en heeft een 24/7 dienstverlening. Op deze afdeling werken ongeveer honderd medewerkers. Jij gaat leidinggeven aan de volgende teams: Infectieziektebestrijding, Tuberculosebestrijding, Reizigers- en beroepsvaccinaties, Milieu en Gezondheid, Seksuele gezondheid, Zorg en Veiligheid, Forensische geneeskunde, Maatschappelijke Crisisondersteuning en het Corona-uitvoeringsteam. We werken op onze afdeling met clusterhoofden die direct onder jouw verantwoordelijkheid vallen. Jij en je teams worden ondersteund door een secretariaat.
Daarnaast ben je onderdeel van een enthousiast managementteam. Dit team bestaat momenteel uit 5 managers. Daarnaast maken de management- en bestuurssecretaris en de Directeur Publieke Gezondheid (DPG) deel uit van het MT. Je rapporteert rechtstreeks aan de DPG.
Dit ben jij
Wij zoeken een krachtige, energieke en maatschappelijk gedreven manager met bestuurlijke sensitiviteit en een brede kijk op (publieke) gezondheid. Een manager die inspirerend en vernieuwend werkt en energie haalt uit coaching, samenwerking en verbinding. Je bent niet bang voor een uitdaging en gaat nieuwsgierig en klantgericht te werk. Deze functie brengt veel dynamiek en diepgang met zich mee en dit vraagt daarnaast van jou een combinatie van zelfreflectie, verantwoordelijkheidsgevoel, organisatiesensitiviteit en relativeringsvermogen.
Verder heb je voor deze functie:
- Academisch werk- en denkniveau en ruime managementervaring op het gebied van zorg.
- Ervaring in het leiden van veranderingstrajecten binnen een soortgelijke omgeving. Dit doe je vanuit je bedrijfskundige blik.
- Een coachende en inspirerende stijl van leidinggeven volgens onze visie op leiderschap. Je geeft vertrouwen, verbindt, laat voorbeeldgedrag zien, luistert en geeft richting.
Dit bieden we je
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 8.272, - (schaal 14). Dit is op basis van een 36-urige werkweek en hangt af van jouw opleiding en werkervaring.
- Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit bedraagt 18,63% en komt boven op je brutosalaris. Met het IKB kun je keuzes maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen, zoals het opnemen van extra verlof.
- Eerst een aanstelling tot en met 31 december 2025.
We hebben nog meer aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een reiskostenvergoeding, een laptop en mobiele telefoon, een gunstig pensioenfonds en korting op diverse verzekeringen.
Goed om te weten
- Heb je vragen over deze functie? Neem dan contact op met Lineke Kleefstra, Directeur Publieke Gezondheid, via telefoonnummer 06-30224340.
- Je kunt tot en met zondag 15 december 2025 solliciteren via deze link. De gesprekken zijn op 18 en 19 december. Wil je hier alvast rekening mee houden?
- We werven op hetzelfde moment intern en extern. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.
- Als je bij ons in dienst komt, vragen wij een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). De kosten hiervan krijg je van ons terug.
Online solliciteren?
Heb je interesse in deze vacature? Je sollicitatie kun je indienen via de website van : webformulier openen