Terug naar vacatures

Manager Bedrijfsvoering

Bibliotheken Mar en Fean

Benodigde opleiding: HBOplus 

Dienstverband: Vast/Parttime 

Aantal uren per week: 32

Gepubliceerd op : 03-06-2021

Sluitingsdatum : 19-06-2021

Wij zijn op zoek naar de ontbrekende schakel, namelijk een

MANAGER BEDRIJFSVOERING
32 uur

Te midden van een steeds veranderende samenleving is de Bibliotheek altijd in ontwikkeling. In onze maatschappelijk-educatieve organisatie hebben we een aantal stevige veranderopgaven op meerdere niveaus. Vooral op facilitair- en huisvestigingsvlak staan we voor echte uitdagingen. Maar ook op het vlak van klantsystemen, ICT, financiën en interne processen ligt er flink wat werk. Om hierin stappen te zetten zoeken we een resultaatgerichte en tegelijkertijd verbindende Manager Bedrijfsvoering. Je bent gedreven om in de organisatie de basis op orde te brengen en de organisatieontwikkelingen mede vorm te geven. En natuurlijk ben je graag het uithangbord van de Bibliotheek!

Wie ben je?
Jij hebt geen stress van je werk. Dat komt omdat het projectmatig werken je tweede natuur is. Je hebt ruime ervaring met complexe veranderingsprocessen (zowel structuur-, proces- maar ook cultuurkant). Daardoor, maar ook door je inventiviteit, breng je veel ideeën met je mee en signaleer je kansen en bedreigingen op tijd. Verder ben je initiërend, besluitvaardig en straal je senioriteit uit. Omdat het om een, voor onze organisatie, nieuwe functie gaat ben je iemand die snel zijn of haar weg vindt en zelf op onderzoek uit gaat als dat nodig is.

Wat ga je doen?
Onze organisatie heeft twaalf vestigingen in drie gemeenten waarin we voor belangrijke keuzes staan op het vlak van nieuwe locaties, herinrichtingen, verduurzaming en onderhoud. Het is aan jou als Manager Bedrijfsvoering om ons hier (kosten)effectief en efficiënt doorheen te loodsen. Ook rondom complexere financiën willen we een slag maken. Je koerst op vernieuwing en verbetering van onze financiële-, administratieve- en werkprocessen. In de steeds verder gedigitaliseerde samenleving speelt de Bibliotheek een belangrijke rol, dit vraagt sturing op ICT.

Je geeft leiding aan het team Staf & Ondersteuning, bestaande uit vakspecialisten met ieder haar of zijn kwaliteit. Je coacht de teamleden, biedt regelruimte, houdt overzicht, zorgt voor structuur en onderlinge verbinding en daagt je team uit om hun talenten te benutten. Jij bevordert op een natuurlijke manier samenwerking, sfeer, communicatie en feedback binnen en buiten het team. Je stuurt een externe controller en een externe ICT-dienstverlener aan en houdt zicht op centrale inkoop. Daarnaast werk je veel met externe dienstverleners.

Je maakt de vertaalslag van het meerjarenplan naar een toekomstgerichte en proactieve bedrijfsvoering. Hierbij heb je oog voor de kwaliteit en efficiëntie van de dienstverlening, zowel intern als extern. De Bibliotheek als huiskamer van een steeds veranderende samenleving is altijd in ontwikkeling, dit geldt ook voor jouw vakgebied. Je bent sparringpartner van de directeur-bestuurder en onderdeel van het managementteam. Je adviseert bij alle voorkomende vraagstukken op het gebied van bedrijfsvoering.

Wat neem je mee?

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante opleiding op hbo+-niveau (bijvoorbeeld Management, Economie & Recht, Bedrijfseconomie of Bedrijfskunde) en ervaring in een soortgelijke functie
  • Je werkt vanuit het principe van dienend leiderschap en bent in staat je teamleden mee te nemen in een veranderproces
  • Je hebt ervaring in het aansturen van externe partijen en op het vlak van ICT ben je een deskundige gesprekspartner
  • Je hebt de kennis, de ambitie én de drive om onze bibliotheekorganisatie verder te ontwikkelen
  • Je bent thuis in het inrichten van integrale, bedrijfsmatige (project-)processen en bent scherp op kansen om dit te optimaliseren
  • Je hebt succesvolle, leidinggevende ervaring op het gebied van eigentijdse bedrijfsvoering, huisvesting en facilitair beheer
  • Je bent betrouwbaar, duidelijk en transparant en je denkt in kansen en mogelijkheden
  • Je legt op een natuurlijke wijze verbinding tussen inhoud, proces en resultaat.

Wat bieden we jou?
De kans om te werken in een organisatie die van, door en voor de lokale gemeenschap is en wil bouwen aan een inclusieve samenleving met gelijke kansen voor iedereen. Je werkt nauw samen met ambitieuze MT-leden en een enthousiast team. Er is ruimte voor jouw persoonlijke inbreng, ontwikkeling en ondernemerschap.

De arbeidsvoorwaarden zijn conform de cao openbare bibliotheken en kunsteducatie. Je wordt gesalarieerd in schaal 11 (minimaal € 4.158,- en maximaal € 5.419,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek). We willen zo snel mogelijk van start. In eerste instantie voor een jaar, maar we hopen vanzelfsprekend op een lange samenwerking.

Meer weten?
Neem voor informatie contact op met Rixt Heegsma, directeur-bestuurder. Zij is bereikbaar op 06 - 23 83 83 85.

Weet je genoeg?
Solliciteren kan vóór 20 juni via www.werkeninfriesland.nl. De eerste ronde sollicitatiegesprekken is gepland van 28 juni t/m 1 juli. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Wie weet tot snel!

Deze vacature wordt tegelijk intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid hebben medewerkers van Bibliotheken Mar en Fean voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Rixt Heegsma directeur-bestuurder
06 - 23 83 83 85
r.heegsma@bmf.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Greetje Schlimbach Personeelsadviseur
0515-577156
g.schlimbach@bibliothekenmarenfean.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.044251@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 19-06-2021 binnen zijn.

Solliciteer