Terug naar vacatures

Medewerker Handhaving (Consult)

Gemeente Leeuwarden

Gepubliceerd op : 24-01-2023

Sluitingsdatum : 08-02-2023

Wat ga je doen

Wegens het vertrek van een van de collega’s is team Handhaving van de Gemeente Leeuwarden op zoek naar een enthousiaste Medewerker Handhaving Consult.

We zoeken een flexibele medewerker handhaving voor het cluster Consult. In dat cluster werk je samen met 5 collega’s. Aanvragen en mutaties van een uitkering worden behandeld door inkomensconsulenten van de afdeling Publieke Dienstverlening (PD). Bij vraagtekens die te maken hebben met de rechtmatigheid schakelen ze het cluster Consult in. Daarnaast ondersteun je de consulenten van team Werk en Jongeren bij de zogenoemde combi-onderzoeken. Een maatregelonderzoek naar aanleiding van noshow van een klant wordt dan gecombineerd met een rechtmatigheidsonderzoek.

De taken:

  • Samen met de medewerker van PD kijken naar een aanvraag of wijzigingsformulier;
  • Samen beoordelen welke bewijsstukken nodig zijn;
  • Administratief vooronderzoek, waaronder internetonderzoek;
  • Doen van enkele waarnemingen (in sommige gevallen);
  • Samen met een collega handhaver doen van (onaangekondigd) huisbezoek;
  • Samen met de collega van PD gesprek met de klant;
  • Bij combi-onderzoek; beoordelen van bewijsstukken op signalen van fraude;
  • Blokkeren van de uitkering en hersteltermijnen bieden;
  • Rapporteren en adviseren

Uren per week

Minimaal: 32
Maximaal: 36

Wie ben jij

Je beschikt over een Hbo-diploma, aangevuld met ervaring met het uitvoeren van de Participatiewet als medewerker handhaving of als consulent inkomen. Je kunt uitstekend samenwerken, je staat stevig in je schoenen en je bent besluitvaardig. Daarnaast kun je goed je eigen werk organiseren.

Verder:

  • Kun je uitstekend rapporteren, taalniveau B1 is de norm (ook voor rapporten);
  • Beschik je over uitstekende gespreksvaardigheden;
  • Sta je open voor coaching en feedback en kun je ook goed feedback geven;
  • Heb je ervaring met Suite4all.

Waar ga je werken

Team handhaving is een zelfstandig werkend team van ongeveer 50 medewerkers binnen de sector Uitvoering Sociaal Domein van Leeuwarden. Binnen het team zijn medewerkers handhaving I, II en III werkzaam. Ze werken onderling goed samen en daardoor zijn er ook goede doorgroeimogelijkheden binnen het team.

Het team is onderverdeeld in de volgende clusters

  • Administratie en Ondersteuning;
  • Fraudetips en WMO-controles (onderzoeken van fraudesignalen van burgers, van collega’s en van instanties);
  • Beschikkingen (witte fraudeonderzoeken, beëindigingen, terugvordering en boetes);
  • Consult (assisteren in de spreekkamer van consulenten en doen van huisbezoeken bij vraagtekens bij een aanvraag of bij no show);
  • LAA / Noshow. LAA (staat voor Landelijke aanpak adreskwaliteit) is een project waarbij wordt onderzocht of de inschrijfgegevens van bewoners bij de Gemeentelijke Basisadministratie kloppen;
  • Heronderzoeken rechtmatigheid;
  • Sociale recherche;
  • Bezwaar en Beroep (voor geheel sociaal domein)


De gemeente Leeuwarden vindt het belangrijk niet klakkeloos de wet uit te voeren, maar oog voor de klant te hebben. Als daar aanleiding voor is moet je maatwerk kunnen toepassen. Thuiswerken wordt gefaciliteerd maar je werkt in dit cluster een groot deel van de tijd op kantoor. Verder kan het nodig zijn op avond of in het weekend een waarneming te doen.

Wat bieden wij

Wij bieden een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband. Wij bieden een salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring, van maximaal € 3.732,- (functieschaal 8, salaristabel 1-4-2022) bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Afhankelijk van ervaring is doorgroei in schaal 9 een mogelijkheid

Bij de gemeente Leeuwarden werken we hybride, je bent waar het werk is, wat bij jou past en in overleg met het team. De praktijk laat zien dat het meestal 50/50 op het gemeentehuis en thuis is. We hebben goede faciliteiten om je werkplek thuis in te richten.

Een extra aantrekkelijke voorwaarde is het gebruik kunnen maken van 17,05% Individueel Keuzebudget (IKB) boven op het bruto jaarsalaris. Naast een goed salaris biedt de gemeente Leeuwarden meer aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Denk hierbij aan flexibele werktijden, een laptop, mobiele telefoon, gunstig pensioenfonds, kortingen op diverse verzekeringen en korting op jouw fitnessabonnement. Daarnaast investeren we in jouw persoonlijke ontwikkeling, we horen graag hoe jij dit ziet. Je ideeën en initiatieven worden op prijs gesteld en je krijgt ruimte en vertrouwen om deze vorm te geven.
 


Belangstelling

Solliciteren op deze functie kan tot en met woensdag 8 februari 2022.

Heb je vragen over de functie dan kan je contact opnemen met Alberdien de Jager, senior medewerker en coördinator van het cluster consult, telefoonnummer 058 233 6105 of Wierd de Boer, teamleider handhaving, telefoonnummer 058 233 8584.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kan je contact opnemen met Sipke Durk Castelein van het team werving en selectie van de gemeente Leeuwarden, telefoonnummer 06-29685547 (ook via WhatsApp bereikbaar).


Deze vacature wordt tegelijkertijd intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten een voorrangspositie.


Wij letten niet op leeftijd, sekse, afkomst, kleur of geaardheid. Bij ons zijn het jouw kwaliteiten die tellen.

Om in dienst te kunnen treden bij de gemeente Leeuwarden is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.


Solliciteer direct