Medewerker Ruimtelijke Ontwikkeling
gemeente Súdwest-Fryslân
Benodigde opleiding: HBO
Dienstverband: Vast
Aantal uren per week: 32-36
Gepubliceerd op : 29-09-2023
Sluitingsdatum : 12-10-2023
Wat ga je doen?
Als medewerker Ruimtelijke Ontwikkeling ben je adviseur op het gebied van de fysieke leefomgeving. Met jouw vakinhoudelijke kennis en politiek bestuurlijke sensitiviteit lever je een belangrijke bijdrage aan de aanpak van grote ruimtelijke opgaven. Je adviseert en begeleidt in teamverband en zelfstandig over planologische procedures op grond van de WABO en WRO en straks de Omgevingswet.
Als medewerker Ruimtelijke Ontwikkeling ga je aan de slag met de initiatieven die vanuit de samenleving komen waarbij je als expert de toetsing uitvoert op de planologische voorwaarden. Daarnaast hou je je bezig met de aanvragen voor (omgevings-)vergunningen. Op beide gebieden wordt er ook van je gevraagd om extern en intern advies te geven.
Uiteraard werk je nauw samen met anderen aan het opstellen van ruimtelijke plannen (voor onder andere bestemmingsplannen). Je beoordeelt door derden opgestelde ruimtelijke onderbouwingen en bestemmingsplannen en straks dus omgevingsplannen.
Kortom, een interessante baan waarin je impact hebt en een spil bent van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling!
Wie ben jij
Als medewerker Ruimtelijke Ontwikkeling heb je stevige kennis van het vakgebied en beschik je over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en heb je affiniteit met de actuele politieke en maatschappelijke vraagstukken. In je werk zoek je naar de verbinding en samenwerking, je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je zoekt naar creatieve oplossingen en beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Je luistert naar input van buitenaf en bent omgevingsbewust. Tijdens de diverse externe overleggen over binnen- en buitenplanse afwijkingen neem je een klantgerichte houding aan. Verder sta je te popelen om proactief aan de slag te gaan met de ruimtelijke vraagstukken binnen onze gemeente.
- Je hebt een HBO opleiding afgerond in bijvoorbeeld op het gebied van planologie of daarmee vergelijkbaar.
- Bij voorkeur kennis heeft op het gebied van de Omgevingswet.
- Een brede interesse voor gerelateerde vakgebieden.
Waar ga je werken
Keten Omgeving
In onze snel veranderende samenleving verwachten inwoners van de gemeente flexibiliteit, dienstverlening, creativiteit en innovatie. De Keten Omgeving binnen de gemeente Súdwest-Fryslân wil optimaal inspelen op deze veranderingen. Bij de Keten Omgeving staat de klant/initiatiefnemer centraal. De omgevingswet is hierbij een belangrijke motor, eén overzichtelijke wet, een heldere taakverdeling. We werken samen met de teams Ondersteuning & Advies, Vergunningen, Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) en Toezicht & Handhaving Publiek.
Keten Omgeving is één van de 4 dienstverleningsketens van de organisatie, samen met Openbare Ruimte, Sociaal Domein en Klantcontacten. Daarnaast bestaan nog de ondersteunende bedrijfsonderdelen Ontwikkelen en Bedrijfsvoeren.
Wat bieden wij
- Belangrijk werk met veel bewegingsvrijheid bij de meest voortvarende gemeente van Friesland.
- Een prima salaris tot maximaal € 4.537,- bruto per maand (schaal 9) bij een volledig dienstverband, exclusief de opbouw van 17,05% individueel keuzebudget (IKB).
- Het individueel keuzebudget is vrij besteedbaar en kan bruto worden uitgekeerd of worden uitgeruild voor fiscaal gunstige doelen (uitruil fiscale voordelen woon/werk, kopen extra verlof, bedrijfsfitness, fiets of vakbondscontributie).
- Uitstekende en flexibele secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskostenvergoeding woon/ werk of vergoeding openbaar vervoer, prima pensioenopbouw met lage werknemersbijdrage, aanvullende collectieve AO verzekering, laptop, IPad en telefoon.
- Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar, waarbij we de uitdrukkelijke intentie hebben om aansluitend een vast dienstverband aan te gaan bij goed functioneren.
- Ben jij een vroege vogel of begin je liever iets later? Of breng je jouw kinderen graag zelf naar school? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden.
- Ook qua werkplek zijn we flexibel. Laat het werk het toe, dan kun je thuiswerken en regelen wij de werkplekinrichting. Ben je nodig op kantoor of op locatie? Dan is daar voor jou een plek.
- Wil je jezelf ontwikkelen of heb je loopbaanvragen? Ons Leerhuis en de WERKplaats zijn er om jou te helpen in jouw (loopbaan)ontwikkeling.
- En heb je ’s morgens geen zin om jouw broodbakje te vullen? In ons bedrijfsrestaurant kun je terecht voor heerlijke verse lunchgerechten.
Belangstelling
Direct solliciteren
Enthousiast geworden? Solliciteer dan uiterlijk op 12 oktober!
Eerst meer informatie?
Neem voor vakinhoudelijke vragen contact op met Harm-Jan de Hoo, Ketenmanager: h.dehoo@sudwestfryslan.nl.
De sollicitatiegesprekken zullen worden gevoerd op maandag 16 oktober a.s. We vragen je hier alvast rekening mee te houden.