Terug naar vacatures

Medewerker Vergunningen (APV en bijzondere wetten)

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 32-36

Gepubliceerd op : 17-11-2022

Sluitingsdatum : 06-12-2022

Wist je dat de gemeente Súdwest-Fryslân, met haar weidse landschap en liefst 89 kernen, de grootste gemeente van Nederland is? Stel je eens voor dat jij als medewerker vergunningen straks het beleid op het gebied van openbare orde en veiligheid, milieu en verkeersveiligheid toetst en vorm geeft. Als jij daar enthousiast van wordt, komen we graag met jou in contact.

Wat ga je doen?

Als vergunningverlener ben je flexibel inzetbaar op het brede taakveld van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en vele andere bijzondere wetten. Een functie met veel variëteit, vrijheid en verantwoordelijkheid dus! Het is aan jou om vergunningaanvragen te behandelen en deze inhoudelijk te toetsen aan de geldende regels. Om vervolgens een gemotiveerde toekenning of afwijzing op te stellen of te adviseren over mogelijkheden in een aangepaste vorm. Wij denken graag in mogelijkheden binnen onze gemeente. Om zo de integrale belangen zorgvuldig tegen elkaar af te wegen.

Jij staat midden in de samenleving en onderhoudt het contact met aanvragers, bewoners, bedrijven maar ook met collega’s en diverse specialisten om onderling af te stemmen. Je informeert en overlegt en probeert zoveel mogelijk informatie te verzamelen om een vergunning te onderbouwen. Of het nu gaat om de aanleg of exploitatie van een terras of de organisatie van een evenement; jij bewaakt de voortgang van het proces en streeft er naar om de aanvraag zorgvuldig en binnen de geldende termijnen af te handelen.

Uiteraard stopt het voor jou niet bij de vergunningaanvraag. Je volgt en evalueert ontwikkelingen op je aandachtsgebieden, denkt actief mee over verbeteringen in de samenwerking binnen de organisatie en gaat waar nodig op veldbezoek om de situatie te schouwen. Ook neem je deel aan projectgroepen. Bijvoorbeeld als het gaat om procesverbetering of de vervanging van de software waar jij gebruik van maakt. Jij hebt een brede interesse en denkt graag mee in mogelijkheden en oplossingen. En je weet net als wij dat succes vaak het gevolg is van intensieve samenwerking. Echt een leuke functie dus waarin je jezelf verder kunt ontwikkelen en waarin we je graag de ruimte geven. Enthousiast geworden? Lees dan snel verder wat we jou te bieden hebben.

Wat bieden wij?

  • Bovenal een interessante functie in ons enthousiaste team bij de leukste gemeente van Fryslân!
  • Een prima salaris, want deze functie is ingedeeld in het functieprofiel Medewerker Beleidsuitvoering III waaraan een salaris verbonden is van maximaal €3.591,- bruto per maand (schaal 8) bij een volledig dienstverband, exclusief de opbouw van 17,05% individueel keuzebudget (IKB)
  • Uitstekende en flexibele secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskostenvergoeding woon- en werkverkeer, een uitstekende pensioenopbouw met een relatief lage werknemersbijdrage bij het ABP, een vrij besteedbaar budget binnen het individueel IKB, laptop en telefoon.
  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van jaar, waarbij we de intentie hebben om aansluitend een vast dienstverband aan te gaan bij goed functioneren.
  • Ben jij een vroege vogel of begin je liever iets later? Of breng je jouw kinderen graag zelf naar school? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden.
  • Ook qua werkplek zijn we flexibel. Laat het werk het toe, dan kun je thuiswerken. Ben je nodig op kantoor? Dan is daar voor jou een plek.
  • Wil je jezelf ontwikkelen of heb je loopbaanvragen? Ons Leerhuis en WERKplaats zijn er om jou te helpen in jouw (loopbaan)ontwikkeling.
  • En heb je ’s morgens geen zin om jouw broodbakje te vullen? In ons bedrijfsrestaurant kun je terecht voor heerlijke verse lunchgerechten.

Jouw profiel

Als specialist en teamspeler neem je graag het initiatief en sta je voor een professionele en oplossingsgerichte dienstverlening. Nauwkeurig, met oog voor de details en respect voor de klant en organisatienormen en waarden. Waarbij je niet wegloopt voor een moeilijk gesprek. Je bekijkt zaken graag vanuit verschillende invalshoeken, denkt in mogelijkheden en biedt waar mogelijk maatwerk. Je staat open voor feedback en biedt je collega’s graag de helpende hand.

  • Je hebt bij voorkeur een (juridische) opleiding op hbo-niveau of kennis en ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie;   
  • Voor deze functie zoeken we met name iemand met kennis en ervaring op het gebied van APV, onderdeel evenementen, Alcoholwet en overige bijzondere wetten;
  • Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
  • Je staat je mannetje/vrouwtje en zoekt actief naar verbinding;
  • Met jouw teamspirit, leergierige en nieuwsgierige houding werk je samen met ons aan de voortdurende doorontwikkeling van ons team.

De gemeente Súdwest-Fryslân?

Súdwest-Fryslân, een gemeente met ruim 89.000 inwoners en zes van de elf Friese steden. Weidse vergezichten en open ruimte, met daar tussenin steden en dorpen die hun rijke culturele en monumentale historie koesteren. Súdwest-Fryslân is een ambitieuze en slagvaardige gemeente die zich richt op de mogelijkheden en krachten van de gemeente en haar inwoners. Wij hebben ambities en willen onze diensten zo optimaal mogelijk uitvoeren met collega’s die met plezier hun werk doen. Onze organisatie bestaat uit 4 grote dienstverleningsketens gericht op Ruimte, Sociaal Domein, Omgeving en Klantcontacten en onze programma-organisatie Ontwikkelen.

Team Vergunningen

Het team Vergunningen, dat bestaat uit 30 enthousiaste en deskundige collega’s, maakt deel uit van de keten Omgeving en voert de regie over het totale proces van vergunningverlening. Van het beoordelen en toetsen van de aanvraag tot en met afgifte van de vergunning of een beargumenteerde afwijzing. In onze snel veranderende samenleving verwachten inwoners van de gemeente flexibiliteit, dienstverlening, creativiteit en innovatie. Als team proberen we hier op in te spelen en zijn we erop gericht om in overleg met onze inwoners goede resultaten te behalen. Of het nu gaat om bouw, sloop, het aanleggen van inritten, werkzaamheden aan monumenten, het organiseren van een evenement of het exploiteren van een horecagelegenheid: wij zorgen voor de juiste vergunning en streven er naar om de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden.

Solliciteren

Ben jij de medewerker vergunningen die wij zoeken? Dan kijken we uit naar jouw reactie en gaan we graag met je in gesprek.

Je kunt je reactie tot en met 6 december 2022 sturen naar sollicitatie@sudwestfryslan.nl onder vermelding van vacaturenummer OMG-2022-27.  De gesprekken vinden plaats in week van 12 december.

Eerst meer informatie? Neem gerust even contact op met Patricia Nijkamp, Ketenmanager Omgeving, via telefoonnummer 06 2569 0664.


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitatie@sudwestfryslan.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 06-12-2022 binnen zijn.

Solliciteer