Terug naar vacatures

Medewerker Vergunningen WABO

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 32-36

Gepubliceerd op : 18-01-2021

Sluitingsdatum : 28-02-2021

Algemeen

De gemeente Súdwest-Fryslân zoekt op korte termijn een ervaren en breed inzetbare Vergunningverlener WABO met Omgevingswet affiniteit.

Ben jij die persoon die graag een actieve bijdrage wil leveren aan een keten in ontwikkeling? Weet jij van aanpakken en houd je ervan jezelf te blijven ontplooien en jouw talenten en expertise te delen met je collega's? Dan zijn wij op zoek naar jou!

In de grootste gemeente van Nederland qua oppervlak, liggen negenentachtig kernen in een weids landschap. De uitdaging is om duurzaam vorm te geven aan de toekomst van dit gebied. De kernkwaliteiten van het gebied vormen hierbij het uitgangspunt.

Team Vergunningen

Het team vergunningen maakt deel uit van de keten Omgeving. Het team is gedreven en deskundig. Het verleent kwalitatief goede vergunningen in een korte doorlooptijd; we zijn erop gericht om goede resultaten te behalen voor onze inwoners. Het team voert de regie over het totale proces van het verlenen van vergunningen. Dit betreft zowel beoordeling als toetsing. Of het nu gaat om bouw, sloop, het aanleggen van inritten, werkzaamheden aan monumenten, het organiseren van een evenement of het exploiteren van een horeca gelegenheid: wij zorgen voor de juiste vergunning!

In onze snel veranderende samenleving verwachten inwoners van de gemeente flexibiliteit, dienstverlening, creativiteit en innovatie. De implementatie van de Omgevingswet is daarom een belangrijke motor bij het verder vormen en inhoud geven van de Keten Omgeving.

Profiel

Medewerkers van het team vergunningen zijn flexibel inzetbaar. Als vergunningverlener WABO ben je inzetbaar op het brede taakveld van omgevingsvergunningen: 

  • Je behandelt vergunningsaanvragen WABO. Je toetst deze (inhoudelijk) aan het bestemmingsplan en het Bouwbesluit en je stelt een gemotiveerde toekenning of afwijzing op;
  • Je geeft advies aan aanvragers en zoekt indien nodig afstemming met collega’s, aannemers, architecten, de welstandscommissie of andere betrokken partijen;
  • Je informeert bewoners en bedrijven over het brede terrein van bouwen, wonen en gebruiken; dit varieert van het beoordelen van een dakkapel of een bedrijvengebouw;
  • Binnen de wettelijke termijnen bewaak je de voortgang van het proces van vergunningverlening;
  • Je volgt en evalueert ontwikkelingen op je aandachtsgebieden en denkt mee over verbeteringen in de samenwerking binnen de Keten Omgeving.
  • Je neemt deel aan projectgroepen, bijvoorbeeld in het kader van de omgevingswet.

Kwaliteiten

Dit zijn jouw kwaliteiten:

  • Je beschikt over een opleiding op HBO niveau in een relevantie richting (Bouwkunde, Ruimtelijke ordening of Recht) of je hebt MBO+ met aantoonbaar 4 jaar ervaring en deskundigheid op vergelijkbaar niveau;
  • Je hebt de opleiding AWB 1 afgerond (tezamen met AWB 2 is een pré);
  • Je bent initiatiefrijk en weet van aanpakken en bent in staat om naast reguliere werkzaamheden ruimte te creëren voor extra taken en projecten;
  • Je denkt in mogelijkheden en ziet deze voor jezelf en de Keten Omgeving;
  • Je signaleert problemen die je zelfstandig oppakt en zoekt daarbij actief samenwerking op met de andere teams als dit nodig is;
  • In jouw werk treed je met daadkracht en besluitvaardigheid op. Je bent gedreven en neemt een flexibele werkhouding aan.
  • Je wilt je actief inzetten bij de transitie die de Omgevingswet teweeg brengt.
  • Je hebt een goed gevoel hebt voor bestuurlijke verhoudingen.

Wat biedt de gemeente Súdwest-Fryslân?

Werken bij ons betekent werken met 50 collega's in een jong en ambitieus team met als standplaats Sneek. We bieden goede, flexibele arbeidsvoorwaarden, ruimte mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en een interessant takenpakket. Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later, of wil je je kinderen graag naar school brengen? Geen probleem, naast flexibele arbeidsvoorwaarden werken we ook met flexibele werktijden. 

Verder bieden we:

  • Een tijdelijk contract voor 1 jaar met uitzicht op vast dienstverband.
  • Een functie ingedeeld in het functieprofiel Medewerker Beleidsuitvoering II, met een salaris van ten minste € 2.484,- (minimum aanloopschaal 8) en ten hoogste € 4048,- (maximum functieschaal 9) bruto per maand bij een volledig dienstverband, exclusief een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskostenvergoeding woon- en werkverkeer, vrij besteedbaar budget via IKB, opleidingsmogelijkheden en flexibele werktijden.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met ketenmanager Patricia Nijkamp, tel: 06 2569 0664. Stuur jouw sollicitatiebrief met CV via de mail naar sollicitatie@sudwestfryslan.nl onder vermelding van vacaturenummer OMG-2020-9e.


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitatie@sudwestfryslan.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 28-02-2021 binnen zijn.

Solliciteer