Terug naar vacatures

Procesleider jeugd en middelengebruik

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Vast/Parttime 

Aantal uren per week: 24

Gepubliceerd op : 22-02-2021

Sluitingsdatum : 07-03-2021

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken samen om zelfstandig te blijven. Wij hebben hiervoor een werkmaatschappij opgericht die in opdracht van beide gemeenten de uitvoerende en dienstverlenende taken uitvoert. We streven naar een netwerkorganisatie waar collega’s samenwerken op basis van vertrouwen en waar de verantwoordelijkheden laag in de organisatie liggen. De wensen en behoeften van onze inwoners op het gebied van wonen, werken, ondernemen en samenleven staan centraal in alles wat we doen.

Voor het sociaal domein van de werkmaatschappij 8KTD  zijn we op zoek naar een

Procesleider Jeugd & middelengebruik (m/v)
24 uur per week

                                     

Om de transformatie in het sociaal domein te kunnen realiseren, waaronder ook preventieve activiteiten op gebied van Jeugd & Middelengebruik zijn we op zoek naar een professional die zijn/haar toegevoegde waarde op onderstaande taken kan inbrengen.

Wat is de uitdaging:

Het verbinden en leiden van verschillende processen/projecten binnen en buiten het Sociaal Domein gericht op jeugd en middelengebruik. In samenwerking met ketenpartners werken we aan een integraal gezondheidsbeleid, waarvan het preventie en handhavingsplan belangrijk is.

De focus ligt in eerste instantie op het middelengebruik onder jongere, waarna een verbreding naar alle doelgroepen later volgt. De verantwoordelijk wordt genomen voor het uitvoeren van diverse kort- of langer durende projecten en daarbinnen een coachende en signalerende rol ten aanzien van het functioneren van verschillende, aan het project deelnemende, collega’s.

Wie zoeken wij:

  • Jij bent verantwoordelijk voor het vertalen van beleid omtrent de preventie van middelengebruik. Draagt zorg voor de voorbereiding tot aan realisatie en evaluatie van alle gemeentelijke activiteiten rondom de preventie van middelengebruik, met name alcohol en drugs, waarbij de focus (vooreerst) ligt bij jeugd en hun omgeving;
  • Je neemt deel aan de Beleidsgroep Alcohol en Drugs (gezondheid);
  • Je schrijft het Preventie- en handhavingsplan middelengebruik en bewaakt de uitvoering hiervan;
  • Jij stuurt de gemeentelijke werkgroep Alcohol- en drugsmatiging aan;
  • Jij schrijft het uitvoeringsplan middelengebruik op in samenwerking met de ketenpartners;
  • Fungeert als schakel tussen gemeente en alle lokaal en provinciaal betrokken publieke en private partijen;
  • Draagt zelfstandig zorg voor verlopen van project volgens planning en budget;
  • Zoekt daarbij steeds afstemming met de (in- en externe) contactpersonen van de onderdelen binnen de gebiedsteams en weet daarbij om te gaan met verschillende belangen.

Wie ben jij:

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau met opleidingen en diploma’s die aansluiten bij de vakgebieden binnen het Sociaal Domein;
  • Je hebt ruime ervaring met én kennis van projectmanagement;
  • Je beschikt over brede kennis van en ervaring in het Sociaal Domein;
  • Je hebt kennis van en affiniteit met het thema Jeugd en Middelengebruik;
  • Je bent doortastend, besluitvaardig en flexibel;
  • Je bent inspirerend, neemt initiatief en heeft ervaring met projecten rondom middelengebruik;
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pré is.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische omgeving waarin je kunt groeien en door ontwikkelen. Het betreft in eerste instantie een functie voor de duur van één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.

Het salaris bedraagt minimaal € 2.756,- en maximaal € 4.048,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 9 CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties). Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal.

We hebben goede arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris. In dit budget is onder andere de vakantietoeslag, de eindejaarsuitkering en de levensloopbijdrage opgenomen. Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ook ontvang je jaarlijks een algemene netto onkostenvergoeding van € 350,- bij een fulltime dienstverband en heb je naast het wettelijk verlof van 144 uren ook nog 36 uur extra verlof op jaarbasis bij een fulltime dienstverband. Bij deeltijd is dit naar evenredigheid. Daarnaast ontvang je op basis van de CAO een bijdrage in de kosten van de zorgverzekeraar.

Ben je enthousiast?

Stuur dan uiterlijk 7 maart a.s. jouw sollicitatie naar sollicitaties.042458@werkeninfriesland.nl. De kennismakingsgesprekken vinden plaats in de week van 8 maart a.s. via Teams. We vragen je hier rekening mee te houden.

Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Wanne Verheul, teamleider Sociaal Domein. Hij is te bereiken via w.verheul@t-diel.nl en 06-54696691. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Tjitske Visser of Marijke Baron, HR-medewerkers, via infoHRM@8ktd365.nl.

Wanneer hier aanleiding toe is, kunnen we je vragen deel te nemen aan een assessment.

Ten slotte kan het zijn dat we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je vragen.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!  


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Wanne Verheul Teamleider Sociaal Domein
06-54696691
w.verheul@t-diel.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
HRM
06-48170653
infohrm@8ktd365.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.042458@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 07-03-2021 binnen zijn.

Solliciteer