Terug naar vacatures

Medewerker Salarisadministratie

gemeente Heerenveen

Benodigde opleiding: MBOplus 

Dienstverband: Vast/Parttime 

Aantal uren per week: 32

Gepubliceerd op : 07-04-2021

Sluitingsdatum : 21-04-2021

Salarisadministrateur

Voor 32 uur per week

Dankzij jouw administratieve vaardigheden, jouw kritische en frisse blik op het proces van de salarisadministratie ben je een aanwinst voor het team P&O. Je denkt mee in mogelijkheden en oplossingen en hebt zo een positieve impact.

Je functie

Als salarisadministrateur is het personeel- en salarissysteem van ADP jouw aandachtsgebied. Vanuit dat systeem betalen wij onze medewerkers en halen wij veel managementinformatie. In dit systeem voer je salarismutaties in die je ook controleert van de collega salarisadministrateur. Je draait en sluit zelfstandig de maandelijkse salarisrun af. Je draagt zorg voor tijdige afdrachten aan externe partijen en je verzorgt de aansluiting tussen de salarisadministratie-en de financiële administratie.

Daarnaast hou je je bezig met het beantwoorden van reguliere P&O vragen aan zowel leidinggevenden als medewerkers over bijvoorbeeld arbeidsvoorwaarden en cao-regelingen. Dit doe je telefonisch, per mail of face to face. Je werkt hierbij nauw samen met de adviseurs P&O en de P&O administratie. Daarnaast denk en werk je team en afdeling overstijgend met onder andere het team financiën en de afdeling ICT.

Op verzoek haal je managementinformatie uit ADP, zoals het uitdraaien van formatie- en bezettingsoverzichten en ziekteverzuimgegevens. Daarnaast ben je nauw betrokken bij het opstellen van de personeelsbegroting.

Je nieuwe team

Het team P&O is onderdeel van de afdeling Organisatie & Communicatie en bestaat uit 15 personen die een administratieve of adviserende functie uitoefenen. We gaan op een open en informele manier en met de nodige humor met elkaar om. En we staan echt voor elkaar klaar. Je voelt je meteen welkom, ga daar maar vanuit!

Het team heeft tot doel het management te adviseren en te ondersteunen bij het ontwikkelen, in-en uitvoeren van het integraal personeels-en organisatiebeleid.

Specifieke uitdagingen voor het team voor de komende periode zijn o.a.:

  • de verdere ontwikkeling en implementatie van de HRM-visie;
  • het ontwikkelen van duurzaam inzetbaarheid beleid;
  • het opstellen van een actueel personeelshandboek (arbeidsvoorwaarden, beleid en instructies);
  • het investeren in arbeidsmarktcommunicatie;
  • het verbeteren en implementeren van HR-processen.

Het team is zelf ook volop in beweging door de zogenaamde ‘doorontwikkeling’ van het team. De dienstverlening en bedrijfsvoering wordt geoptimaliseerd en (nog) beter afgestemd op de organisatie. Voor jou als nieuwe collega ligt er een mooie uitdaging om hier op inhoud (bij het verbeteren en implementeren van de HR-processen) en als teamlid een bijdrage aan te leveren! 

Ons aanbod

In deze functie krijg je de vrijheid om je eigen initiatieven in te zetten en je optimaal te ontwikkelen.

Er gebeurt veel, wat afwisseling geeft in je werk. Je collega's zijn gezellig en helpen je graag

verder. We hebben een buitengewoon goede cao, dus:

  • je salaris bedraagt maximaal € 3.591 bruto per maand, bij een 36-urige werkweek (schaal 8);
  • je krijgt een Individueel KeuzeBudget (IKB), van 17,05% van je bruto salaris, zodat jij je eigenarbeidsvoorwaarden kunt kiezen;
  • je bouwt een goed pensioen op via het ABP.

De arbeidsovereenkomst is eerst voor de duur van 1 jaar. Bevalt het van beide kanten? Dan krijg je een vast contract.

Je profiel

Kennis en ervaring

  • mbo+ werk-en denkniveau;
  • een PDL is een vereiste, de verdiepende VPS is een pré;
  • relevante en ruime werkervaring op het gebied van salarisadministratie, bij voorkeur opgedaan bij een gemeente of andere overheidsorganisatie;
  • kennis van de rechtspositionele regelingen van de gemeente en ervaring met het personeelsinformatiesysteem ADP is een grote pré;
  • digitale oriëntatie en bekend met Office365.

Competenties

Voor deze functie zijn we op zoek naar een teamlid die een goed gevoel voor cijfers heeft. Een teamlid die nauwkeurig en zelfstandig werkt en integer, klantvriendelijk en proactief is. Je brengt energie mee en hebt passie voor de salarisadministratie. Jouw werkwijze kenmerkt zich door eigenaarschap en je voelt je verantwoordelijk voor je werk. Je vindt het leuk om actief mee te werken aan de ontwikkelingen binnen het team, je bent hierin vernieuwend en neemt initiatief. Je wordt er enthousiast van om de bestaande werkprocessen te optimaliseren en daarmee onze dienstverlening naar een volgend niveau te tillen. Je draagt uit dat je trots bent om voor deze gemeente en het team P&O te werken.

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie bel dan met Anne-Meyn Hasz, teamleider P&O, 06 18572694. Wil je meer weten over de procedure, neem dan contact op met Rosa Ambachtsheer, adviseur P&O. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06 34089007.

Goed om te weten:

  • De vacature wordt gelijktijdig in-en extern bekend gemaakt. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.
  • Een persoonlijkheidstest (big five) maakt onderdeel uit van de wervingsprocedure.
  • Voor deze functie is bij indiensttreding een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

Heb je interesse?

Stuur dan uiterlijk woensdag 21 april 2021 een reactie. De sollicitatiegesprekken vinden (in teams) plaats op woensdagochtend 28 april 2021.


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.043231@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 21-04-2021 binnen zijn.

Solliciteer