WERKEN IN FRIESLAND GESLOTEN

Werken in Friesland is gesloten vanaf vrijdagmiddag 22 december (vanaf 12.00 uur) tot 2 januari. Tijdens deze periode zijn wij telefonisch niet bereikbaar en worden mails niet in behandeling genomen. Heb je (technische) vragen over ons vacaturesysteem of Dynamisch Aankoop Systeem? Dan kun je contact opnemen met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92.

Andere vragen of aanvragen voor toelating tot de categorieën in ons Dynamisch Aankoop Systeem, worden op 2 januari weer in behandeling genomen.

Terug naar vacatures

Senior Casemanager / Vergunningverlener bouw

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Gepubliceerd op : 28-02-2024

Binnen het Team Vergunningen zijn wij op zoek naar een:

Senior Casemanager/Vergunningverlener Bouw 32-36 uur

Als Casemanager is geen dag hetzelfde. Het ene moment ben je in overleg met een architect over een nieuwbouwplan, vervolgens ben je bezig met de behandeling van een aanvraag voor een conceptaanvraag of een omgevingsvergunning. Tussendoor adviseer je inwoners over de mogelijkheden om (vergunningsvrij) te bouwen. Uiteraard heb je bij dit alles oog voor de ontwikkelingen en regelgeving op het gebied van de nieuwe Omgevingswet. Je werkt nauw samen met Team Ontwikkeling en Advies Ruimte, Toezicht Handhaving en Veiligheid en de afdelingen Beheer van beide organisaties.

Wat ga je doen?

Als Casemanager/ Vergunningverlener Bouw toets je de plannen zowel inhoudelijk aan het omgevingsplan (ruimtelijk) als technisch aan het Besluit Bouwwerken Leefomgeving (BBL).

Je stuurt en bewaakt het proces van vergunningverlening en bent daarbij de spil tussen initiatiefnemer, adviseurs en belanghebbenden. Je coördineert het proces, bewaakt termijnen en stelt de omgevingsvergunning op. Daarnaast ben je als Casemanager verantwoordelijk voor:

  • Verzorgen van de intake en de eerste verkenning ruimtelijke initiatieven van initiatiefnemers particulieren, bedrijven of organisaties;
  • Advies geven aan initiatiefnemers en integraal advies geven over niet-complexe initiatieven;
  • Advies opvragen bij interne adviseurs en ketenpartners over niet- complexe initiatieven;
  • Toepassen van Besluit Bouwwerken Leefomgeving (BBL)en bijbehorende regelgeving;
  • Bijdrage leveren aan het behandelen van zienswijzen, bezwaar- en beroepsprocedures door de juridische medewerkers.
  • Verbeteren van processen en actief meedenken bij het implementeren van de Omgevingswet;

Gemeente Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel iets voor jou?

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken samen in een werkmaatschappij. Dat gaat per 1-1-2025 veranderen. Dan gaan beide gemeenten zelfstandig verder. Het jaar 2024 is daarom een uitdagend jaar, ook voor de medewerkers. Het werk gaat gewoon door, projecten wachten niet en ook onze inwoners rekenen op ons. Samen moeten we het doen en daar gaan we voor. Daarom zijn wij op zoek naar medewerkers met lef. Zie jij ook de uitdaging? Dan nodigen wij jou uit om te solliciteren.

Wat bieden wij jou?

Naast een gezellig team waarbij we aandacht hebben voor elkaar krijg je ook nog:

  • Een salaris van minimaal €3.317,- en maximaal €4.752,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 9);
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%;
  • Een groot trainingsaanbod binnen onze eigen 8KTD-Akademy;
  • Naast 144 vakantie-uren op jaarbasis nog eens 50,4 extra vakantie-uren bij een fulltime dienstverband.

Ben je enthousiast?

Voor inhoudelijke vragen over de vacature kun je contact opnemen met Patrick van der Ven, teamleider Vergunningen via p.vanderven@achtkarspelen.nl of 06-46171270. Voor andere vragen zijn Gea van der Bij en Nelleke Hollenga te bereiken via recruitment@achtkarspelen.nl.

Er is geen sluitingsdatum, de vacature staat open totdat wij een geschikte kandidaat gevonden hebben.

We kijken uit naar je reactie!


Solliciteer direct