Terug naar vacatures

Senior Financeel Medewerker

gemeente Harlingen

Benodigde opleiding: HBO 

Dienstverband: Tijdelijk/Parttime 

Aantal uren per week: 32

Gepubliceerd op : 09-07-2021

Sluitingsdatum : 08-08-2021

Wie zijn wij?
De gemeente Harlingen is een zelfstandige, compacte gemeente in een veranderende maatschappij. Dat vraagt een andere manier van werken. Wij zijn niet meer de aanbodgerichte organisatie van vroeger maar werken naar een vraaggerichte, klantgerichte organisatie. Je komt werken in een deskundig team met een informele sfeer, waarbij flexibiliteit en professionaliteit hoog in het vaandel staan.

Wat ga je doen?
Als allround Senior Financieel Medewerker krijg je te maken met een breed scala aan financiële beleidsvraagstukken, maar ben je ook eindverantwoordelijk voor de correcte verwerking in- en de juiste uitvoering van de administratieve processen.  Je houdt je bezig met het beheren en optimaliseren van de financiële informatievoorzieningen binnen de gemeente. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekening en de verdere uitvoering daarvan, hebt contact met de accountant en geeft het bestuur en collega’s advies over de P&C cyclus en documenten. Ook  draag je bij aan versterking op het gebied van interne beheersing en interne controle. Je signaleert werkinhoudelijk financieel-administratieve vraagstukken en ondersteunt de medewerkers van de financiële administratie bij het oplossen hiervan.

Jij bent het manusje van alles, waarbij de meer complexe en diepgaande omvattende werkzaamheden jou niet onbekend zijn, maar je ook geen moeite hebt met het verrichten van boekhoudkundige invoer- en controle werkzaamheden.

Dit ben jij:
Ben jij analytisch, flexibel, communicatief vaardig en niet bang om op de voorgrond te treden? Heb jij ervaring met allerlei vraagstukken op het gebied van financiën en weet jij deze ook goed op anderen over te brengen? Ben je daarnaast niet vies van je mouwen opstropen? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Functie-eisen
Je hebt een HBO opleiding richting finance of accounting afgerond en kent de BBV en de Gemeentewet. Kennis van fiscale wetgeving (BTW/BCF & VPB) & Key2Financien is een pré. Jaarrekeningen opstellen is jou niet onbekend met jouw boekhoudkundige achtergrond. Onder tijdsdruk werken is voor jou geen probleem en samenwerken zit in je bloed. Je hebt een oplossingsgerichte en proactieve werkhouding en bent gewend om  flexibel te werken! Daarnaast weet jij je goed te bewegen in een politiek-bestuurlijke omgeving.

Wat bieden wij jou?

  • Jij krijgt een tijdelijk contract van een jaar met uitzicht op een vast contract.
  • Jouw aanstelling vindt plaats in salarisschaal 10A, wat een salaris van minimaal €3.277,= en       maximaal €4.831,= bruto op basis van 36-urige werkweek betekent.
  • Daarnaast kun je rekenen op prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een IKB (individueel keuzebudget) van 17,85% van je bruto maandsalaris, ABP-pensioen, collectieve ziektekostenverzekeringen, bedrijfsfitness en korting op verzekeringen.

De briefselectie vindt plaats in week 32 en de sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdagochtend 25 augustus. 


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Wiebren Wijma Teamleider
0517492187
w.wijma@harlingen.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Linda Nicolai HR-Adviseur
0613634755
l.nicolai@harlingen.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.044976@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 08-08-2021 binnen zijn.

Solliciteer