Terug naar vacatures

senior Marktmeester

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: MBOplus 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 21-09-2022

Sluitingsdatum : 05-10-2022

Súdwest-Fryslân, een gemeente met ruim 89.000 inwoners en omvat zes van de elf Friese steden. Weidse vergezichten en open ruimte, met daar tussenin steden en dorpen die hun rijke culturele en monumentale historie koesteren. Qua oppervlakte de grootste gemeente van Nederland.

Binnen de gemeente Súdwest-Fryslân worden meerdere week- en jaarmarkten en kermissen gehouden. De gemeente streeft naar het aantrekkelijk houden en verder opwaarderen van onze markten zodat de markten een levendige, gezellige en veilige ontmoetingsplaats is en blijft tussen marktkooplieden en consumenten. Als goed gastheer wil zij zichtbaar en benaderbaar zijn voor de ondernemers en de bezoekers van de markten. Ben jij die stevige en enthousiaste Marktmeester die wij zoeken?

Wat ga jij doen?

Samen met de beleidsafdeling en de parttime junior marktmeester zal de senior marktmeester/kermismeester meedenken over en uitvoering geven aan de verdere opwaardering en uitbreiding van de weekmarkten. De marktmeester is daarin als gastheer/gastvrouw HET gezicht en de spreekbuis van de gemeente richting ambulante ondernemers en bezoekers. Het faciliteren van deze ondernemers, het voeren van acquisitie voor een levendige, gevarieerde en hedendaagse markt, het verplaatsen van de markt in Sneek, het in goede (juridische) banen leiden van strubbelingen onderling of met ondernemers van de binnenstad zijn belangrijke taken voor de marktmeester. Om hier goed invulling aan te kunnen geven is een goede afstemming nodig met de vergunningverleners, de juridisch specialisten, accountmanagers, economische zaken en beleid.

Taken

De belangrijkste taken van de senior marktmeester zijn:

  • uitvoering geven aan het beleid en de marktverordening met als doelstelling het creëren van de juiste randvoorwaarden voor het tot stand brengen en in standhouden van levendige, aantrekkelijke, hoogwaardige en aansprekende week- en jaarmarkten;
  • begeleiding, toezicht en procescoördinatie bij de organisatie van jaarmarkten en kermissen (o.a. Sneekweekkermis) per jaar. Dit omvat onder andere het plaatsen van advertenties, de informatievoorziening, het maken van de selectie en indeling, toewijzen plaatsen, toezicht en beheer waaronder financieel beheer, het opmaken van rapportage voor verantwoording en evaluatie;
  • het verzorgen van tijdige en heldere communicatie tussen enerzijds de gemeente en anderzijds de marktkooplieden, kermisexploitanten, bezoekers van markt en kermis, overige ondernemers en stakeholders. De marktmeester is het eerste aanspreekpunt met betrekking tot de week- en jaarmarkten en kermissen;
  • het proactief volgen en inspelen op ontwikkelingen, nieuwe trends en ontstane kansen binnen de week- en jaarmarkten en kermissen;
  • het mee invulling geven aan de totstandkoming van het beleid en de verordeningen op het gebied van markten en standplaatsen, je geeft hierbij adviezen over de wijze waarop de uitvoering in het beleid verbeterd kan worden;
  • het proactief sturen op en coördineren van de orde en veiligheid van de markten door middel van het inzetten van de juiste interventies en waar nodig het inschakelen van externe partijen;
  • verantwoordelijk voor het beheer van het marktterrein, zoals afbakening, stroomvoorziening, plaatsen van vaste standhouders en dagplaatsvergunninghouders, uitvoering geven aan de wegsleepverordening e.d.;
  • instrueren en begeleiden van de junior marktmeester over de werkzaamheden in de dagelijkse praktijk.

Wat vragen wij?

  • Je bent iemand die een relevante opleiding Marktmeester op MBO+/HBO niveau heeft met de nodige juridische bagage of gelijkwaardig en daarnaast ruime ervaring heeft met bovengenoemde taken;
  • Wij zoeken een stevige persoonlijkheid die de dynamiek op de diverse markten en kermissen goed aanvoelt en daarop kan inspelen;
  • je bent in staat om adequaat diverse communicatie-, contactuele- en interventietechnieken in te zetten om de markten vlekkeloos te laten verlopen;
  •  Je bent een teamspeler die gemakkelijk kan schakelen met verschillende collega’s vanuit vergunningverlening, openbare orde en veiligheid en economische zaken;
  • Je bent een coach en gesprekspartner voor de junior marktmeester;
  • Als marktmeester heb je geen bezwaar tegen variabele werktijden en ben je bereid buiten de normale kantooruren en op zaterdagen werkzaamheden te verrichten;
  • Je bent betrokken, flexibel, klant- en resultaatgericht en nauwkeurig;
  • Je bent in het bezit van het rijbewijs B.

Wij bieden

  • een functie ingedeeld in het generieke functieprofiel medewerker beleidsuitvoering II  waaraan een salaris is verbonden van minimaal € 2.581,- (minimum van aanloopschaal 8)  en maximaal € 4.208,- bruto per maand (maximum van functieschaal 9) bij een volledig dienstverband;-
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een vrij besteedbaar budget van 17,05% via Individueel Keuze Budget (IKB) en  opleidingsmogelijkheden;
  • een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met de intentie om die arbeidsovereenkomst bij wederzijds goed bevallen om te zetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

De standplaats is in Sneek.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Gerbrand Kazemier via de mail: g.kazemier@sudwestfryslan.nl

Je sollicitatiebrief met je motivatie en cv kun je tot en met 5 oktober 2022 via de mail sturen naar sollicitatie@sudwestfryslan.nl onder vermelding van vacaturenummer OMG-2022-21


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitatie@sudwestfryslan.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 05-10-2022 binnen zijn.

Solliciteer