Wij zijn gesloten van 23 december tot en met 3 januari!

Let op: tijdens deze periode nemen we geen nieuwe toelatingsverzoeken voor ons DAS in behandeling. Leveranciers die eerder al zijn toegelaten tot de vereiste categorieën, kunnen wel gewoon biedingen uitbrengen. Technische vragen over ons DAS of vacaturesysteem? Neem dan contact op met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92. Meer weten over onze afwezigheid? Kijk dan in de rubriek Nieuws.

Terug naar vacatures

Senior Medewerker Backoffice Burgerzaken

Gemeente Achtkarspelen

Gepubliceerd op : 16-12-2024

Sluitingsdatum : 26-01-2025

Senior medewerker backoffice Burgerzaken | 36 uur

 

Ben jij toe aan een nieuwe stap in een organisatie vol ontwikkeling en wil je je daarbij inzetten voor de samenleving? Bij gemeente Achtkarspelen is dat mogelijk.


Functieomschrijving | Baanbeskriuwing

De Senior medewerker backoffice Burgerzaken is verantwoordelijk voor de inhoudelijke aansturing van de backoffice Burgerzaken. De medewerker houdt zich bezig met de doorontwikkeling van de collega’s binnen het team en vertaalt (landelijke) ontwikkelingen naar werkprocessen en beleid. De medewerker heeft een belangrijke verbindende rol zowel binnen de organisatie, als daarbuiten, en is in veel gevallen het eerste aanspreekpunt voor bijvoorbeeld de teamleider, portefeuillehouder en het college.

 

De functie bestaat uit de volgende taken:

Inhoudelijke aansturing backoffice Burgerzaken

·         Neemt de specialisten backoffice burgerzaken mee in de ontwikkelingen binnen het vakgebied Burgerzaken en vertaalt deze ontwikkelingen naar werkprocessen;

·         Heeft kennis van alle onderdelen binnen het vakgebied Burgerzaken en adviseert de teamleider in de uit te voeren ontwikkelingen;

·         Beheerst alle werkzaamheden die uitgevoerd worden door de specialist backoffice burgerzaken, stuurt collega’s vakinhoudelijk aan en draagt mede zorg voor de ontwikkeling van zelfstandigheid en professionaliteit van de medewerkers;

·         Betrekt daar waar nodig andere teams binnen de organisatie bij de ontwikkelingen, zorgt voor draagvlak en initieert afdeling overstijgende overleggen.

Bedrijfsvoering

·         Is verantwoordelijk voor het opstellen van beleid en verordeningen, zoals bijvoorbeeld het briefadresbeleid of de legesverordening;

·         Draagt zorg voor een passende inroostering van de inzet van de medewerkers;

·         Is binnen en buiten de organisatie het eerste aanspreekpunt bij bijvoorbeeld projecten of (complexe) vraagstukken;

·         Is bevoegd om binnen het mandaat op vakinhoudelijke gronden beslissingen te nemen;

·         Is de contactpersoon van het Babsen-team en regelt alle bedrijfsvoering rondom de Babsen.

 

Projectleider Verkiezingen

•                    Is verantwoordelijk voor de gehele organisatie van de verkiezingen;

•                    Stuurt collega’s van Team Verkiezingen aan en bewaakt de termijnen;

•                    Is aanspreekpunt voor teamleider, portefeuillehouder en overige (externe) betrokkenen;

 

Bedrijfsomschrijving | Bedriuwsbeskriuwing


De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel zijn tot 1 januari 2025 ambtelijk georganiseerd in de gemeenschappelijke Werkmaatschappij 8KTD. Dat betekent dat een groot deel van de ambtenaren nu beide gemeente(besturen) bedient. Het uitdagende proces van ontvlechting en opbouw is gaande. Vanaf 1 januari 2025 gaat de gemeente Achtkarspelen zelfstandig verder.


Wij richten ons op de behoeften van onze inwoners en ondernemers. Dit doen wij door eenvoudig organiseren en dienstbaar en slagvaardig te werken. Wij zijn een betrouwbare, toegankelijke en daadkrachtige gemeente. De sfeer is informeel en open, we zijn hier direct in de omgang. Wat je functie ook is, we zoeken elkaar makkelijk op. Met korte lijntjes krijgen we veel gedaan. En afspraak is afspraak.

We zijn grutsk op onze Fryske taal en identiteit en kijken uit naar de toekomst.

Wie ben jij? | Wa bisto?

 

We verwachten dat je gedreven bent in datgene dat je doet, dat je de kwaliteit van de backoffice op een nog hoger plan kunt brengen, dat je communicatief vaardig bent en dat je inhoudelijk goed bent onderlegd. Tenslotte verwachten we van je dat je in staat bent het belang van de inwoner voorop te stellen, waarbij je de menselijke maat, binnen de kaders van de wet, kunt toepassen.

 

Wat vragen wij verder van je?

·         HBO+ werk- en denkniveau

·         Relevante opleidingen en cursussen op het gebied van de BRP en de Burgerlijke Stand

·         Beheersing van de Engelse en Friese taal is een pré

 

Arbeidsvoorwaarden | Wat krijsto fan ús?

 

Bij gemeente Achtkarspelen is het plezierig werken. Bovendien hebben we aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:

  •          Bruto maandsalaris op basis van fulltime dienstverband: € 3.602,00 - € 5.313,00 (functieschaal 10, cao Gemeenten, salarispeil: 1-10-2024);

  •          Flexibele werktijden en de mogelijkheid om gedeeltelijk van uit huis te werken;

  •          27 vakantiedagen op basis van fulltime dienstverband (28 vakantiedagen per 1-1-2025);

  •          Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris, extra verlofuren, en deelname aan de pensioenregeling bij het ABP.


Meer informatie vind je op: Onze arbeidsvoorwaarden | Gemeente Achtkarspelen

We vinden jouw ontwikkeling en groei belangrijk. Daarom zetten wij een ontwikkelassessment in. De uitkomsten hiervan worden opgevolgd met passende training en coaching.

 

Samen de schouders eronder! | Mei-inoar trochpakke!

 

Ben jij ondernemend, makkelijk in contact en wil jij met ons de schouders eronder zetten om de organisatie verder te ontwikkelen? Zet die stap en neem contact met ons op!

 

Heb je vragen over de functie? Neem gerust contact op met René van der Kooy, teamleider via 0511-548643 en r.vanderkooy@achtkarspelen.nl. Voor overige vragen kun je mailen naar recruitment@achtkarspelen.nl.

 

Solliciteren kan tot en met 26 januari 2025 via Werken bij de gemeente | Gemeente Achtkarspelen

 

Ten slotte vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.


Solliciteer direct