WERKEN IN FRIESLAND GESLOTEN

Werken in Friesland is gesloten op woensdag 12 juni i.v.m. het jaarlijkse teamuitje. Wij zijn telefonisch niet bereikbaar en mails worden niet in behandeling genomen. Heb je (technische) vragen over ons vacaturesysteem of Dynamisch Aankoop Systeem? Dan kun je contact opnemen met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92.

Andere vragen of aanvragen voor toelating tot de categorieën in ons Dynamisch Aankoop Systeem, worden op 13 juni weer in behandeling genomen.

Terug naar vacatures

Senior Medewerker Grootboek

gemeente Heerenveen

Benodigde opleiding: MBO+

Dienstverband: Vast/Parttime

Aantal uren per week: 28

Gepubliceerd op : 04-06-2024

Sluitingsdatum : 16-06-2024

Ben jij een alleskunner op financieel gebied met oog voor detail?

Vind je het leuk om verantwoordelijk te zijn voor een breed scala aan taken die de balans beheersen en administratief afhandelen? Heb je ervaring met kredieten, begrotingswijzigingen en grootboekbeheer? En ben je daarnaast ook nog eens vernieuwend en toekomstgericht? Lees dan snel verder, want dan zijn we op zoek naar jou!

Je functie

Bij de senior medewerker grootboek ligt de nadruk op de beheersing en administratieve behandeling van alle zaken omtrent de balans, zoals het aanmaken van kredieten, verwerken van begrotingswijzigingen en het beheer van het grootboek. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het debiteuren- en crediteurenproces, bankzaken, tussenrekeningen en het deurwaardersproces. Je taken bestaan uit:

  • Debiteurenbeheer: reguliere invorderingswerkzaamheden en regelen van het deurwaardersproces.
  • Aanmaken en onderhouden van stamgegevens in het financieel systeem, zoals het aanmaken van grootboekrekeningen, kostensoorten, crediteurenrelaties en het verwerken van mutaties in kredietbeheerders en budgethouders.
  • Controle en accorderen van aanslagen gemeentelijke belasting en waterschapsbelasting.
  • Verwerken van begrotingen en begrotingswijzigingen.
  • Controleren en opstellen van saldoverklaringen van verschillende tussenrekeningen.
  • Controle op en aangifte van BTW, BCF en dividendbelasting.
  • Aanleveren van informatie voor de accountant bij de jaarrekening en interim-controle.
  • Overige werkzaamheden zoals memoriaalboekingen, gebruikersbeheer banken, opstellen van jaarlijkse nota’s, controle op aanslagen gemeentelijke belasting en ondersteuning van de medewerkers grootboek.

Je nieuwe team

Het team financiën & auditing is onderdeel van de afdeling Belastingen, Financiën en Juridische zaken (BFJz) en bestaat uit ongeveer 20 personen, die een administratieve, adviserende en beleidsmatige functie uitoefenen. In ons team dragen we zorg voor het juist, tijdig en volledig verwerken van alle financiële gegevens. We gaan op een open en informele manier met elkaar om en hebben de nodige humor. We staan echt voor elkaar klaar en je zult je meteen welkom voelen. Ga daar maar vanuit!

De afdeling BFJz heeft voor de komende jaren stevige ambities. We zien de wereld om ons heen snel veranderen en daar willen we bij zijn! Efficiënte en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening leveren is hierbij het doel. Dit om proactief te zijn in onze ondersteuning, maar ook om onszelf als professionals in ons vakgebied te blijven ontwikkelen. Zo lopen er allerlei projecten om het fundament van onze en processen te vereenvoudigen en de kwaliteit te verbeteren. We zetten maximaal in op digitalisering.

Je profiel

Als gemeente gaan wij Samen voor Goud. Wij zoeken daarom een collega die gemotiveerd is om onze gemeente en ons team beter te maken, samen met collega's, inwoners en ondernemers. Voor deze functie vinden wij het belangrijk dat je de volgende kennis en ervaring meebrengt.

Kennis en ervaring

  • Minimaal MBO+ werk- en denkniveau op financieel gebied.
  • Vakkennis, zoals kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).
  • Ervaring met geautomatiseerde processen, in het bijzonder Key2Finance en Excel.
  • Ervaring met financieel-administratieve werkzaamheden is een pré.

Competenties

  • Goede analytische vaardigheden.
  • Zelfstandig kunnen werken.
  • Resultaatgericht en proactief.
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

Ons aanbod

Wij bieden je betekenisvol werk waarin je veel vrijheid krijgt. Daarnaast krijg je bij ons volop mogelijkheden om jezelf inhoudelijk en persoonlijk te ontwikkelen. Je gaat aan de slag in een hecht team waar altijd een vakgenoot is met wie je kunt sparren. We hebben een goede cao.

Je arbeidsvoorwaarden bestaan uit:

  • Een salaris van maximaal € 4244,- bruto per maand, bij een 36-urige werkweek (schaal 8)
  • Een Individueel KeuzeBudget (IKB), van 17,05% van je brutosalaris. Met het IKB kun je een deel van de arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je keuzes die bij jou passen. Denk hierbij aan de maandelijkse uitbetaling van je vakantiegeld, extra verlof kopen of je reiskosten met fiscaal voordeel uit laten betalen.
  • Je bouwt een goed pensioen op via het ABP.
  • De mogelijkheid om flexibel te werken op kantoor en thuis.

De arbeidsovereenkomst is eerst voor de duur van 1 jaar. Bevalt het van beide kanten? Dan krijg je een vast contract. 

Over de gemeente Heerenveen

Sporthoofdstad van het Noorden, economische motor van de provincie. Maar ook gemeente van 21 dorpen, weidse vergezichten en unieke natuur. Een gouden plak waar stad en platteland elkaar ontmoeten. Met ruim 50.000 inwoners is Heerenveen één van de grotere gemeenten van Friesland. Eigenzinnig en creatief; dynamisch en ambitieus. Een gemeente vol kwaliteiten, maar ook vol uitdagingen. Samen met inwoners en ondernemers bouwen zo’n zeshonderd professionals aan een leefbaar, veilig en duurzaam Heerenveen. Hierin gaan we elke dag samen voor goud. 

Goed om te weten:

  • Voor deze functie is bij indiensttreding een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.
  • Voor de gemeente Heerenveen is diversiteit en inclusie belangrijk. Wij zijn nieuwsgierig naar jouw drive voor deze positie. Voel je te allen tijde welkom om te solliciteren, ongeacht culturele of demografische afkomst, gender of geaardheid.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 25 juni in de middag, we willen je vragen hier mee rekening te houden.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Jörg Schlunke
0650690892
j.schlunke@heerenveen.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Niels Dijkstra Adviseur P&O

n.dijkstra@heerenveen.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.070866@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 16-06-2024 binnen zijn.

Solliciteer