Terug naar vacatures

Senior salarisadministrateur

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: MBOplus 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 17-11-2022

Sluitingsdatum : 18-12-2022

Heb jij het lef om als senior salarisadministrateur onze verloning te organiseren?

Wat ga je doen?
Als senior salarisadministrateur verzorg jij straks, samen met jouw team, de verloning van ongeveer 1100 medewerkers van de Gemeente Súdwest-Fryslân.  Echt een kolfje naar jouw hand, net als de uitdaging om verder te gaan bouwen aan de optimalisering van onze E-HRM processen. Geen sinecure, want wij zijn als organisatie volop in ontwikkeling en er zijn talloze onderwerpen waar jij je als specialist in kunt verdiepen en onderscheiden. Wij geven je daarin graag de ruimte en dagen je met een knipoog graag uit om onze reputatie van foutloze salarisruns hoog te houden.

Als senior salarisadministrateur sta je midden in de gemeentelijke organisatie en heb je te maken met alle vraagstukken die het vakgebied raken. Uiteraard sta je er niet alleen voor en werk je intensief samen met je beide enthousiaste collega’s, die net als jij de lat graag hoog leggen. Binnen het team ben jij het aanspreekpunt en ben je de sparringpartner voor onze interne specialisten op het gebied van financiën, arbeidsvoorwaarden en functioneel beheer. Verder onderhoud je de functionele contacten met accountants, externe instanties (UWV, belastingdienst en het ABP) en ADP Workforce dat we recent in gebruik hebben genomen.   

Jij geeft richting aan het team en voert de regie over de volledige salarisverwerking van A tot Z en alles wat daar bij komt kijken. Van het draaien van de salarisrun, de verwerking van de WKR en WNT, het aanleveren van managementinformatie tot het verzorgen van de personeelsbegroting of het testen van nieuwe functionaliteiten in het HR systeem. Ook leggen we de eindverantwoordelijkheid voor de controles graag bij jou neer, want we weten dat die daar in vertrouwde handen is.

 Wat bieden wij?

  • een uitdagende functie bij de leukste gemeente van Fryslân, waarin jij het verschil kunt maken en alle ruimte krijgt om je expertise verder uit te bouwen;
  • een jaarcontract met de expliciete intentie om aansluitend een vast contract aan te gaan bij goed functioneren;
  • een prima salaris tot maximaal € 4.208,- bruto per maand (schaal 9) bij een volledig dienstverband, exclusief de opbouw van 17,05% individueel keuzebudget (IKB);
  • het individueel keuzebudget is vrij besteedbaar en kan bruto worden uitgekeerd of worden aangewend voor fiscaal gunstige doelen (uitruil woon/werk, bedrijfsfitness, fiets, vakbond of het kopen van extra verlof);
  • uitstekende secundaire en flexibele arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding woon/werk of vergoeding openbaar vervoer, pensioenregeling bij ABP, aanvullende collectieve AO verzekering,
  • flexibele werktijden en de mogelijkheid en faciliteiten om, als het werk dat toelaat, thuis te werken (laptop, telefoon, I-pad en inrichting thuiskantoor);
  • wil je jezelf ontwikkelen of heb je loopbaanvragen? Ons Leerhuis en Werkplaats zijn er om jou te helpen in jouw (loopbaan) ontwikkeling;

Jouw profiel
Als specialist en teamspeler neem je graag het initiatief en sta je voor een professionele en oplossingsgerichte dienstverlening. Jij krijgt er energie van om binnen het team de lijnen uit te zetten, vanuit je expertise waarde toe te voegen en je kennis te delen. Uiteraard beschik je over uitstekende communicatieve en analytische vaardigheden. Je volgt de ontwikkelingen op je vakgebied, herkent de grote lijnen en trends en kunt die ook praktisch vertalen naar de salarisadministratie.

  • Je hebt een MBO/HBO werk- en denkniveau, een PDL diploma en actuele kennis van het vakgebied (bij voorkeur ook van gemeentelijke arbeidsvoorwaarden en – regelingen);
  • je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als (senior) salarisadministrateur binnen een professionele organisatie;
  • je maakt je systemen makkelijk eigen (wij werken met ADP Workforce), levert altijd kwaliteit als het gaat om managementrapportages en snapt het belang van foutloze salarisbetalingen;
  • je hebt een goed gevoel voor humor, staat je mannetje/vrouwtje en bent makkelijk toegankelijk voor je collega’s;
  • met jouw teamspirit, leergierige- en nieuwsgierige houding werk je samen met ons aan de voortdurende doorontwikkeling van ons team.

Gemeente Súdwest-Fryslân
Súdwest-Fryslân, een gemeente met ruim 89.000 inwoners en zes van de elf Friese steden. Weidse vergezichten en open ruimte, met daar tussenin steden en dorpen die hun rijke culturele en monumentale historie koesteren. Súdwest-Fryslân is een ambitieuze en slagvaardige gemeente die zich richt op de mogelijkheden en krachten van de gemeente en haar inwoners. Wij hebben ambities en willen onze diensten zo optimaal mogelijk uitvoeren met collega’s die met plezier hun werk doen.

Onze organisatie bestaat uit 4 grote dienstverleningsketens gericht op Ruimte, Sociaal Domein, Omgeving en Klantcontacten en onze programma-organisatie Ontwikkelen. De ketens en Ontwikkelen worden ondersteund door Bedrijfsvoeren. Bedrijfsvoeren bevat 8 expertise teams, waarvan HR één is.

Team HR
Ons team bestaat uit 25 medewerkers en is onderverdeeld in de vakgebieden beleid, advies en dienstverlening. HR dienstverlening verzorgt onder andere iedere maand voor circa 1100 personen voor 2 werkgevers de verloning. Wij zijn goed in verbinding met elkaar en hebben een sterke drive om samen te bouwen aan onze missie; een krachtige organisatie met krachtige professionals zodat we samen onze dienstverlening aan de “mienskip” waar kunnen maken.

In ons team staat de doorontwikkeling van het integrale HR beleid gericht op duurzame inzetbaarheid, de digitalisering van onze HR processen/-instrumenten en investeren in gelijkwaardig samenwerken met de ketens centraal.

Solliciteren
Ben jij de senior salarisadministrateur die wij zoeken? Dan kijken we uit naar jouw reactie en gaan we graag met je in gesprek. Stuur je sollicitatie voor maandag 19 december 2022 naar sollicitatie@sudwestfryslan.nl onder vermelding van het vacaturenummer HR-2022-6.

Eerst meer informatie? We vertellen je graag meer over deze leuke functie. Neem gerust even contact op met Mark Kwant, HR adviseur met als specialisme recruitment en arbeidsmarktcommunicatie, via 06-28969900 of stuur een email naar m.kwant@sudwestfryslan.nl. Langskomen voor een kop koffie kan natuurlijk ook altijd.

Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitatie@sudwestfryslan.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 18-12-2022 binnen zijn.

Solliciteer