Terug naar vacatures

Specialist Burgerzaken

gemeente Waadhoeke

Benodigde opleiding: MBO 

Dienstverband: Vast/Parttime 

Aantal uren per week: 28

Gepubliceerd op : 28-06-2021

Sluitingsdatum : 08-08-2021

Wij zijn Waadhoeke

Waadhoeke telt bijna 47.000 inwoners, veertig dorpen en buurtschappen en één stad. Waadhoeke staat dichtbij de mensen. Met korte lijnen naar het bestuur en de dienstverlening dichtbij. Dit betekent dat we erop uit gaan, in contact met onze omgeving en inwoners. 

Werken bij Waadhoeke

Bij Waadhoeke zijn medewerkers talentvolle professionals. Samen onderzoeken we, gaan we in gesprek, zoeken oplossingen en werken we buiten de gebaande paden. We maken gebruik van elkaars competenties. Wij hebben hart voor ons werk, zijn integer en betrouwbaar. We werken resultaatgericht en doen dat vooral door samen te werken. Wij krijgen verantwoordelijkheid en wij staan voor elkaar en voor de organisatie.

Waadhoeke is een jonge, aantrekkelijke en innovatieve gemeente, geen dag is hetzelfde. Er is ruimte voor initiatief en ontwikkeling. Met een goede combi voor werk en privé. We hanteren flexibele werktijden en werkplekken. Je komt terecht in een moderne werkomgeving en we bieden een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden. Want jij bent van groot belang voor het succes van Waadhoeke!

De gemeente Waadhoeke, afdeling Publiekscentrum, is op zoek naar een:

Specialist Burgerzaken

28 uren per week

Publiekscentrum

De afdeling Publiekscentrum werkt met een duidelijke focus op de klant en het vanuit een breed dienstverleningspakket leveren van producten en diensten aan burgers, instanties en bedrijven.

Wat zijn je kerntaken?

  • Je behandelt, beoordeelt en toetst de specialistische en complexe 1e lijns aanvragen en verzoeken op diverse aan burgerzaken gerelateerde terreinen: met name op het gebied van de Basisregistratie Personen (BRP) en naturalisatie/optie.
  • Adviseert over -en voert het beleid uit op het gebied van burgerzaken.
  • Je (mede-)organiseert de verkiezingen.
  • Voert complexe mutaties uit, doet correcties en controles in de BRP.
  • Verzamelt en beheert gegevens voor beleidsuitvoering.
  • Bewaakt de verschillende uitvoeringsprocessen en -procedures.
  • Bewaakt de wettelijke termijnen van de afhandeling van aanvragen.
  • Signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
  • Ook het verzorgen van educatie (in brede zin) valt binnen deze functiereeks. (coachen van de collega’s).

Wat heb je gedaan?

  • Minimaal een afgeronde MBO niveau 4 opleiding.
  • Opleiding op het gebied van Burgerzaken, zoals een diploma persoons informatiemanagement (BOBZ, voorheen BABZ).
  • Opleiding als BRP specialist.
  • De medewerker heeft aantoonbaar ervaring met de BRP in een soortgelijke functie;
  • Kennis van Burgerzaken processen, handleiding uitvoeringsprocedures en juridische aspecten daarvan;
  • Ervaring met en kennis van Key2- en Centric applicaties burgerzaken.
  • Bekend met de kwaliteitsmonitor.

Wie ben jij?

  • Je werkt nauwkeurig en planmatig.
  • Je bent handig met systemen.
  • Samenwerken past bij jou en bent communicatief vaardig.
  • Onze inwoners zet je op de eerste plaats.
  • Je analytische vermogen is één van je sterkste punten en je bent oplossingsgericht.

Arbeidsvoorwaarden

Afhankelijk van je opleiding en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 3.591,- bruto per maand (schaal 8 bij een 36-urige werkweek). Wij vinden een goede balans tussen werk en privé belangrijk en bieden hiervoor de nodige ruimte. Bij Waadhoeke zijn er ruime mogelijkheden voor thuiswerken en krijg je de ruimte om zelf je werk in te delen. Naast je salaris heb je nog de beschikking over het  Individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% van je bruto jaarsalaris, wat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, fiscaalvriendelijke doelen of extra salaris. Daarnaast zijn de gebruikelijke regelingen conform CAO Gemeenten van toepassing.
 

Solliciteren?

Is je belangstelling gewekt? Solliciteer dan uiterlijk 8 augustus 2021 via Werken in Friesland. De kennismakingsgesprekken zullen op woensdag 18 augustus 2021 plaatsvinden.

Jongeren en mensen met een arbeidsbeperking nodigen we nadrukkelijk uit om op onze vacature te reageren.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Elise Bralts Manager Publiekscentrum
0517 380 380
e.bralts@waadhoeke.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.044743@werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 08-08-2021 binnen zijn.

Solliciteer