Terug naar vacatures

Stedenbouwkundig adviseur

gemeente De Fryske Marren

Benodigde opleiding: WO 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 32-36

Gepubliceerd op : 14-11-2022

Sluitingsdatum : 27-11-2022

Wij zijn De Fryske Marren. Een gemeente van mogelijkheden. Waar je volop de ruimte hebt. Om te ondernemen, te wonen en te werken. De basis van de organisatie bestaat uit 16 deskundige en professionele teams. De directie geeft direct leiding aan 16 teammanagers.

Er werken ongeveer 600 medewerkers bij de Gemeente De Fryske Marren, in 16 verschillende teams met een 4-hoofdige directie daarboven. De slogan van De Fryske Marren is: "Kleurrijk, levendig en noflik"! De Gemeente De Fryske Marren omvat maar liefst 50 dorpen en steden, vele meren, een prachtige omgeving en honderden festivals en evenementen! Het is een prachtige gemeente om te wonen of te recreëren, maar zeker ook om te werken!

Het Team Ruimtelijke Ontwikkeling is een van deze 16 teams en bestaat uit verschillende clusters:

  • Gebiedsontwikkeling
  • Ruimtelijke Ordening
  • Volkshuisvesting
  • Stedenbouw
  • Mobiliteit
  • Economische zaken en Recreatie en Toerisme
  • Duurzaamheid
  • Grondzaken

Het team houdt zich in belangrijke mate bezig met de ontwikkeling van het grondgebied van de Fryske Marren in de meeste brede zin van het woord.

Het cluster stedenbouw werkt aan uiteenlopende ontwerpopgaven en advisering op allerlei schaalniveaus.

Jouw werk

In deze rol ben je stedenbouwkundig ontwerper en adviseur stedenbouw bij initiatieven in de Gemeente De Fryske Marren.

Je bent betrokken bij beleidsontwikkeling op het gebied van ruimtelijke kwaliteit van de stedelijke omgeving, het landelijke gebied en het merengebied.

Je treedt op als vormgever bij vraagstukken in het openbaar gebied en gemeentelijke uitbreidingsplannen. Deze presenteer je en stem je af met verschillende belanghebbenden en overlegpartners.

Je bent creatief, inventief en in staat om de overlap tussen de verschillende projecten te zien. Je kunt een ontwerpopgave en initiatief  integraal beoordelen en deze verder ontwikkelen dan wel adviseren over de ontwikkelrichting.

Je hebt een actieve rol bij de implementatie van de Omgevingswet.

Het betreft een uitdagende, afwisselende medior rol, waarin je écht het verschil kunt maken op het gebied van ruimtelijke kwaliteit!

Jouw rol in ons team

Het vormgeven van haalbare projecten waarbij verschillende doelstellingen tot hun recht komen vormt één van de belangrijkste taken. Als stedenbouwkundig medewerker heb je te maken met verschillende beleidskaders waarbinnen projecten gerealiseerd moeten worden. Hierbij werk je binnen een projectteam. Daarnaast denk je mee bij initiatieven en houdt rekening met vastgestelde kaders of draagt bij aan het ontwikkelen van nieuwe kaders. 

Je werkdag/ werkweek ziet er in hoofdlijnen als volgt uit:

De maandag staat in het teken van overleg met je naaste collega’s. Hierbij bespreek jij verschillende initiatieven. Daarnaast werk je aan een gebiedsanalyse en verkaveling voor een nieuwe woonwijk.

Op dinsdagmorgen geef je een korte presentatie tijdens een overleg met het projectteam. Daarna heb je een bijeenkomst bij de provincie in Leeuwarden over de ruimtelijke kwaliteit in het omgevingsplan. De rest van de dag heb je tijd om je mail bij te werken.

Op woensdagmorgen is er een clusteroverleg stedenbouw. Daarna ga je aan de slag met de werkacties die tijdens het overleg naar voren gekomen zijn. Die middag heb je een afspraak met de  verkeerskundige van de gemeente om projecten over verkeersveiligheid rondom scholen te bespreken. Aan het eind van de middag heb je een inloop over de herstructurering van een woonwijk in Joure.

De donderdag begint vroeg met een opening van een zonneweide ergens in de gemeente. Daarna heb je een kort onderhoud met een recreatieondernemer voor de uitbreiding van zijn camping. Terug in het gemeentehuis heb je een lunch die in het teken staat ‘projectmatig werken’. De rest van de middag is er voor bureauwerk.   

Op de laatste dag van de werkweek heb je een overleg met de manager van team Ruimtelijke Ontwikkeling.

Jouw taken en verantwoordelijkheden

  • Maakt stedenbouwkundige beoordelingen van ingediende ontwerpen.
  • Maakt stedenbouwkundige en landschappelijke (deel)ontwerpen ten behoeve van structuurvisies, stedenbouwkundige plannen en beeldkwaliteitsplannen.
  • Fungeert als ontwerpende schakel tussen het ruimtelijk beleid en de uitvoering ervan
  • Levert een bijdrage aan bestemmingsplannen en bouwplannen.
  • Verzorgt de afstemming met relevante partners op het terrein van stedenbouw en landschap.

Jouw profiel

  • een master-titel in de stedenbouw (TU of Academie van Bouwkunst) of een relevante afgeronde hbo-/wo-opleiding richting stedenbouw of landschapsarchitectuur met aantoonbare stedenbouwkundige ervaring
  • je streeft een goede samenwerking na met alle betrokken partijen
  • je hebt een goed gevoel voor politiek/bestuurlijke verhoudingen
  • je hebt een duidelijke visie op de ontwikkeling en inrichting van ons grondgebied.
  • je beschikt over een helicopterview en bent zelfstandig en pro-actief
  • je neemt een stevige persoonlijkheid mee
  • je beschikt over goede ontwerp- en grafische vaardigheden
  • je hebt een ondernemende, communicatieve en resultaatgerichte werkhouding
  • je beschikt over de vaardigheid om je verhaal zowel in presentaties als in rapportages goed over te brengen
  • je hebt aantoonbare ervaring met Adobe CS (InDesign, Illustrator, Photoshop) en met Autocad en/of Microstation en 3d programma’s.

Ons aanbod

Een functie waar jouw kennis en je vermogen maximaal worden aangesproken!  Veeleisend en verantwoordelijk werk, maar ook interessant en resultaatgericht!

Daarnaast bieden wij:

  1. Een salaris van maximaal € 4.671,00 (schaal 10) op basis van een 36-urige werkweek.
  2. Een contract voor een jaar, dat we daarna - na goed en volledig functioneren - graag omzetten naar een vast contract.
  3. Een Individueel Keuze Budget – bundeling van het vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof – van circa 17,05% van je brutosalaris waarin je keuzes kunt maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen.
  4. Pensioenopbouw bij het ABP.
  5. De keuze om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering.
  6. Wanneer je functie het toelaat, flexibele werktijden en de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken. 

De sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.

Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).

 Meer weten?

Heb je na het lezen van deze vacature vragen over de functie, het team of de sollicitatieprocedure? Stuur dan een e-mail bericht naar Bert Zeeman, teammanager ruimtelijke ontwikkeling, e-mail;  B.zeeman@defryskemarren.nl

Overige informatie

Voor (nieuwe) medewerkers is een verklaring omtrent het gedrag (VOG) vereist.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Bert Zeeman teammanager ruimtelijke ontwikkeling
+31648424302
b.zeeman@defryskemarren.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Antoon Pot Adviseur personeel en organisatie
+31627574557
a.pot@defryskemarren.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.054873@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 27-11-2022 binnen zijn.

Solliciteer