Terug naar vacatures

Tactisch Adviseur Inkoop

gemeente Leeuwarden

Gepubliceerd op : 22-11-2021

Sluitingsdatum : 20-12-2021

Wat ga je doen

Wil jij je talenten inzetten als adviseur inkoop, ben je graag in contact met de organisatie, ben je in het bezit van een gezonde dosis overtuigingskracht en wil je elke dag leren? Het Shared Servicecentrum Leeuwarden (SSC) van de Gemeente Leeuwarden is dan op zoek naar jou!

Samen met je 5 naaste collega’s wordt jij ‘het gezicht van Inkoop’. Je draagt actief bij aan de continu ontwikkeling van de inkoopfunctie in de organisatie. Jij als expert op het gebied van inkoop en aanbestedingen en zet je kennis en kunde, breed in.  Het begeleiden en uitvoeren van (EU-)aanbestedingen hoort bij je takenpakket, naast de rol als adviseur op het gebied van inkoop en aanbesteden.

Werkzaamheden

  • Je bent procesbegeleider bij Europese aanbestedingen (gemeente breed) vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussen in.
  • je handelt de aanbestedingen en inkoopacties af in het aanbestedingsplatform Mercell (Negometrix3);
  • je geeft gevraagd en ongevraagd inkoopadvies.
  • je werkt nauw samen met je collega inkoopadviseurs en de coördinator van ons team;
  • je ondersteunt bij het opstellen en duiden van de Spend analyse en (het delen van) managementinformatie.
  • je stelt (mede) aanbestedingsdocumenten op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente.
  • je beheert samen met de andere inkoopadviseurs het inkoop emailaccount.
  • je draagt je steentje bij aan de verdere implementatie van het inkoopbeleid, inkoopprocedures en informatievoorziening.
  • je draagt bij aan het mede door ontwikkelen en onderhouden van tools voor inkoop en aanbesteden.
  • je ziet toe op de uitvoering van het gemeentelijke inkoopbeleid en bewaakt (mede) dat aanbestedingen binnen de geldende wet- en regelgeving wordt uitgevoerd.

 

Uren per week

36

Wie ben jij

Als inkoopadviseur heb je een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling. Communiceren doe je vlot en begrijpelijk op verschillende niveaus. Je bent goed in bewaken van planning en voortgang. Je organiseert je werk op een efficiënte manier en vertrouwt op je werkwijze en gemaakte keuzes. Je bent leergierig en zoekt ze uitdaging om  samen met je collega’s inkoop verder op de kaart te zetten, maar ook jezelf verder te ontwikkelen. Je bent bereid te verdiepen in de principes van de Circulaire Economie en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Je vindt het een uitdaging om met inkoop maatschappelijk impact te maken en hebt een brede interesse voor alle gemeentelijke beleidsterreinen.

Als persoonlijkheid kom je sterk naar voren als iemand die resultaat- en klantgericht kan opereren. Je voelt je verantwoordelijk voor de te behalen resultaten en je beschikt over creatief denkvermogen, alsmede het vermogen om te kunnen samenwerken met diverse partijen. Daarnaast ben je iemand die initiatiefrijk en servicegericht te werk gaat.

  • Je hebt minimaal een afgeronde Hbo-opleiding en je bent in het bezit van Nevi 1 of hebt een gelijkwaardige inkoopopleiding gevolgd. Nevi 2 (publiek) is een pré.
  • Je bent een gedreven en verbindende teamspeler die weet in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.
  • Je bent organisatiesensitief en hebt gevoel voor diversiteit in belangen.
  • Het is een voorwaarde dat je ervaring hebt met het begeleiden en uitvoeren van EU-aanbestedingen.
  • Je dwingt natuurlijk respect af als adviseur en je bent communicatief sterk, mondeling én schriftelijk.
  • Je hebt vaardigheid in het opstellen van memo’s, nota’s, inkoopdocumenten en adviezen.
  • Je hebt een analytisch vermogen en je kunt goed projectmatig werken.
  • Ervaring met het aanbestedingsplatform Mercell (Negometrix3) is een pré.

Waar ga je werken

We zijn er voor onze inwoners en bedrijven. Dat is ons bestaansrecht. Daarbij werken we steeds meer als 1 team met en voor de bewoners, bedrijven en andere partners binnen de stad en dorpen. We richten ons werk en onze organisatie in binnen de bestuurlijke kaders en bewegen constant mee met ontwikkelingen in de samenleving. Dat doen vanuit een publiek hart met aandacht voor de leef- en werkomgeving.

Wat ons anders maakt dan veel andere werkgevers, is dat we een politieke organisatie zijn. Waar je ook zit, aan het einde van de rit is het collegeprogramma de basis waar vanuit je werkt. De keuzes die we voor de stad en dorpen maken en uitvoeren, maken we in opdracht van het college en worden beoordeeld door de gemeenteraad. Dat vraagt om een publiek hart. Voor de ene functie geldt dat zwaarder dan voor de andere. Maar het speelt altijd ergens mee.

Van onze  medewerkers wordt de komende jaren veel gevraagd. Als organisatie zorgen we er met zijn allen voor dat wij hiertoe in staat zijn. Vanuit het Shared Servicecentrum Leeuwarden worden onze interne klanten, maar ook onze externe partners optimaal ondersteund bij het uitvoeren van de primaire processen, zodat zij in staat zijn goed te presteren in hun eigen kernactiviteiten. Doordat er steeds meer wordt samengewerkt met de regiogemeenten nemen de werkzaamheden toe. Onder het Shared Servicecentrum vallen 7 serviceteams waaronder de afdeling Financiën & Administratie, waar de centrale inkoopfunctie is ondergebracht.

De inkoopfunctie binnen de gemeente Leeuwarden is sterk in beweging. De organisatie werkt conform een hybride – gecoördineerd – inkoopmodel, met een decentrale verantwoordelijkheid en een centrale coördinatie en ondersteuning.  In de komende jaren vindt verdere professionalisering -een continu verbetering - plaats door de juridische en vakinhoudelijke kennis rond inkoop- en aanbesteding te versterken. Daarnaast zal de centrale inkoopfunctie een trekkersrol vervullen in het periodiek analyseren van de inkoopspend en het uitzetten van gemeente brede inkoopstrategieën. Het beheren en managen van leverancierscontracten op zowel centraal- als decentraal niveau zal tevens worden geprofessionaliseerd.
 

Wat bieden wij

Wij bieden een salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal €4.494,- (functieschaal 10) bruto per maand bij een 36-urige werkweek.

Daarnaast bieden we je een aantrekkelijk pakket van secundaire arbeidsvoorwaarden, deze bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds en een Individueel Keuzebudget,  dit is een vrij besteedbaar budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget wil laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.

Naast goede arbeidsvoorwaarden bieden we je een uitdagende en dynamische werkplek. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen. Werk en privé kun je prima combineren, doordat er mogelijkheden zijn om flexibel te werken. Bij de Gemeente Leeuwarden worden je ideeën en initiatieven op prijs gesteld en krijg je ruimte en vertrouwen om deze vorm te geven.
 


Belangstelling

Zolang deze vacature nog gepubliceerd staat op werkenbijleeuwarden.nl, zijn wij nog niet in overeenstemming gekomen met een kandidaat en is het nog mogelijk om te reageren.

We vragen je om in je reactie te motiveren welke beleidsterreinen je het beste liggen om als inkoopadviseur aan de slag te gaan.

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met:
Henk de Vries, coördinator Inkoop (06 39 66 64 00) of Edgar Kuipers, afdelingshoofd (058 233 8375).

Heb je vragen over de procedure dan kun je contact opnemen met het team werving en selectie, telefoonnummer 058 233 6164.

De gemeente Leeuwarden let niet op leeftijd, sekse, afkomst, kleur of geaardheid. Bij ons tellen je kwaliteiten.

Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.
 


Solliciteer direct