WERKEN IN FRIESLAND GESLOTEN

Werken in Friesland is gesloten vanaf vrijdagmiddag 22 december (vanaf 12.00 uur) tot 2 januari. Tijdens deze periode zijn wij telefonisch niet bereikbaar en worden mails niet in behandeling genomen. Heb je (technische) vragen over ons vacaturesysteem of Dynamisch Aankoop Systeem? Dan kun je contact opnemen met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92.

Andere vragen of aanvragen voor toelating tot de categorieën in ons Dynamisch Aankoop Systeem, worden op 2 januari weer in behandeling genomen.

Terug naar vacatures

Toezichthouder APV & bijzondere wetten / Boa domein 1

gemeente De Fryske Marren

Benodigde opleiding: MBO+

Dienstverband: Vast/Fulltime

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 03-05-2024

Sluitingsdatum : 31-05-2024

Gemeente De Fryske Marren zoekt voor team vergunningen, toezicht en handhaving (VTH) twee nieuwe collega's voor de functie van toezichthouder APV & bijzondere wetten / Boa domein 1.

Salaris                  € 4.244, functieschaal 8 cao gemeenten
Niveau                 mbo+ 

Aantal uur           36  

 
Jouw team 
Team VTH is een hecht team, we zijn er voor elkaar. Natuurlijk werk je zelfstandig, maar je staat er nooit alleen voor. We gaan informeel met elkaar om binnen de organisatie en binnen ons team. Zo is humor binnen ons team erg belangrijk. In de pauzes gaan we naar buiten voor een wandeling (heb je het mooie park voor het gemeentehuis al gezien?), maar kun je natuurlijk ook in ons bedrijfsrestaurant wat eten. We zijn erg toekomstgericht en hebben vanuit onze rol de ja-mits houding. We werken hard en schuwen discussies niet. We denken mee met de klant en zorgen voor de juiste afstemming. Word jij onze nieuwe collega die team VTH komt versterken?

Jouw werk 
Als toezichthouder/Boa ga je op pad in de gemeente en ben je vanuit jouw specifieke rol een herkenbaar aanspreekpunt voor inwoners, bedrijven en bezoekers. Je bent het gezicht van de gemeente en onze oren en ogen op straat. Met deze rol draag je dus een brede verantwoordelijkheid. Hierin sta je gelukkig niet alleen! Je werkt bij de uitvoering van de toezichtstaken intensief samen met collega’s en externe (veiligheids)partners. Signaleer je tijdens toezicht knelpunten of problemen? Dan zoek je, wanneer nodig, met andere partijen een passende oplossing.

Je houdt toezicht op de openbare ruimte, spreekt mensen aan op overlast gevend gedrag en waar nodig en noodzakelijk treed je als BOA strafrechtelijk op. Jij bent een stevige persoonlijkheid die conflictsituaties ziet en proactief problemen oplost. Met jouw overtuigingskracht weet je iedereen te bereiken. Soms geef je voorlichting of tips en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden. Zo ook als begeleider van stagiaires van de BOA-opleiding. Je deelt met hen jouw ervaringen en leert hen de kneepjes van het vak.

Naast de toezichtstaken ondersteun en adviseer je de vergunningverleners en juristen bij vervolg- en handhavingsacties. Tijdens juridische procedures draag je met jouw deskundigheid bij aan de voorbereiding van de bestuurlijke besluitvorming.

Jouw taken en verantwoordelijkheden 

  • Je voert integraal controles uit onder andere op de gebieden van de Algemene plaatselijke verordening (Apv), Afvalstoffenverordening, Alcoholwet, Wet op de kansspelen en evenementen. Je hebt hierin een oog- en oorfunctie en draagt een brede verantwoordelijkheid.
  • Je zoekt de samenwerking op met collega’s en externe (veiligheids)partners.
  • Je rapporteert over uitgevoerde controles en bevindingen en zorgt voor afstemming als er vervolgacties nodig zijn.
  • Je ondersteunt en adviseert de vergunningverleners en juristen bij vervolg- en handhavingsacties.
  • Je voert BOA taken uit.
  • Je behandelt klachten en conflictsituaties, bemiddelt waar mogelijk,  handelt deze oplossingsgericht af of rapporteert en adviseert hierover.

Jouw profiel   

  • Je hebt een opleiding op minimaal mbo+ op gebied van handhaving, openbare orde en veiligheid.
  • Je beschikt over het BOA-certificaat domein 1.
  • Je hebt goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en overtuigingskracht.
  • Je bent ook in de avonduren en in het weekend beschikbaar.
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).

Ons aanbod   

  • Een werkplek in een informele en dynamische omgeving met leuke collega's. 
  • Een salaris van maximaal € 4.244 bruto per maand (schaal 8 cao gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek. 
  • 27 vrije dagen op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een contract voor een jaar of meteen een vast contract? Op basis van jouw werkervaring kunnen we hierover in gesprek gaan.
  • Keuzevrijheid: een Individueel Keuze Budget – bundeling van het vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof – van circa 17,05% van je brutosalaris, waarin je keuzes kunt maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen. 
  • Pensioenopbouw bij het ABP. 
  • De keuze om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering. 
  • Groeikracht: een organisatie met veel ruimte voor ontwikkeling. 
  • Hybride werkomgeving: wanneer je functie het toelaat, flexibele werktijden en de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken. Wij kennen een thuiswerkvergoeding van € 3 per thuiswerkdag op declaratiebasis.
  • Volledig gefaciliteerd aan de slag: telefoon en laptop van de zaak.   

Meer weten?
Heb je na het lezen van deze vacature vragen over de functie of het team? Neem dan contact op met Bernardus Hoogland via telefoonnummer 14 05 14 of per mail via b.hoogland@defryskemarren.nl. Bij vragen over de sollicitatieprocedure kan je een Whatsappbericht sturen naar 06 – 81 94 80 27. Onze adviseur werving & selectie, Kim Petersen, neemt dan contact met je op. 

Enthousiast geworden? 
Past deze baan bij je en herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan jouw motivatie en cv vóór 1 juni via onderstaande link.

Overige informatie
Voor deze vacature geldt de sluitingsdatum 31 mei. De selectiecommissie zal de ontvangen sollicitaties echter direct doornemen. Ben jij wellicht de geschikte kandidaat, dan nodigen we je graag uit voor een (kennismakings)gesprek.

De vacature sluit wanneer wij twee nieuwe collega's hebben gevonden.

Voor (nieuwe) medewerkers is een verklaring omtrent het gedrag (VOG) vereist.  

Wij zijn gemeente De Fryske Marren 
Wij denken graag in mogelijkheden. Hier kijken we naar wat er wél kan. We durven niet-alledaagse initiatieven aan. Maar net zo goed te stoppen met wat niet werkt. Wat daar voor nodig is? Ondernemerschap, duidelijkheid en lef. Tegelijkertijd zijn we flexibel. We verstaan de kunst van het meebewegen, maar houden onze eigen rol daarbij goed voor ogen. Wij zijn er in de eerste plaats voor iedereen die in onze gemeente leeft en werkt. 

We vormen samen een ambitieuze organisatie, die graag vooruit wil. Met bijna 700 medewerkers ervaren we hier een plezierige sfeer van collegialiteit, ruimte om ons werk te doen en betrokkenheid. En: een drive om deze organisatie nog beter te maken.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Bernardus Hoogland beleidsmedewerker handhaving
14 05 14
b.hoogland@defryskemarren.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Kim Petersen adviseur werving en selectie
06 - 81 94 80 27
k.petersen@defryskemarren.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.067826@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 31-05-2024 binnen zijn.

Solliciteer