Terug naar vacatures

Toezichthouder APV en openbare ruimte

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Benodigde opleiding: MBOplus 

Dienstverband: Tijdelijk/Fulltime 

Aantal uren per week: 36 uur

Gepubliceerd op : 13-03-2023

Sluitingsdatum : 27-03-2023

Toezichthouder APV en openbare ruimte

Help jij mee om de leefbaarheid en veiligheid in de gemeente Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel te vergroten? Ben jij toegankelijk en ga je graag in gesprek om samen tot een goede oplossing te komen? Dan zoeken wij jou! In een team van 27 ervaren collega’s, werken wij aan het creëren (en behouden) van een veilige, prettige woon – en leefomgeving.

Wil je meer weten? Neem dan contact op voor nadere informatie met Suzan Kuypers, teamleider Toezicht, Handhaving en Veiligheid. Telefoon (06) 48 57 41 67 of mail s.kuypers@t-diel.nl.

Wat ga je doen:

  • Je dient het maatschappelijk belang. Geen dag is hetzelfde: je weet nooit wat je op een dag precies gaat doen. Als toezichthouder pak je verschillende uitdagingen op in de kernen en in het uitgestrekte buitengebied;
  • Je bent houdt toezicht op de naleving van vergunningsvoorschriften van APV-vergunningen, Alcoholwet, de Algemene Plaatselijke Verordening en op het gebied van Ruimtelijke Ordening;
  • Je bent bezig met de handhaving van regels en gedrag;
  • Je nauw samen met je directe collega’s in het team en onze partners buiten de afdeling;
  • Je stelt, in overleg, toezichtsrapporten op en adviseert over te nemen handhavingsstappen in concrete zaken;
  • Je werkt preventief: je signaleert ongewenste situaties en bespreekt deze met betrokkenen.

Wat vragen we?

Om je werk als toezichthouder goed en met plezier te kunnen doen, is het belangrijk dat je flexibel bent. Je hebt een werkweek van 36 uur maar je bent af en toe ook in de avonden/nachten aan het werk.

Daarnaast voldoe je aan het volgende profiel:

  • Je beschikt over minimaal Mbo(niveau 4)/HBO-werk en denkniveau;
  • Je bent in het bezit bent van een rijbewijs B;
  • Je bezit goede mondelinge- en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je bent sociaal. Bij conflictsituaties toon je lef en begrip, ben je duidelijk, maar blijf je klantvriendelijk;
  • Je bent integer, hebt een proactieve houding en neemt zelf het initiatief;
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pre is;
  • Je kunt aan actuele Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overleggen.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende baan in een dynamische omgeving. Jouw werk doet ertoe voor de inwoners, ondernemers en bezoekers van de gemeenten. Binnen deze functie is het goed mogelijk om een juiste balans tussen werk en privé te hanteren. Hier voer je zelf de regie op. Wij bieden jou de ruimte om te groeien en hebben waardering voor frisse ideeën.

Daarnaast bieden wij het volgende:

  • Je salaris is marktconform en in overeenstemming met je kennis en ervaring. Het salaris (volgens CAO samenwerkende gemeentelijke organisaties, salarispeil 1-04-2022) bedraagt minimaal € 2.581,00 en maximaal € 3.732,00 bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 8);
  • Ook ontvang je jaarlijks een netto onkostenvergoeding van € 350,- bij een fulltime dienstverband;
  • Naast 144 uren verlof op jaarbasis krijg je ook nog eens 43,2 uur extra verlof bij een fulltime dienstverband;
  • Daarnaast ontvang je op basis van de CAO een bijdrage in de kosten van de zorgverzekeraar;
  • Een mobiele werktelefoon en laptop of ipad;
  • Je krijgt volop ruimte voor groei en ontwikkeling o.a. met een groot trainingsaanbod binnen onze eigen Slagwerk-Academy;
  • De gemeente kent flexibele werktijden en een eigentijds arbeidsvoorwaardenpakket, waaraan je op basis van een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% gedeeltelijk zelf invulling kunt geven;
  • Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ben je enthousiast?

Stuur dan uiterlijk 27 maart a.s. jouw motivatie en CV. De gesprekken vinden plaats op 4 april, we vragen je hier rekening mee te houden.  


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Suzan Kuypers

s.kuypers@t-diel.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
HRM

infohrm@t-diel.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.058148@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 27-03-2023 binnen zijn.

Solliciteer