WERKEN IN FRIESLAND GESLOTEN

Werken in Friesland is gesloten vanaf vrijdagmiddag 22 december (vanaf 12.00 uur) tot 2 januari. Tijdens deze periode zijn wij telefonisch niet bereikbaar en worden mails niet in behandeling genomen. Heb je (technische) vragen over ons vacaturesysteem of Dynamisch Aankoop Systeem? Dan kun je contact opnemen met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92.

Andere vragen of aanvragen voor toelating tot de categorieën in ons Dynamisch Aankoop Systeem, worden op 2 januari weer in behandeling genomen.

Een dagje bij het CJIB (verslag 2014)

Tijdens de week van de uitwisseling hebben Engelien Scherjon-Klaver van de gemeente Kollumerland c.a. en Els Smith van de gemeente Leeuwarden, meegelopen op de communicatieafdeling van het CJIB. Dit bedrijf heeft veel werk gemaakt voor de gasten. ‘s Morgens werden alle uitwisselaars ontvangen door de coördinator in de centrale hal van het CJIB. Na een welkomstwoord door de directeur Bedrijfsvoering & ICT  en een kort uitleg over het bedrijf werden we ontvangen door  de webmaster.

Hij werkt bij afdeling communicatie en beheert de website en het intranet. Ook zorgt hij dat er 4x per jaar een digitaal personeelsblad uitkomt. Jan vertelt met veel enthousiasme over de veranderingen en verantwoordelijkheden van zijn job. De juiste man op de juiste plaats. Daarna hadden we een uurtje met de communicatieadviseur met interne communicatie als belangrijk aandachtspunt.  Ook het CJIB zit midden in een veranderproces waarin onder andere een taakstelling moet worden gerealiseerd. Interessant om te zien hoe dat in dit bedrijf wordt opgepakt.  Na  haar uitleg over haar werkzaamheden moest ze naar de ‘strategische communicatie tafel’. Hier worden  strategische communicatieonderwerpen besproken tussen staf- en lijnorganisatie. Een prima oplossing voor verbinding in de organisatie.

Na de lunch  wonen we een vergadering bij waar een communicatieadviseur een presentatie geeft over het inrichten en samenstellen van een webredactie. Inmiddels zit hij alweer op ons te wachten om ons te begeleiden naar het callcenter. Hier krijgen we een korte meeluistersessie. Tsjonge, daar komt wel wat binnen zeg. Terug naar de communicatie-afdeling voor ons laatste gesprek  en tegen 15.30 uur evalueren we met de communicatiecollega’s de dag. Conclusie: Hier willen we beide weleens een paar dagen meedraaien.

Kortom: Een volle dag in gastvrije gebouwen bij een prachtige organisatie. Een organisatie waar ook verandering  volop aan de orde is. Het strategische deel van de communicatie een  goede plek heeft gekregen en waar de zaken goed geregeld zijn.